Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 691 ggr
Anonymtjej00
2020-05-25 07:38

Varför kan han inte låta bli sin telefon?

Varning för lång text. Sambon har några allvarliga problem när det kommer till att låta bli sin telefon. Speciellt om han är själv med vår son. Han påstår att det har med hans egna pappa att göra, för hans pappa brydde sig aldrig om honom när han var liten. Han säger att han absolut inte vill vara så men han försöker inte göra något alls för att ändra på det.. Det var 1 gång han lämnade sin telefon på nattduksbordet medans han gick upp och tog vår son, det gick toppen. Han gick inte för att hämtade den och gav faktiskt uppmärksamhet till sin son. Men det hände bara 1 gång, varje gång jag uppmuntrar honom att låta telefon vara igen så skiter han i det (även fast han själv påstog att det funkade). Nu är det så att varje gång han inte har sin telefon (för att han glömt den någonstans, vilket är sällan!) så sätter han istället på tvn och fastnar i den för att han är lat. Vår son har börjat med en grej och det är att han kommer och drar en i handen om han vill att man följer med honom (för att visa något eller till exempel vill leka med en), men tror ni hans pappa följer med honom? Nä verkligen inte. Det har gått så långt att han inte ens vill "hämta" sin pappa längre.. (och han är bara nyfyllda 2 år!) Detta beror ju såklart på för att telefonen eller tvn är SÅ mycket viktigare!! Jag börjar få nog. När ska han låta telefonj*keln vara!! Vi brukar tjafsa om det, för jag tycker inte att det är okej.. Men det är alltid fel på mig som tycker det. Häromdagen så hade vi ett litet tjafs på morgon, men jag skulle sova ut så jag låg kvar i sängen för att försöka somna om men lyckades inte. Låg dock kvar och vila. Men jag hör hur vår son försöker leka med sin pappa, utan resultat.. Tillslut går sambon på toa för att göra nummer 2. Och LÅSER TOAN, alltså han brukar kunna göra det med sonen där inne när jag är vaken. Men nu LÅSTE han?! Sonen stog och knaka på dörren och ropa pappa men han sa bara åt honom att vänta, alltså?! Jag gick upp för att låtsas att jag vakna och behövde kissa och det lukta inte ens något. Vilket det ALLTID gör hos han. Han betedde sig riktigt skumt och sonen var ÖVERLYCKLIG för att han såg mig för han ville leka med någon.. Vilket han vet att jag såklart gör. Och allt detta är ju såklart pågrund av sin telefon. För det är ju den han sitter med hela tiden! Snälla hjälp någon, vad kan jag göra för att han ska sluta och börja bete sig? Jag orkar inte mer!

Annons:
sp0ngeb0b
2020-05-25 09:19
#1

Kan du inte guilt trippa honom lite? Säg till honom att om han fortsätter såhär kommer han helt förstöra sin relation till barnet och barnet kanske inte ens kommer vilja umgås med honom överhuvudtaget när han blir äldre. Kanske är en överdrift men han kanske inte har tänkt på det på det sättet och då kan det bli en ordentlig tankeställare tänker jag. Och jag förstår dig, hade blivit galen om jag var du.

Caeli
2020-05-25 10:18
#2

Helt spontant verkar problemet vara större än hans användning av mobilen. Mera som om han gömmer sig bakom telefonen för att slippa ta tag i någonting annat…

Anonymtjej00
2020-05-26 05:16
#3

#1 jag har försökt det. Och han säger att han vet det för det vart ju så för han med hans pappa. Men det verkar inte funka ändå, även fast han vet att han kan förstöra sin relation med sitt barn.. #2 nja, jag trodde det ett tag men det finns inget han döljer. Och det finns inget annat han "behöver ta tag i" 😅 Det verkar bara vara svårt för han att släppa sin telefon och leka med sitt barn istället

sp0ngeb0b
2020-05-26 07:12
#4

Jag håller faktiskt med #2. Tror inte han döljer något eller så men att han kanske gömmer sig undan ansvaret för att ta hand om barnet. Mår han helt bra? Du kanske kan fråga honom. Kanske blir att han känner någon press för att vara en bättre pappa än hans egen var, men att det blir för mycket press så att ingenting blir gjort i stället. Om du förstår hur jag menar. Har ett ex som är sådan, så fort pressen blir lite för stor för honom så sitter han bara och gör ingenting i princip. Men han är väldigt psykiskt instabil och har många olika problem som kanske kan ligga till grund för det. Men jag tänker att om så är fallet försöka i stället få honom att inse att det inte är någon press alls och ingen har höga förväntningar. Typ. Svårt att veta vad som kan vara fel så bara slänger ur mig idéer här.

Anonymtjej00
2020-05-26 14:38
#5
Anonymtjej00
2020-05-26 14:38
#6
Annons:
Upp till toppen
Annons: