Annons:
Etikettförhållande
Läst 1158 ggr
[Felicia96]
2020-04-13 23:40

Det händer liksom inget?

Jag och min kille var ihop i ca 2 år innan jag bestämde mig för att dumpa honom. Jag dumpade honom då han spenderade hela sin lediga tid framför datorn, samt dålig kommunikation. Ca halvår senare så har vi börjat träffas igen och man kan väl säga att vi är ett par igen. I början så gjorde vi saker ihop och kollade på film och myste i soffan, allt var bra.. tills nu. Visst han frågar hela tiden om det är ok om han spelar och ja det är ju hans val om vad han ska göra. Men att han konstant sitter där hela dagen, hjälper inte till med mat eller föreslår att vi gör något ihop medans jag frågar om vi ska hitta på något så är det jag som måste komma med förslag. Då vi inte bor ihop så måste jag ta med mig något att underhålla mig själv med då han inte umgås med mig. Han föreslår inte heller dagar som vi kan träffas och min plan nu är väl att skita i säga något om att träffas då han kan fråga istället. Jag är ledig varannan vecka och då tar väl han förgivet att jag ska komma till honom.. Han tänker ju inte komma till mig frivillig då det är jobbigare.. Ahh jag vet inte vad jag ska göra… Mvh en förvirrad 24 åring

Annons:
sp0ngeb0b
2020-04-14 07:16
#1

Har du berättat hur du känner? Vet han om att spelandet var en av anledningarna till att du gjorde slut första gången? Om inte borde du nog berätta hur du känner. Berätta att du känner dig åsidosatt när han spelar hela tiden och att du hellre skulle vilja att ni hittade på saker ihop, annars är du inte intresserad av ett förhållande med honom.

Vill du vara mer hård kan du ju resa dig upp och gå hem när han sätter sig och spelar. 😎 För var ska du sitta där för egentligen? Vad du än gör medans han spelar kan du ju lika gärna göra hemma hos dig. 

Ett annat alternativ är ju att säga till honom att du vill ses hemma hos dig, se hur han reagerar på det. Då kan ni ju få lite tillsammans-tid utan att datorn är inom räckhåll. Säg åt honom att han kan ju spela precis hur mycket han vill under de veckor du jobbar, men att du gärna har kvalitetstid med honom när du väl är ledig.

Om han vet om hur du känner och ändå inte är villig att anpassa sig lite mer efter dig, då skulle jag nog överväga att säga hejdå igen för han verkar ju inte anstränga sig särskilt mycket för att behålla dig.

Sarah
2020-04-14 21:55
#2

Vill du leva med en vuxenbebis? Vill du ha en föräldraroll till din kille? Prata med honom och blir det inte bättre så kommer det förmodligen inte heller bli bättre. Då kanske du ska satsa på att hitta någon som inte tycker att kvinnan ska ta hand om honom.

Retriever456
2020-04-16 20:52
#3

Håller med överstående!

Gaara
2020-04-17 15:01
#4

Men varför säger du ja när han frågar om det är okej att han spelar och du egentligen inte tycker det? Han fattar ju inte att han gör dig besviken då eftersom du säger ja när du egentligen menar nej. Han är ingen tankeläsare… Har du sagt att du vill att han hör av sig om dagar att ses? Annars är han ju van vid att du gör det och tror att du är okej med det. Man måste kunna prata och man måste kunna säga nej när man känner nej, annars kan den andra inte göra rätt.

Upp till toppen
Annons: