Annons:
Etikettgrannar
Läst 1831 ggr
Mia-45
3/29/20, 5:58 PM

Tvättstugedrama! Långt inlägg

Nu har jag fattat varför tvättstugan bidrar till grannosämja. 
Har en i huset som har svårt att sköta sina tider och gärna inkräktar på andras tvätt-tider. Sen tycker hon att det är den andras fel. 
Jag har sagt till henne ett  antal ggr innan att om hon inte plockat ur sin tvätt till jag ska tvätta så plockar jag ur den. 
Har funkat sådär. Jag har flera ggr fått hoppa över tumlingen av min tvätt för att hon använder sej av den…på min tid. 
Igår vart jag i tvättstugan och skulle kolla ledig tid. Skrev upp mej på söndagen (som idag). Hon tvättade men inte skrivit upp sej då. 
När jag kom ner idag på morgonen så hade hon skivit upp sej som på tors, fred och lörd. Detta ditskrivet efter att jag skrev upp mej igår. 
Men när jag iallafall kom ner idag så har hon tvätt i tumlaren. Jag satte igång tvättmaskinen med min tvätt i och trodde att hon kommer nog ner och tar sin tvätt i tumlaren då hon måste ha sett att jag ska tvätta idag. 
Men icke då! 
Den ligger kvar kl. 12. 00 när jag vart tvungen att använda tumlaren. 
Så jag plockar ur hennes tvätt och lägger på bänken PÅ hennes IKEA-påse. Den där stora blå ni vet. 

Nu för nån timme sedan så skriver hon på Messenger och skäller ut mej. Att jag ska ge faan i hennes tvätt. Och att det är mycket respektlöst av mej att plocka ur den. 
Jag skrev då tillbaka att det är MIN tvätt-tid. Hon har tvättat i tre dagar. 
Sköter hon sina tider så blir det inte så här. 
Hon skriver då att jag skulle ha kommit och knackat  på eller ringt henne. Och lagt tvätten i en påse. 
Snacka om att diktera vad jag ska göra när det är MIN tvättid. 
Och hon skriver en massa annat dumt. 

Efter detta så ska jag gå ner och plocka i nästa tvätt i tumlaren. Men…..då har hon vart nere och lagt in SIN tvätt i tumlaren igen!!!
Jag blir rentav skogstokig av ilska. Jag såg verkligen rött. Snacka om att provocera. 
Men jag gjorde som hon sa. Jag gick och knackade på. Jag visste de vart hemma men de öppnade inte så jag knackade lite högre en gång till.  Men ingen öppnade. 
Då gick jag in till mej och ringde upp henne. 
Under denna tiden så hade de vart och plockat bort sin tvätt ur tumlaren…så de visste att jag vart på väg att gå på de. Jäkla fegisar!!
Men då vart det fel att jag hade knackat på…eller bankat på, som hon sa. 
Och att de använde ju tumlaren idag och hade all rätt till den. 
Hon sa med att jag skulle få betala om några kläder hade gått sönder…..öhhh va???
Hon sa en massa mer skit. 
Men jag talade om ett och annat för henne så hon hade till slut inget att säga. 
jag till och med svor åt henne så förbannad var jag. 

Detta har pågått en längre tid och nu fick jag nog…när de sedan dessutom går ner och lägger tillbaka sin tvätt i tumlaren och dikterar för mej vad jag ska göra. Herreguud!!

Ville bara skriva av mej.

Annons:
Maria
3/29/20, 6:13 PM
#1

Du borde flytta😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
3/29/20, 6:14 PM
#2

DE ska flytta…..om en månad. 😂😃

Honestyisdead
3/29/20, 6:29 PM
#3

Jag klarar inte sånt. Jag hade kastat ut kläderna på gatan.

Mia-45
3/29/20, 6:31 PM
#4

#3 Det händer nästa gång..hahhahaha😂 Du kan fatta att jag fick nästan hjärtstopp så arg blev jag. Men det retar mej att jag höjde rösten…de gottar sej säkert åt det nu.

Catlady91
3/29/20, 6:53 PM
#5

Jag hade också kastat ut tvätten på gatan. Hade liknande problem när jag bodde hos mamma, en granne som lämnade tvätten. Lämnade även sina svettiga äckelskor i torkrummet, så det stank svett i hela torkrummet! Vi kunde inte hänga tvätt där. Tillslut blev jag så förbannad så jag ville slänga ut allt i snön, men jag fick inte för mamma. Bra att du sätter ner foten. Förstår dom inte, får du gå till hyresvärden om du har någon. Annars måste det finnas nån annan du kan gå till. T ex styrelsen?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Mia-45
3/29/20, 6:55 PM
#6

#5 De ska flytta om en månad så då är problemet löst som tur är. 😂
Men fattar inte hur jäkla blåst man kan va….och skälla ut den som har all rätt att tvätta på sin dag.
Jag skrattar åt det nu men vart jäkligt förbannad innan. Så här gör man liksom inte.

Annons:
Catlady91
3/29/20, 7:03 PM
#7

Det är respektlöst. Här hos mig är väl största problemet att tvättstugan inte städas så noga, men det beror på att det inte finns grejer att städa med. Så ingen är väl arg på nån annan för det, utan mest irriterad på att grejerna försvinner.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Mia-45
3/29/20, 7:04 PM
#8

#7 Hahhaha hon kallade mej respektlös. 
Ja det är samma här…finns inte saker till riktig städning så jag tar med mej från min lägenhet och sen tar upp igen.

Lia
3/29/20, 7:49 PM
#9

Vi har tagg, så det går inte egentligen att komma in i tvättstugan om man inte har tid bokad där vi bor. Ändå ställer folk saker i dörren till torktumlaren så att de ska kunna komma in efter sin tid. Gör folk så när det är vår tid så stänger vi dörren och lägger deras grejer på bordet, så får de komma dit kl 7 nästa morgon och vänta tills någon öppnar åt dem. Vi är aldrig ens en minut över vår tid, och då tänker vi inte finna oss i när andra går över tiden heller. Här kan vi dessutom bara boka en tid i taget. Hade vi haft det som du så hade jag gått i taket och ringt värden samt funderat på att skaffa egen maskin.

Mia-45
3/29/20, 7:53 PM
#10

# De ska ändå flytta om en månad. Har aldrig haft direkt sånna här problem innan. 
Dit de ska flytta kan de få problem om de tänker göra så där med. 
Vet inte om det är tagg men det finns tre tider per dag. Så det går inte att tvätta 24 timmar där som det går här. 
Skiter de då i att hämta sin tvätt så kommer de få problem. 
Låt de få det så kanske de begriper att de gjort fel här. 😂

sp0ngeb0b
3/30/20, 11:07 AM
#11

Men gud, jag hade blivit så förbannad! Skönt att de ska flytta men ändå. Stackars deras framtida grannar 🤐

Jag hade drama en gång med där jag bodde innan. Då var man två pers i tvättstugan samtidigt. Jag tvättade i mina två maskiner, men av de andra två som  någon annan hade bokat så var en sönder. Vilket var anledningen till att jag bokade just de maskinerna jag bokade, så att jag skulle kunna ha två. Att en av de andra var sönder var ju knappast mitt problem, men det blev det ändå… för när jag kom dit för att ta ur min tvätt ur maskinerna hade den andra personen tagit ur min tvätt och lagt i korgen och stoppat in sin egen. Jag blev så lack. Som tur var (för henne) så skulle jag inte tvätta mer den dagen så jag lät hennes kläder vara då det kändes lite onödigt att vräka ur dem när jag ändå inte skulle ha maskinen. Hade jag skullat tvätta mer kan du tro att jag hade vräkt ur dem även om maskinen inte var klar än. Jäkla beteende alltså. Men jag skrev en arg lapp i alla fall och tejpade fast på luckan. Senare på dagen såg jag lappen ligga sönderriven i korridoren. 🤔 Kontaktade hyresvärden nästa dag och sa vad som hade hänt, så skulle de ringa personen och säga åt henne. Jag gjorde inte det själv då det var ett stort hus så jag kände inte alla som bodde där och jag var inte helt säker på vem det var som gjort det.

Mia-45
3/30/20, 11:28 AM
#12

#11 Men herrejösses vad folk kan vara respektlösa. Hon kunde ju bara frågat dej om du vart klart och fick ta den ena. Men det är precis som om de aldrig har hört talas om kommunikation. 
Ja du må tro att jag blev förbannad igår. Hon tyckte hon hade all rätt att använda tumlaren på min tid. Vad jag än sa så gick det inte in utan det var JAG som hade varit nåt fruktansvärt respektlös….hahahahhahaha.
Och att jag hade slängt hennes kläder på den smutsiga bänken så hon får tvätta om..i bästa fall. Kanske att hon till och med fick slänga kläder…..och kanske att de hade gått sönder….Öhhh men hallå!!! 🤔
Idag skrattar jag åt det …😂

Draken
3/31/20, 12:38 PM
#13

Jag hade inte nöjt mig med att lägga tvätten på bänken, jag hade tagit hela tvätthögen och lagt den utanför tvättstugan

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mia-45
3/31/20, 12:41 PM
#14

#13 De har hotat med att tar jag sönder deras tvätt så får jag betala för det. 
Och hade jag lagt det utanför tvättrummet så hade de säkert dragit igång med det. 
Hon sa att hon kanske får slänga tvätten…då jag hade lagt det PÅ Ikea-påsen. 
Snacka om dum i hela ansiktet. 😂

Draken
3/31/20, 1:46 PM
#15

Kan du inte klaga eller säga ifrån till styrelsen om hur hon beter sig ? Det där beteendet är inte okej nån stans.😡

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
3/31/20, 2:41 PM
#16

#15 Vi har ingen styrelse här då det är privat. Och inte lönt att säga till hyresvärden heller. 
De ska ju ändå flytta snart så jag tar det med ro nu. Men jag kommer fortfarande slänga ur hennes tvätt om hon använder sej av maskinerna på min tid.

Draken
4/1/20, 11:08 AM
#17

Det gör du rätt i, att slänga ut hennes tvätt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
4/1/20, 11:55 AM
#18

#17 😂😃😍

Mia-45
4/5/20, 10:48 AM
#19

Tro det eller ej.

Skulle gå ner och se om tvättstugan vart ledig. Har inte satt upp mej på tid. 
Men då ligger deras tvätt i tumlaren igen…de hade tur att jag inte hade skrivit upp mej som idag….vilket jag kunde gjort nu mycket väl. 
Men bokade imorrn istället. 
Vilka puckon….de fortsätter och struntar i om andra vill/behöver boka. 

Snacka om egoister!!!

Hornslandet
4/23/20, 10:30 AM
#20

Att installera tvättmaskin i min lägenhets badrum är det bästa val jag nånsin gjort i mitt lägenhetsägande. Det är så fruktansvärt värt det, även om man får lov att torka kläderna på ställning inomhus.

Annons:
Mia-45
4/30/20, 9:16 AM
#21

NU är det dags igen

Nu har de tvättat 3 dagar på raken (säger inget om det) meninte plockat ur sin tvätt ur tumlaren och det stod en kasse full med tvätt som förmodlingen skulle in  i tvättmaskinen. 
Jag skrev upp mej i tisdags eftersom jag såg att de tvättade och trodde då i min enfaldhet att de skulle plockat bort tills idag. Men icke då.

Men nu springer jag inte runt och knackar på hos de utan jag har messat bägge två att tvätten ska bort omedelbart annars åker den ut på bänken igen. 
Den här gången tar jag ingen diskution med de. Vet att de kommer gå på mej. 
Har mött de ute här ibland men då smyger de in i sin lägenhet. Fega kräk säger jag bara. 
De ska flytta nu….hoppas jag….så då är problemet löst.  
Men trött på respektlöst folk och att bli uppläxad av en 20-åring.

Mia-45
4/30/20, 10:56 AM
#22

Kommer skriva ut hans svar till mej här om att de får plocka ur sin tvätt: 

"Rör duvåran tvätt. Din jävla kärring. Så kommer jag att slänga ut varenda av dina jävla klädesplagg över hela jävla Nybro. För sist du slängde ur vår tvätt så gick flera av Melanies kläder sönder. Bla hennes nya overall. Så I So, Be My guest, för du kommer få samma jävla mynt tillbaka"
 "Du, ska jag visa dig. Hur fan hennes kläder gick sönder? Betala för dig för de du har haft sönder. Eller fucking håll käften. Jag har hämtat tvätten. Så tvätta du, så får vi se vad som händer med din tvätt då" 
 "Hennes overall gick sönder. Den va nu, och du har slutit ut alla hennes kläder. Varav hennes dragkjedja gick sönder. "
 "Hahaha, hotar dig. Nä de gö ja inte. Men vill du fortsätta tjafsa. Fuckig gör de. Men räkna med att karma kan mer bita dig i röven. Är de nått mer du vill mig ? Annars kan du fara åt helvete. Sen behöver du inte ens titta åt mitt håll"  
"Jävla tönt" 
 "Hahahaha för att det är ingen i detta huset som gillar dig.du är en hemsk jävla granne och jag förstår varför folk varnar oss för dig. För är de nån som är sjuk i huvudet är de du. "

Draken
4/30/20, 11:34 AM
#23

😮

Jösses 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
4/30/20, 11:39 AM
#24

#23 Ja detta är inte klokt. 
Han måste gå på nåt…för sådär skriver ingen vettig människa. 😮

Herveaux
4/30/20, 7:46 PM
#25

#22 Men herregud, vilket folk det finns. 😮

#23 Min granne som jag har klagat på har lite samma munläder. 
Han brukar prata med (läs hålla monolog för) maken när de springer på varandra. Sist berättade grannen och hans tjej hur han skällde ut en äldre herre för att denne bad grannen att hålla avstånd i kön i matbutiken. 
Grannens respons på det var: "Håll käften gubbj*vel! Gå hem och kn*lla din j*vla fru istället. Folk som du ska f*n dö!". 
Aldrig slutar man förvånas över folk. 😴


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mia-45
4/30/20, 7:52 PM
#26

#25 
Jag fattar inte varför de ska gå på så som de gör??? Varför blir de så aggressiva?
Det är en gåta för mej. Kan man inte prata/diskutera utan svär och skällsord?
I detta fallet här är det droger inblandat. Fick reda på detta av en kompis som är arbetspolare med hans bror.
Från att ha  smörat för mej som fasen till att gå på som den värste idiot…otäck svängning.

Herveaux
4/30/20, 8:14 PM
#27

#26 Om det är droger inblandat har du nog svaret på beteendet där.😕
Håller tummar och tår för att han snart är väck så ni kan få det en gnutta lugnare i huset.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Mia-45
4/30/20, 8:20 PM
#28

#27 Jo de ska flytta i helgen. Så då blir det lugnare som tur är. Har aldrig vart med om maken. 🤔

Mia-45
5/1/20, 10:13 AM
#29

Har gjort en anmälan till polisen om misstänkt narkotikainnehav. 
Även om jag inte är 100 på det så finns det ändå en misstanke…men tanke på hur han beter sej. 
Och för nån månad sedan så tog han ju en överdos på droger (enl. hans flickvän) så ambulans fick komma hit och köra in honom. 
De blev givetvis intresserade och tog detta på största allvar. Speciellt när det finns barn med i bilden. 

För så här beter man sej inte mot nån som har rätt att använda tvättstuga på sin tid. Nåt skumt är det.

Upp till toppen
Annons: