Annons:
Etikettförhållande
Läst 1548 ggr
Wilola
2020-05-27 17:23

Han är vän med sitt ex

Min pojkvän är vän med sitt ex och det får mig att må dåligt. Det var han som gjorde slut med henne efter 4 år tillsammans men jag känner ändå en oro för att han fortfarande är kär i henne även fast han sagt att han gjorde slut för att han tappade känslorna. Han säger att han inte är beredd att "släppa deras vänskap" och att de är ett bra stöd för varandra. Han vill flytta ihop med mig men jag vet inte hur jag känner för det när jag har den här svartsjukan, jag vill inte bli ett kontrollfreak. Jag kan inte låta bli att känna att hon betyder mer för honom än vad jag gör för att de har varit i varandras liv så länge, och jag är den som kom efter och vi har bara varit ihop i 1 år och känt varandra i 2 år. I början ville han inte ens ha ett förhållande med mig för att han inte kände sig redo… Vill höra vad utomstående tänker om detta, är det normalt eller konstigt? Jag vill verkligen lita på honom men jag har såna trust issues så det går inte till 100%.

Annons:
Herveaux
2020-05-27 18:12
#1

Helt normalt i min värld. Bara för att man haft ett romantiskt förhållande måste man inte säga upp all kontakt bara för att den romantiska relationen tar slut. 

Jobba med dina tillitsproblem. Det finns hjälp att få. 
Du är lååångt ifrån ensam om att brottas med liknande demoner, jag lovar. 

Du skriver att han gjorde slut med henne, så varför skulle han ha kvar romantiska känslor för exet när han valde att bli tillsammans med dig istället för att gå tillbaka till henne?

Att han också ville vänta med att inleda ett förhållande med dig tills han kände sig redo tycker jag bara låter positivt. Bättre att en blivande partner har rätsida på sina känslor innan h*n inleder en ny relation tycker jag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

flocken
2020-05-27 18:18
#2

En av mina bästa vänner, vi ser varandra som familj. Hon har 3 barn med mitt x. Så ibland när vi har våra kvällar ihop är såklart barnens pappa med. Alltså mitt x. Jag är gift o 2 barn nu. Den situationen 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Honestyisdead
2020-05-27 18:24
#3

En av mina bästa vänner är ett ex.

Hade han haft sådana känslor för henne hade han ju stannat med henne och inte varit ihop med dig.

Katti
2020-05-27 18:32
#4

Jag tycker att det låter som om du har hittat en kanonkille. Att vänta med att inleda ett förhållande tills man känner sig redo är moget, och det är det även att kunna ha en vänskaplig relation till ett ex.  DU är hans nuvarande - alltså den han väljer att dela sitt liv med!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Maleficum
2020-05-27 21:46
#5

Jag och mitt ex var tillsammans i mer än 10 år (sambos ett tag och sen särbos). Vår relation gick mer och mer över till vänskap så sista åren var vi mest tillsammans av ren vana och vi tog gemensamt beslut att göra slut då han träffat en annan tjej han var intresserad av (då hade vi inte haft sex på minst tre år). Vi fortsatte vara vänner och gillade att spendera tid med honom och prata som vänner (vi kände ju varandra innan och utan till så det var skönt att bara kunna vara sig själv). Tyvärr är hans nya (numera fru) extremt svartsjuk och har förbjudit honom från att prata med mig (hon har även skrivit och i princip attackerat mig när jag försökt kontakta honom bla då jag skrev och ville berätta vi avlivat vår hund som ju han också kände då hon funnits med hela tiden vi var tillsammans) och för min del känns det jättesorgligt för att jag har förlorat en bästa vän (som jag under inga omständigheter skulle vilja bli tillsammans med igen eftersom dem känslorna inte finns där) och det har ju även mitt ex gjort.

Så jag kan ju verkligen förstå din kille att han vill fortsätta vara vän med sitt ex (var själv vän ett bra tag med mitt första ex innan vi växte ifrån varandra).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Strimmans
2020-05-28 19:11
#6

Du behöver helt klart jobba med dig själv, jag är väldigt bra vän med mitt ex och min sambos bästa kompis är ett gammalt ragg till honom innan vi träffades. Är det något som förstör en relation så är det svartsjuka! Jag hade lämnat min sambo direkt om han ens skulle försöka säga vem jag ska vara vän med eller inte! Jag skulle bli tokig

Annons:
Strimmans
2020-05-28 19:11
#7

Du behöver helt klart jobba med dig själv, jag är väldigt bra vän med mitt ex och min sambos bästa kompis är ett gammalt ragg till honom innan vi träffades. Är det något som förstör en relation så är det svartsjuka! Jag hade lämnat min sambo direkt om han ens skulle försöka säga vem jag ska vara vän med eller inte! Jag skulle bli tokig

[Devya]
2020-05-29 09:49
#8

Det är nog ingen bra idé att ni flyttar ihop eller ens fortsätter den här relationen om du inte tar itu med dina problem för det är just det, dina problem och tyvärr kan det även bli hans problem.

Det låter som om du har dålig självkänsla och självförtroende om du mår dåligt över det faktum att de är vänner. Så det är den biten du måste ta itu med om du vill att det här ska fungera. Antingen det eller så söker du efter någon annan som inte har ex eller som inte har ex som sina vänner.

sp0ngeb0b
2020-05-31 21:41
#9

Förstår att det är jobbigt men håller med om att det är normalt. Jag är också bra vän med mitt senaste ex, det är lite jobbigt både för exet och min nuvarande men de båda accepterar det. Man behöver ju inte umgås med båda samtidigt om de inte vill. Tänk att det var han som valde att göra slut med exet, och det var han som valde att bli tillsammans med dig. Hade han fortfarande varit kär i exet hade han ju varken gjort slut eller blivit ihop med dig. Hoppas du kan jobba lite på dig själv och komma över svartsjukan!

Dragontwin
2020-06-05 10:03
#10

Du måste nog se till att bygga tillit till honom. Jag är vän med många av mina ex och det värsta är när de skaffar en ny tjej som säger att man helt plötsligt inte får umgås med dem. Bara för att man en gång i tiden varit ett par så betyder det inte att man vill bli det igen. Men vänskapen lever vidare. 

Se till att bli vän med henne du också. Eller sätt upp regler. Som att de får umgås men kanske kan undvika att ge varandra kramar utan kanske köra en brofist eller något.

Han älskar dig som flickvän och henne som vän.

Upp till toppen
Annons: