Annons:
Etikettförhållande
Läst 1019 ggr
Rosen82
4/26/20, 7:45 PM

Längtar

Varit singel i 13 år. I början längtade man men efter att ha varit singel länge så blir man trygg med sig själv och njuta av att bara komma hem och slå på tv:n eller bara ligga i soffan och läsa. För 3 månader sedan träffade jag en kille som är så snäll och underbar. Förra torsdagen åkte jag på en dunder förkylning och i går blev han dunder förkyld. Förhoppningsvis kommer vi träffas till helgen då har vi inte träffat varandra på två veckor. Första veckan längtade jag efter honom jättemycket men upptäcker att jag längtar inte lika mycket nu men det kan vara att jag kommit tillbaka till mitt trygga liv där jag själv får bestämma. Kanske har jag varit singel för länge och är mer van vid att vara singel men förhoppningsvis blir det bra när vi får träffas igen. Gud det känns konstigt men var tvungen att skriva av mig

Annons:
Rosen82
4/26/20, 7:58 PM
#1

Men vi pratar i telefon varje dag. Kan vara så att det är så tråkigt att gå hemma och vara förkyld men i morgon börjar jag jobba igen får saker att göra:) så det blir nog bra

ThatPie
4/26/20, 8:36 PM
#2

Jag är i ett distans förhållande och vet precis hur du känner. Om vi inte pratat mer än någon kort konversation under några dagar kan det kännas som att man längtar mindre eller att ens känslor svalnat av lite. Men sedan så fort vi spenderar tid tillsammans blossar allt upp på nytt! Så om jag var du skulle jag inte ta det som något negativt. Har även själv varit singel ett bra tag innan denna relationen (dock inte alls lika länge som du) och håller med om att det blir som att man går tillbaka lite till hur det var under den tiden, när man inte umgåtts på ett tag.

Denna kommentar har tagits bort.
Rosen82
4/29/20, 7:58 PM
#4

Kan du även känna att ni inte har så mycket att prata om när ni pratar i telefon? I början när vi började träffas kunde vi prata i telefon i timmar men nu ikväll så pratade vi i ca 20 minuter och då berättade vi typ hur våra dagar varit. Vi ska träffas i helgen och jag hoppas att jag får bra känslor igen då:)

ThatPie
5/1/20, 9:34 AM
#5

#4 ja hur mycket vi har att prata om variera jätte mycket, men så är det även i relationer där man spenderar mer tid till varandra. Ibland sitter vi och pratar i timtal och ibland bestämmer vi oss för att inte ringa alls då ingen av oss har något speciellt att säga, mer än det vi pratar över meddelanden. Lättaste sättet vi har hittat är att vara uppriktig ifall man känner att konversationen helt torkat ut och att vi då inte måste fortsätta samtalet. Ingen av oss tar något negativt av det just för att vi diskuterat saken innan och vet den andres anledning till det.

Rosen82
5/24/20, 7:27 PM
#6

Höll inte vi båda hade känt att det inte var så bra och idag när jag tog upp detta så visade det sig att han tyckte som mig att det fanns inget mer än vänskap. Men livet går framåt:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: