Annons:
Etikettförhållande
Läst 1414 ggr
Lovisa-
5/21/20, 7:48 PM

Hej

Jag och min pojkvän är tillsammans igen efter ett uppehåll på ca 2år. För att göra historien kort så har han inställningen att vi glömmer det som varit och så är det ju till viss del men när vårat barn kom så fick jag ett behov av att prata om varför det blev som det blev från hans sida även om båda vet det mesta. De känns ändå inte som vi har pratat igenom det och jag vill det. Tex så vet jag att han legat med andra under tiden det var slut och tydligen har han kvar personen på snapchat och Instagram. För mig känns det inte bra, inte för att jag tror att han är intresserad men det känns inte bra bara. Varför ska man sitta och kolla på deras stories osv. Han älskar verkligen mig och säger det varje dag och allt men jag stör mig på detta. Han vill ju inte heller prata om det så då blir det ännu värre. Jag går bara och mår dåligt inombords medans han bara säger glöm det. Ja kan inte glömma. De blir en dålig känsla från min sida när han vägrar och samtidigt ska han vara vän med dom. Jag är tydligen svartsjuk enligt honom så han tog bort Instagram så jag skulle sluta men det handlar inte om det. Han får väl ha Instagram om han vill men jag är tydligen jättekonstigt som känner så? Är jag svartsjuk som känner så?

Annons:
Herveaux
5/21/20, 8:11 PM
#1

Tror du att du hade känt likadant om det varit ex från tiden innan ni blev tillsammans första gången?

I min värld är det inget fel i att hålla kontakt med ex. 
Hade min partner haft kvar känslor för sitt ex (eller ett gammalt ligg) så tror jag inte partnern hade varit tillsammans med mig och lämnat exet till att börja med. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lovisa-
5/21/20, 8:23 PM
#2

Vi har varit tillsammans förut och det här var under vårat uppehåll där vi även sågs under den tiden som han legat med andra. Jag mådde jättedåligt för det var upp och ner men sen hitta vi tillbaka till varandra igen och nu har han kvar sina ligg på Instagram och Snapchat. Det känns konstigt att han sitter och följer dom och kollar deras stories men det är alltså jag som är helt fel ute?isåfall får jag acceptera det. Han bedyrade sin kärlek till mig under den tiden vi var isär och nu är vi alltså tillsammans igen och då har detta kommit upp hos mig att det känns jobbigt. Han säger bara glöm det det är historia.

Herveaux
5/21/20, 8:51 PM
#3

Jo jag förstod att det här var Kvinnor han träffade under eran paus. 

Av det du skriver så hade jag helt klart haft större problem med någon som bedyrar sin kärlek till mig men samtidigt ligger med andra än att han sen följer ex på sociala medier. 

Jag förstår att du kände som du gjorde under er paus, men att ha åsikter om vilka ens partner har (vänskaplig) kontakt med slutar sällan bra. 
Om man vänder på det, hur hade du känt om han ville att du skulle säga upp kontakten med någon enkom för att det var ditt ex?

Menar inte att låta anklagande, vädrar bara mina tankar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lovisa-
5/21/20, 9:34 PM
#4

Ja hade inte haft kvar gamla ligg som jag skulle sitta å följa.. skulle kännas konstigt vet inte varför.

Lovisa-
5/21/20, 9:35 PM
#5

De känns inte rätt med anledning v varför det tog slut mellan oss att vi samtidigt har setts och han då träffat andra också.. Ja hade inte gjort så föränn jag var helt klar med mina ex

Draken
5/22/20, 12:57 PM
#6

Jag är lite förvirrad. Tog det slut för att han var otrogen eller för att du var svartsjuk ? Förlåt en kanske dum fråga.

Men jag tycker lite som i #1. Jag har varit gift med min make i 30 år snart, och han har, har alltid haft, kontakt med några av sina ex. han har aldrig dolt det faktum för mig heller, jag har träffat dem och går faktiskt bra ihop med dem.

Jag är iofs inte svartsjukt lagd,  men jag vill påstå att det handlar om tillit också. jag litar på min make, och han litar på mig.

Om du känner att du inte kan lita på honom, då kanske du skall ta en funderare om ni ens skall ha ett seriöst förhållande ?

Jag menar inte att att vara elak, men jag skulle nog inte kunna vara tillsammans med en kille som jag inte kunde lita på, eller som inte litar på mig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lovisa-
5/22/20, 3:08 PM
#7

Hej igen nej de tog slut pga av att han hade ett missbruk. Sen har vi träffats under tiden ibland sen ångrade han sig. De har varit fram och tillbaka men nu hittade vi tillbaka igen. Jag tyckte att han behandlade mig dåligt under tiden det tog slut vilket man kan göra om man har ett missbruk vara ego osv. Men han ångrade sig tog tag i problemet och insåg att det var mig han älskade. Vi bestämde ofta att vi skulle ses men de blev inget av osv. Nu i efterhand kan jag tänka att han träffade andra och tänker att det är dom han träffade när vi inte sågs. Men om de är mig det är fel på så får jag acceptera det. De är inte att jag inte litar på honom men de känns konstigt att följa ligg man hade. Ja struntar i dom han haft innan vi ens träffats för första gången. De är dom emellan när vi sågs ibland. Ja mår dåligt av att han gjort det och han säger att jag i te ens har med det att göra vad han gjorde. Men det kanske är jag som är helt dum i huvet som vill prata om det och veta varför han gjorde som han gjorde. Då är det så

Strimmans
5/22/20, 3:21 PM
#8

#7 han har ju lite rätt i det han säger, om det var slut så var det och då har du inget med det att göra! Min sambos bästa kompis är ett gammalt ragg till honom och jag umgås mycket med ena mitt ex. Båda följer gamla ragg osv! Duvslaget att finlirar på honom? Men gör du verkligen det? För i min värld så skulle du inte bry dig det minsta om du verkligen litade på honom!

Lovisa-
5/22/20, 3:27 PM
#9

Jo ja litar på honom men är det så att jag har fel så är det så. Då vet jag att problemet är mitt.

Draken
5/23/20, 11:15 AM
#10

#7 Nu upprepar jag bara föregående inlägg, men var det slut så var det slut. Vad han gjorde under den tiden har egentligen inte du med att göra, lika lite som han har med att göra vad du gjorde under den tiden det faktiskt var slut.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maria
5/23/20, 11:40 AM
#11

Jag tror att man bara mår dåligt om man ältar det förflutna. Det tjänar liksom inget till mer än att man mår dåligt.

Lev i nuet och njut av att ni återfunnit varandra❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lovisa-
5/26/20, 11:40 AM
#12

Ja jag mår dåligt av det förflutna jag skulle vilja prata om varför han gjorde som han gjorde. Och det blir jobbigt pga det. Vi sågs under tiden för vi tyckte om varandra men han hade problem men nu i efterhand har jag ju fått veta att han även legat med andra vilket får mig att må dåligt. Är det fel att vilja få svar på hur han tänkte när han gjorde så? Och att han sitter å glor på sina sociala medier där dom här personen personerna finns. De är inte att ja inte litar de är mer en lustig känsla över det hela som stör. Är de svartsjuka? Har jag problem? Ja det var slut men samtidigt sa han att han älska mig ja fick förhoppningar sen blev ja sårad. Skulle inte de kännas konstigt för er? Borde man inte reda upp det för att må bra ? Man ska bara glömma å gå vidare.?

[Devya]
5/26/20, 1:30 PM
#13

#12 Du får nog bara glömma och gå vidare eller söka professionell hjälp för som jag ser det ligger ju problemet hos dig. Han har ju inte gjort något fel. Risken ju att du startar något och får större problem i ditt förhållande, är du villig att börja bråka om något som hände för längesen? Jag tycker det låter väldigt onödigt om jag är ärlig. Jag skulle personligen inte haft något problem med det. Är man inte ihop så är man inte det, oberoende vad den andra säger. Han hade väl inte lovat dig trohet? Nej, jag skulle inte älta något sådant där.

Annons:
Draken
5/26/20, 1:31 PM
#14

Håller med  #11 Visst kan det vara jobbigt att veta att han var ute med andra, men du får tänka som så att det var DIG han kom tillbaka till, DU blev utvald som den han VILLE vara med.

Det kanske känns lite bättre om du tänker så istället ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[ThinkingMe]
5/27/20, 11:11 PM
#15

Det mesta kring att han legat med andra medan ni gjort slut har blivit sagt, det som skedde när ni inte var tillsammans har du inte att göra med. Men det som fångade mitt öga (utifrån min tolkning) var att det fanns mycket från er historia som ni inte gått igenom ännu, även sådant som inte hade med hans övriga umgängen att göra. 

Det är inte bra om man bara säger "glöm det" och sedan vill ignorera en händelses existens. Detta gäller nog egentligen också din känsla kring situationen, rätt eller fel så är den din. Han är ändå skyldig dig att ordentligt lyssna på dig en gång angående dina känslor kring det. 

Men som sagt, det jag stör mig på i meddelandet var detta: "För att göra historien kort så har han inställningen att vi glömmer det som varit"

Det är inte en bra eller hälsosam inställning till en händelse. Beroende på vad det gäller - bortsett från hans aktiviteter under er paus - så kommer det nog inte sluta plåga dig förens det är diskuterat. Det är något du själv får välja vad du vill ta för ställning till.

Lovisa-
5/28/20, 1:34 PM
#16

Tack för svaret då är det inte helt fel att känna som jag gör. Han vill inte prata alls det är historia men inte för mig eftersom jag känner mig som ett andrahandsval även om han säger att det inte är så så är det så jag tänker när jag inte får veta vad det är han gjort. Då tänker jag att han satte mig åt sidan å valde hellre att träffa andra.jag kan inte leva så och när jag inte har med det att göra. Lägg trollen på bordet så spricker dom eller hur säger man.ja kan inte förstå att jag inte har med saker att göra då vi sågs samtidigt emellanåt. Jag måste väl få veta vad han tänkte när han gjorde så. Det blir konstigt jag tänker saker. Man ska sitta å följa sina gamla ligg men samtidigt har man inte med saker att göra. Ska det va så? Jag skulle strunta i det troligtvis om han berättade men jag får bara hjärnspöken.

oh-la
5/30/20, 8:16 AM
#17

#16 det känns som det finns två fråfor i det här som du vill få svar på, men jag känner inte riktigt att jag får grepp om det. ni har inte pratat om varför det tog slut mellan er, och det kan ju absolut kanske vara något att prata om ifall det är något du känner att du måste prata om. känner man ett behov kan det vara befogat. det skulle också kunna vara helt okej att inte prata om det om båda är överens om att lämna det i det förflutna och gå vidare på helt ny kula. vill du verkligen prata om det kanske familjerådgivning skulle kunna vara något. då kan man även få lite utomstående perspektiv och lite hjälp att komma frammåt i sina tankar.

det andra jag ser är att du vill ha en redogörelse för hans ligg när ni inte var ett par, och helt ärligt undrara jag vad du är ute efter där? du mår dåligt av att veta att han haft andra ligg, förstår jag det korrekt? du vill att han ska redogöra för dom? vad vill du ha ut? vad vill u att han ska säga? klarar du av eventuella sanningar som kan dyka upp kring andra tjejer eller handlar det egentligen i slutändan om något som du bara vill höra honom säga men som inte egentligen gör dig något gott? han har heller ingen som helst skyldighet att prata om vad som hänt under tiden ni inte var ett par, eller berätta hur han kände då. jag tror verkligen på kommunikation i en relation, men det finns destruktiv kommunikation, eller rent av onödig kommunikation. det kan handla om gamla ex, eller gamla ligg som man vill veta om, men som man kanske egentligen mår ganska dåligt av att känna till. vad är det du tror dina hjärnspöken dör av genom att få veta? är det kanske snarare så att du snarare behöver jobba med dina hjärnspöken och bara släppa att han träffade andra när ni inte var ett par? du behöver veta vad han tänke när han träffade de här tjejerna, men behöver du verkligen veta det om din partner? 

ibland tror jag att en viktig lärdom är att man måste veta när man får lämna saker för vad dom är. jag tycker nog att det är lite orättvist, och ganska skuldtyngt att behöva redogöra för hur man kände när man låg med någon undertiden man var singel. det känns nästan lite som en förnedring, både för dig och honom. jag vet att jag själv hade tyckt det var helt gräsligt att behöva redogöra för gamla ligg för min man, hur jag kände och vad jag tänkte. det har liksom inte han med att göra alls. 

jag tror verkligen bara att sådan kommunikation är destruktiv så länge som den inte handlar om ett intresse utan bakomliggande dåliga känslor. då tror jag snarare att man kanske får jobba med sina egna tankar och acceptera att vissa saker är vad dom är.

Lovisa-
5/30/20, 11:39 AM
#18

Men vi sågs under tiden och se var flera ggr vi skulle setts men det blev inte då undrar jag om der var då han träffa nån annan. Dom dör om jag får veta hur det ligger till då kan man ta det därifrån. Varför ska man gå ovetandes om nått som rör vår relation det här stor betydelse de var som att de aldrig var riktigt slut. De är en förnedring för mig att han gick å låg med andra samtidigt som han sa att han tyckte om mig. De är jag som känner mig förnedrad och förd bakom ljuset. Ja klargjorde för honom när vi sågs att jag inte ville ses om han inte menade allvar med oss! Ändå ville han träffa mig vilket gör att jag känner mig utnyttjad. Pratar han så kanske jag kan släppa det annars växer de bara större. De är mina känslor och jag har väl rätt till dom. Om vi inte setts alls hade det varit annorlunda

Herveaux
5/30/20, 12:02 PM
#19

#18 Följde han sina ex på sociala medier redan när ni vart tillsammans igen? 
Hur då rör er relation? Det här är folk han träffade när ni inte var tillsammans.
Vad har det med er relation att göra vilka hans vänner (på sociala medier) är?

Jag börjar undra varför du gick tillbaka till en karl som får dig att känna så här och dessutom valde att skaffa barn med honom. 🤔


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
5/30/20, 12:28 PM
#20

#18 Det är klart att du får känna hur du vill.

Ni hade en jobbig period när ni inte var ihop. Han strulade runt med andra och även med dig men till slut så valde han att vara med DIG och ni har t.om skaffat barn så för din egen skull försök att släpp detta. Låt livet gå vidare och var glad för er lilla familj.

Sånt här kan förstöra jättemycket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lovisa-
5/30/20, 12:58 PM
#21

Ja det gjorde han det är inte hans ex. Jag visste inte riktigt hur det låg till jag frågade då men han sa bara glöm det sen kom det upp. Hur skulle du själv känna om din man satt å följde sina ligg framför ögonen på dig å du ser bilderna på dom. De stör mig att han är intresserad av att kolla vad dom har för sig när vi har våran historia. De var bara personer han inte kände sa sen sa han att han ändå kanske kände dom lite. De får mig att bli illamående då kan jag känna att relationen kommer bli förstörd. Som du säger Maria det kan förstöra jättemycket och de känns som det här tär sönder. Ja blir bara frustrerad och eftersom han inte vill prata om det så kan jag inte släppa det så han kan ju fortsätta med det så får vi se hur det blir jag tycker inte det känns trevligt.

[ThinkingMe]
5/30/20, 3:05 PM
#22

Det är uppenbart att ni båda gör något "felaktigt" i situationen, eller i vart fall någon som inte fungerar för den andre. Du kommer nog inte komma längre här på forumet utan du får välja om du ska släppa det, försöka prata med honom på egen hand eller via terapi, eller om du tror att det inte går att lösa och därmed göra slut.

Upp till toppen
Annons: