Annons:
Etikettgrannar
Läst 1687 ggr
Mia-45
2020-04-24 07:23

Lära-gå-stol!!

Nu är jag uppriktigt sagt trött på ljudet av grannen ovanför. De har en 10-månaders flicka och hon kasar omkring i sin lära-gå-stol från kl. 07.00 varje morgon. Igår morse började de redan kl. 06.00 och lät flickan sitta och slå med hårda grejer i golvet. 
Här är vääääldigt lyhört och det vet de om. 
De säger själva att de hör grannen ovanför de jätteväl. 
Jag kan ta detta kasandet hela dagarna men inte så tidigt på morgonen. 
Jag är sjukskriven pga stress och behöver verkligen sova. Och det är just denna tiden jag sover som bäst många ggr. 
Har sagt till henne…det varade bara i några veckor sen började eländet igen. 
Vet att det är en kort tid flickan kan använda denna och inväntar med att säga något. 
Eller tycker ni att jag kan påtala detta för de igen? 

Det låter som om godståget drar fram. Och de bor över hela huset så flickan börjar från ena änden till den andra. Vilket inkluderar mitt sovrum. Kan inte byta sovrummet till ett annat eftersom det körs över hela.

Annons:
Fridaaaa
2020-04-24 07:37
#1

Jag ser det så, efter kl 7 på morgonen kan man inte säga något
och det är så pass kort tid kvar.

Har du testat at sova med öronproppar eller hörlurar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2020-04-24 07:45
#2

Jag håller med Frida. Det är liksom vardagsliv som man nog får leva med när man bor i lägenhet. Det är ju väldigt svårt att få en bebis att sluta låta. Öronproppar låter som en bra idé.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2020-04-24 09:18
#3

Satsa på någon sorts ljuddämpare i stället. Öronpluggar eller hörlurar med aktiv ljuddämpning till exempel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mia-45
2020-04-24 10:28
#4

Ja det är som ni alla säger att öronproppar borde användas. 

Sen gnäller jag inte över att det är oljud resten av dagen. Det vet jag att man måste acceptera och det gör jag absolut. 
Så jag ska köpa öronproppar idag 😃

Maria
2020-04-24 10:53
#5

Jag är också sjukskriven en period nu och vår granne gräver upp avloppet. Vi bor i radhus och husen står på betongplatta så jag kan lova dig att det låter. De har börjat jobba alltifrån 6.30-8.00 dessa dagar. Det är nog bara att gilla läget och använda proppar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2020-04-27 10:13
#6

"Problemet" löst. Mamman började jobba så pappan är hemma med barnet/barnen. 

Och…..vilken skillnad. 
Inga hårda hälar i golvet….ingen lära-gå-stol som far runt m.m
Jag vet att man får acceptera när det är barn i familj…och det gör jag. Men ibland blir det bara för mycket.

Annons:
Fridaaaa
2020-04-27 11:01
#7

#6 Dock är det bara korta stunder barn ska gå i dem, så följer föräldrarna råden så är det väldigt liten tid per dag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia-45
2020-04-27 11:38
#8

#7 Herregud. När mamman vart hemma så har jag hört att barnet har rullat runt timmatals. 
Än så länge idag har jag inte hört den alls 😃

Fridaaaa
2020-04-27 17:50
#9

#8  Ta det lugnt. 
Ja då följer inte mamman rekommendationerna tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia-45
2020-04-27 18:11
#10

#9 Jag tar det så lugnt jag kan. 

Nä hon gör nog inte det nä.

Honestyisdead
2020-04-28 10:06
#11

Jag hade blivit galen! Visst ska man räkna med ljud när man bor i lägenhet, men barn med sådana ljud hade jag aldrig klarat! Man måste visa hänsyn även om man har barn!!

Mia-45
2020-04-28 10:11
#12

#11 Ja iband så har det känts som om jag vart på väg att bli galen. Speciellt mycket tidig morgon. 
DÅ tycker jag man INTE behöver sätta barnet i gå-stolen då man måste fatta att det låter ner till grannen.
Men som sagt var..nu är mannen hemma med barnet så nu är det tyst som i graven på morgonen. Så jag njuter för fulla drag att ääääntligen få sova så länge som jag själv bestämmer….och inte bara till sex-sju. 

Och…..han använde gå-stolen idag…men max 20 minuter. Så han använder den rätt.

Honestyisdead
2020-04-28 10:13
#13

#12 Skönt!

Annons:
Soligajag1
2020-04-28 12:12
#14

# 0 Ojoj. . Det låter inte alls kul , vilken tur att det löste sig sen , däremot en sak , även om man ser / tycker olika saker om folk som har en gåstol till sina barn , eller något annat . Så tycker jag att man inte kan / ska lägga sig i . Ok , man kan fråga , men sen uppfostrar var och en sina barn på sitt eget sätt . Jag kan berätta många ’roliga historier ’ om föräldrar och barn . Bara det man ser idag i lekparken , mamma o pappa är ute med sitt lilla barn , barnet leker SJÄLV medans båda föräldrarna stirrar ner i mobilen. Jag säger inget till dessa föräldrar heller , men tänker desto mer .

HH 🙂

Fridaaaa
2020-04-28 13:06
#15

#14 Fast det har ju inte med uppfostran att göra i detta fallet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
2020-04-28 13:49
#16

# 14 Nu förstår jag nog inte , Om jag låter mitt barn åka i en gåstol i lägenheten från kl 06 på morgonen, eller att ditt barn leker ensam i lekparken medans du kollar i mobilen , Det är ett slags barnuppfostran tycker jag.

HH 🙂

Mia-45
2020-04-28 15:17
#17

#14 Nä jag lägger mej absolut inte i vad de gör eller inte gör. 

Det är ljudet jag blir så trött på tidig morgon. Sen får de uppfostra sina barn som de vill. 
Men jag tycker att liiiten aning hänsyn kan de visa när de vet hur lyhört det är här och då tycker jag man kan tänka efter lite. 
De kanske inte behöver låta flickan använda de saker som låter så mycket så tidig morgon. 
Men som sagt…problemet verkar vara löst.

Mia-45
2020-05-05 17:37
#18

Nämen nu har eländet börjat igen…
Bryr mej som sagt inte på dan. Men nu har de låtit flickan sitta och slå på golvet kvart i sex på morrnarna. 
Det är liiite tidigt. 😴
Säger som Hera att liiite hänsyn får de allt ta…speciellt så tidigt. 
Ska prata med de när jag träffar de. Sen får de ta det hur de vill men detta accepterar inte jag.

Maria
2020-05-05 18:05
#19

Har du testat med lurar eller öronproppar? Små barn har ju golvet som yta där de kan vara och att hindra ett litet barn att slå saker i golvet känns ju som en omöjlighet. Jag skulle bli oerhört stressad som förälder om jag hade en granne som var så känslig. Även om man vill ta hänsyn så kan det ibland vara svårt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2020-05-05 19:48
#20

Jag tycker inte jag är känslig när de börjar böka omkring innan sex på morgonen. 
Lite hänsyn tycker jag de kan ta även om de har barn. 
Jag tål mycket och accepterar mycket…men  inte när det låter så vid det dagset. 
Man kan hindra de från att slå i golvet regelbundet. Speciellt mycket tidig morgon. Det skulle jag göra om jag vore de. 
Det säger även de jag pratat med om detta så det är nog inte bara jag som är känslig.

Annons:
Honestyisdead
2020-05-06 14:17
#21

Usch. Hade aldrig klarat av att ha barnfamilj över mig. Ochcs0 tidigt som 6 på morgonen är inte ok. Efter 8 är mer ok. Man får ju visa hänsyn även om man har barn.

Mia-45
2020-05-06 15:05
#22

#21 Ja det tycker jag med Hera. 
Speciellt när det är så lyhört. Samma visa idag precis över huvudet på mej. 
Men det varade bara några minuter sen blev det tyst. 
Jag tycker inte man ska behöva acceptera oljud så tidigt oavsett vem som gör ljuden. 
Tycker med att 8 är lagom. Men absolut inte halv sex-sex. 
De är liv ganska ofta på dagarna och det säger jag absolut inget om. Barn ska få leka.

Fridaaaa
2020-05-07 06:44
#23

Gå stol - ja det ska man vänta med anser jag
Viss störning med barn kan man dock inte styra

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia-45
2020-05-07 09:39
#24

#23 Nä viss störning nä.
Men tidigt på morgonen kan man faktiskt styra. 
Övrig tid på dygnet struntar jag i hur det låter. 

Lära-gå-stolen används nu inte fullt lika mycket nu när mannen är hemma med flickan. Används den så är det bara kortare stunder.

LuLeLo
2020-05-07 11:54
#25

Alltså, jag tycker du kan snacka med grannen. Vad skadar det att försöka samtala? Var noggrann med att inte anklaga dem (vilket jag verkligen inte tror du kommer göra), men säg hur du upplever och att du skulle uppskatta om de av ren medmänsklighet skulle kunna skjuta på aktiviteterna en eller två timmar. Jag vet hur jävla pissigt det är att inte kunna sova. Och du kan inte rå för hur du bor. Vad skadar det att snacka med dem? Det värsta som kan hända är att de förklarar att de inte kan ändra sig. Och då har du ju faktiskt försökt.

Tass Josephine

Mia-45
2020-05-07 15:05
#26

#25 Jo jag ska prata med de. Och det går det att göra. Vi har en bra kommunikation. 
Jag ville bara se hur det avlöper. Men måste nog ta detta med de på ett bra sätt. 
🌺

Lona
2020-05-07 16:32
#27

Är det "tvättstugegrannarna"? Eller vilka var det som skulle flytta och när? (Jag vet att du har skrivit det men orkar inte leta upp det via telefonen. 😉)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Mia-45
2020-05-07 16:34
#28

#27 När det är absolut inte tvättstugehulliganerna…de har nu flyttat…tack och lov.

Upp till toppen
Annons: