Annons:
Etikettsex
Läst 2528 ggr
Fridaaaa
4/10/20, 2:43 PM

Sexlivet efter att man fått barn

Sedan vi fick barn - har sexlivet blivit lidande
Nog inte ovanligt

 Jag vill ha bra sexliv. Mitt p-medel tror jag påverkar också
Det hänger på mig och inte på sambon

 Jag vill ha sex men tycker att det begränsas mycket med småbarn.

Tips och ideer?

 Dock INTE: - Sexleksaker/glidmedel
- Rollspel
 - Involvera någon annan (usch nej aldrig) Jag vill ha sex oftare än vad vi har nu :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
4/10/20, 4:20 PM
#1

Ta tillvara på stunderna då lilleman sover😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
4/10/20, 5:30 PM
#2

#1 Svårt, då han ofta somnar 20-21  :P Och jag jobbar kvällar med. 
Och han sover ofta fortfarande i vår säng så tja :P tänkte andra tips tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
4/10/20, 6:16 PM
#3

Sex behöver inte betyda säng😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
4/10/20, 6:28 PM
#4

#3 För mig betyder det sängen, då jag inte vill stå upp och vill ha det mjukt :P 
Så finns inte fler alternativ då xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Morphalum
4/10/20, 7:55 PM
#5

Jag har löst det med att ge upp sex efter vi blev föräldrar. Jag behöver det inte och jag tjatar inte om det. Min sambo tar aldrig initiativ till sex och jag tänker inte tjata på henne om det. Vi har kanske sex en gång i månaden max när det råkar bli så, hon verkar nöjd med det, hon behöver inte sex. Vi har diskuterat det många gånger, det blir ingen skillnad.   

Är jag inte beroende av sex så blir jag inte heller missnöjd. Ganska skönt faktiskt. Där inte sagt att det alltid är lätt när man känner att man behöver det!

Fridaaaa
4/10/20, 8:02 PM
#6

#5  Jag kommer inte ge upp det - då jag vill ha mer sex :) 
I ett förhållande ska man inte tjata om sex - vilket vi inte gör i vårt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Pytteliten
4/10/20, 10:30 PM
#7

Jag ser ett tydligt mönster hos dig Fridaaa. Du ställer en fråga och sedan dissar du vartenda svar du får.  

Du vill ha mer sex, men det är svårt med ett litet barn. Någon tipsar om att ha sex när barnet sover, men nej, det går inte. Någon tipsar om att ha sex någon annanstans än i sängen, men du vill inte stå upp (???) och vill ha det mjukt. Ni har ingen soffa? Filt, kuddar, mjuk matta, extramadrass att ha på golvet??

Det blir ett moment 22 av alltihop när du dissar de självklara lösningarna. Jag törs knappt skriva att barnet kanske kan sova någon annanstans än i er säng, i alla fall ibland…

Morphalum
4/11/20, 12:27 AM
#8

#6 Jag förstår. Det är nog lite vilken fas man är i och sådär-

 När bara den ena behöver sex och är intresserad av det så blir det upp till den andra att ta initiativ. Inte tjata nödvändigtvis. Men att ta initiativ, annars händer det inte.

Det finns nog många plikttrogna Kvinnor som tycker att det är viktigt med sex och ställer upp på det ofta, det är nog bra för förhållandet. 

Många Kvinnor tappar genuint intresse efter långa förhållanden, där är vi. Men vissa kan fortfarande vilja ha mycket sex även om de inte egentligen behöver det. Hon är en sån person som inte ställer upp på en sån grej om hon inte vill. Jag respekterar det.

oh-la
4/11/20, 8:02 AM
#9

#8, måste bara påpeka att det inte finns Kvinnor som inte vill ha sex och Kvinnor som plikttroget har sex. Jag hoppas i alla fall inte det! Tror vi är många Kvinnor som även efter många år har sex med vår partner för att vi vill och älskar att ha sex, inte för att vi ställer upp, eller gör det plikttroget. Ts, jag förstår ditt dilemma… Vi är lite i samma situation med två små barn. En som sover i sängen och en som sover i samma rum. Har inga bra tips mer än att hitta andra ställen i hemmet som kan funka. Soffan, soffkuddar på golvet… Ja, liknande.

[Devya]
4/11/20, 10:57 AM
#10

Det är något ni måste komma underfund med själva. Vill du faktiskt ha mer sex så får du se till att det händer då. ;) Ha sex i soffan? Bli kreativ och se vad ni kan hitta på där hemma. Jag och min man har hamnat i en svacka där varken han eller jag vill ha sex just nu (har en 16 månader gammal dotter och jag är gravid, 26 veckor). Men där innan så passade vi på medans vår dotter sov då hon alltid går och sova mellan 18-19 tiden på kvällen. Vi har väldigt bra rutiner för vår dotter så det har fungerat bra då det gäller sex. Vi är också otroligt tacksamma över att vi aldrig började ha henne att sova i vår säng. Det har säkert bidragit till att vi har haft ett väldigt bra sexliv (innan jag blev gravid och ständigt sjuk med det ena och det andra). Men som sagt, försök bli lite kreativ.

Fridaaaa
4/11/20, 11:12 AM
#11

#7 Tänker inte ens besvara påhopp och idioti så är inte ens lönt att du fortsätter skriva dumheter (Y)  

Nej vi har inte extramadrass och nej jag vill inte stå upp för jag njuter inte av att ha sex ståendes, alla är olika.

#8 Är säkert så ibland - jag vill ha sex för att jag vill. KOmmer aldrig ha sex för att min partner vill utan för att jag vill också. Annat är bara fel. Vem är en sån person som har sex när personen inte vill?

#10 Det är inte bara att "se till att det händer" dock, eftersom jag inte har sex när sonen är vaken. Vi försöker få sonen att sova i sin säng men går segt med det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
4/11/20, 6:15 PM
#12

#11, Förmodligen ett "påhopp" till men du kanske borde reflektera över #7 och fundera på om det ligger något i det…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Morphalum
4/11/20, 8:21 PM
#13

#11 Förstår, det är väl toppen att du känner så nu där ni är. 

Jo men det finns nog många som ställer upp fast de inte orkar, inte har lust.

Annons:
[Devya]
4/11/20, 9:01 PM
#14

#11 Vad exakt är det för tips och idéer som du vill ha om du ändå inte har tid över till att ens ha sex?🤔

NoEnd
4/11/20, 9:34 PM
#15

Vad är du egentligen ute efter för tips? Du vill ha mer sex men inte när sonen är vaken, men inte heller när han sover för att han sover i er säng och du kan absolut inte tänka dig att vara på annat ställe än sängen? Du skriver att småbarn begränsar mycket men det är nog du själv som sköter begränsningarna verkar det som. 😅

Caeli
4/11/20, 9:38 PM
#16

Helt OT - men kom att tänka på "förr i tiden" när man bodde hela familjen tillsammans i ett rum och kök och ändå blev det oftast en ny unge varje år…

Mitchika
4/11/20, 11:35 PM
#17

Det låter som om det enda sättet att lösa det här tills sonen är redo att sova i sin egen säng är någon form av barnpassning någon gång i veckan vid ett tillfälle när både du och killen är hemma. Jag har svårt att se det gå ihop på något annat sätt. 🤔

Kanske finns det någon familjemedlem som kan passa sonen i ett par timmar så att ni får lite egentid och paus? Eller så kanske ni har kontakt med en annan familj som har barn i sonens ålder som man kan samarbeta med? Dom tar er son i ett par timmar någon dag i veckan och ni tar deras barn ett par timmar en annan dag i retur? Barnen får ett roligt litet äventyr tillsammans, föräldrarna får tid till sig själva eller med eventuella andra barn ostört. 

Givetvis måste det vänta tills efter coronautbrottet är över, men det var den enda lösningen jag kunde komma på. 

Om soffan fungerar dugligt som ersättare för sängen kan man ju experimentera lite på den, med inställningen att det kommer vara annorlunda från sängen och att resultatet kan variera. Det finns riktigt stora plastfrottéer man kan köpa och lägga över soffan med lakan på för att skydda den. Kräver visserligen lite arbete och förberedande, men finns viljan så går det! 😃

Sexnoveller finns massvis gratis på nätet av varierande kvalité och dom kan ge inspiration och idéer. Folk kan vara extremt kreativa och påhittiga även med vardagliga saker och situationer i dom. Jag förstår absolut om det inte är din grej då många verkligen ogillar sånt, men jag tyckte jag kunde nämna det i alla fall då det handlar mer om att göra efterforskning för att få idéer än att läsa porr för upphetsnings skull. 

I övrigt så kämpa på och håll ut! Så fort sonen klarar av att sova i sin egna säng kommer en del av problemet lösa sig av sig själv. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Maria
4/12/20, 7:14 AM
#18

Vår son sov med oss till han började skolan😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sattyg
4/12/20, 9:56 AM
#19

Fast du Frida, det som #7 skriver har ju flera andra också skrivit i många av dina trådar och dina svar har då alltid varit att det är ett påhopp, är det verkligen ett påhopp eller kan det vara så att det är sanningen? Lite självinsikt är alltid bra att ha 👍

Igelblod
4/12/20, 12:18 PM
#20

Någon här bör läsa på lite om vad ett "påhopp" faktiskt innebär 🤔

Annons:
S.L
4/12/20, 10:13 PM
#21

Håller med Maria sex i sängen är inget måste. Soffan är väl mjuk oxå. Soffan tycker jag är väldigt bra.När dottern var liten så kanske vi börja hinta i sovrummet för sen gå ut och ha det i annat rum. Vi har haft det bra i alla våra 19 år och det inte sämmre nu fast nu har vi sovrummet barnlöst 😉

flocken
4/13/20, 10:43 AM
#22

Ibland får man gå utanför sin komfortabla zoon. Prova nytt. Även om det känns konstigt, pinsamt, läskigt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
4/13/20, 4:20 PM
#23

Om du blir påverkad av ditt/ert preventivmedel, har du testat andra? Antingen en helt annan typ av preventivmedel (tex byt mellan spiral/pessar/p-pill/minipill/kondom/whatever) eller bara något inom samma "grupp"? Det finns ju en uppsjö av hormonella preparat till exempel, även i olika former som tabletter, stav etc. Eller, om du lätt påverkas av hormoner så kör på barriärmetoden, dvs kondom/pessar/femidom (vet dock inte hur de funkar). Spiraler finns ju också utan hormoner.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sarah
4/14/20, 10:01 PM
#24

Håller med #7, du gör så i varje tråd. Ber om tips om massa saker och dissar alla råd du får. Det är för jobbigt, den maten äter jag inte, det är fel färg, det funkar inte för oss. 

Vill ni ligga mer och det går inte i sängen om barnet sover, ja då får ni väl ligga någon annanstans. Nehej, det går inte det måste vara i sängen. Gör en säng på en annan plats då.

Fridaaaa
4/27/20, 11:13 AM
#25

#23 har testat olika genom åren
Kan inte ha kondom eller pessar
Minipiller är det jag får köra på.
Mår skit på olika ppiller och sprial/stav kommer det aldrig bli, jag har enbart pmedel jag avsluta själv och inte behöver gyn plus att sprial är för hög kostand direkt (koppar kommer aldrig in i min kropp) tro mig jag har testat det mesta genom åren kring pmedel. Men pmedelt är inte det största. Plus måste ha med hormoner för min mens. Den är ett helvete utan med stora blödningar och kraftig mensvärk.

#24 Ja skaffa du mer husplats så visst kan man sätta in en säng till
Jag tycker inte det är skönt ståendes eller på golvet - så varför ska jag ha sex där då? Du är extremt omoget och löjligt beteende faktiskt.

Nej anser att det är fel att ha sex bredvid sitt barn. Förstår ärligt talat inte hur folk kan ha det. Men min åsikt. Jag anser att det inte är lämpligt. 

#22 Till viss del tycker jag och vissa saker vet man sedan innan att man inte tycker om och då provar jag personligen inte det igen eller saker jag vet är avtändande vill jag inte testa heller (tror inte många gör det) Det jag skrivit i inlägget har testats (utom ha sex med någon annan för det kommer självklart aldrig ske) och det är inte min grej. Tänder helt enkelt inte på det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Strimmans
4/27/20, 2:31 PM
#26

Det känns spontant att det är rätt kört då för eran del att få till det 🤷‍♀️ Det blir vad man gör det till helt enkelt! Något som jag har fått lära mig då jag är precis som du negativt lagt och ser bara hinder och inga möjligheter

Upp till toppen
Annons: