Annons:
Etikettförhållande
Läst 981 ggr
Wilola
2020-04-30 20:21

Ge partner presenter

Hur ser ni på när er partner inte använder grejer som ni gett dem i present? Jag gav min pojkvän ett par armband när han fyllde år förra året, de var rätt dyra. Han var glad när han fick dem och tyckte att de var fina, men han använde dem bara typ i en vecka och sen dess har jag inte sett röken av dem. Det kanske låter löjligt men det gör mig ganska ledsen då jag gav det till honom för att jag ville visa min kärlek och för att han skulle ha dem på sig. Jag har fått ett halsband av honom och det har jag på mig hela tiden, till och med när jag sover. Jag vill inte ta upp detta med honom för då känns det som om jag ''tvingar'' honom att använda dem.

Annons:
Herveaux
2020-04-30 20:31
#1

#0 Hade jag varit din kille hade jag nog inte velat ha på mig dyra smycken till vardags då jag garanterat hade lyckats skada eller tom tappa bort dem. 🥵

Brukar han bära armband och liknande? Tänkte om han hade de på sig direkt när han fick dem, tog sen av dem vid ett tillfälle och helt enkelt bara har glömt bort att ta på dem igen. 

Hade jag gett bort dyra smycken/accessoarer till maken som han sen inte använde hade jag nog inte brytt mig så värst. Det var ändå jag som valde att lägga pengarna på presenten och eftersom det inte är något som har ett bäst-före-datum så har han hela livet på sig att bära presenten. 
Om det däremot är så att han faktiskt inte tycker om designen/färgen/whatever hade jag gärna fått höra det så vi kunde byta till något annat.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lia
2020-04-30 20:42
#2

När det gäller dyrare presenter är vi båda noga med att vara säker på att den andra faktiskt verkligen uppskattar just den grejen. Inte så kul att få något som man kanske inte är så glad för, men som man känner sig tvingad att använda sen. Då är det lätt att få dåligt samvete. Sen kan det ju också vara det där med att man glömmer också såklart. Förr har vi båda gett varandra saker som vi inte direkt tyckt så mycket om, och då blir det lätt liggandes. Någon gång fick jag ett smycke som jag redan hade. Så det fick jag byta mot vad jag ville, och helt plötsligt blev det en toppenpresent. Nu för tiden ger vi bara varandra saker vi vet att den andra vill ha, eller en upplevelse.

Åsa S
2020-04-30 21:56
#3

Man ska inte känna sig tvingad använda sakerna och man kanske inte känner sin partner så väl ifall sakerna inte används utan man tänker mest själv på vad man själv skulle uppskatta. Min man är väldigt mycket för pynt och smycken och han gav mig smycken och fina väldoftande krämer i början som jag kanske använde sporadiskt ibland för att göra honom glad men nu när han lärt känna mig väl förstår han att jag inte brukar använda smycken samt jag vill ha doftfria produkter och att jag uppskattar mer att få presenter som hör till mitt fritidsintresse  jag blir faktiskt mycket mera glad över att få en trädgårdskompost eller en bokashihink än ett halsband.

MissClue
2020-05-01 18:23
#4

#0 Man kan väl fråga typ "Är du rädd att tappa armbanden du fick?" istället för varför använder du inte armbanden du fick, gillar du dom inte? Då tar du ändå upp dom på tal utan att ifrågasätta hans användande på ett negativt sätt. Jag fick ett halsband av min kille, hade det på mig hela tiden tills en gång när jag tappade det utan att märka det förens jag hittade det på golvet. Jag har varit mer försiktig efter det och använder det inte till vardags längre.

I love not man the less, but Nature more…

[Devya]
2020-05-03 12:05
#5

Använder han vanligtvis armband? Personligen tycker jag att armband skulle vara den värsta presenten att få eftersom de är otroligt opraktiska och de fastnar jämt i dörrhandtag och ibland blir resultatet att jag gör illa mig pga det. Jag älskar idén bakom hela grejen och det finns så ljuvligt vackra armband men jag använder dem tyvärr aldrig. Jag fick ett armband som jag brukade ha på mig om vi skulle ut någonstans men jag är numera alltid hemma så jag använder det aldrig…Det var en gåva av min väninna och det ligger numera i mitt smyckeskrin. Jag har köpt dyra gåvor till min man som har använts och vissa används inte. Den dyraste och mest onödiga gåva som jag har köpt hade han länge drömt om, nämligen en HTC vive. Den användes kanske 10ggr och ligger nu undanstoppad i en låda. Jag är inte upprörd över det faktiskt. Ibland lyckas man bra och andra ggr inte lika bra. Åtminstone använder han sin Xbox dagligen som han fick till hans 25 årsdag. 🤭

OlgaMaria
2020-05-03 19:21
#6

Jag skulle aldrig vara besviken på min partner om han inte använder något jag gett. Jag skulle bara inse att jag nog köpte fel grej. Jag är själv sån - kan inte använda något bara för att vara snäll. Smycken har jag totalt slutat använda. Fick en del smycken av min svärmor förr men hon har lärt sig att jag inte använder sånt. Och visst - man VILL ju gärna visa sin uppskattning och försöka använda det man fått. Så inte så konstigt att han använde armbanden ett tag - men sen tar den man är över - om man är en person som använder armband eller inte (kan ju vara obekväma eller något sånt också).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: