Annons:
Etikettförhållande
Läst 1501 ggr
[Magica2021]
5/28/20, 1:40 PM

Lämna eller kämpa?

Sedan 2012 är jag tillsammans o gift med en 13 år yngre man. Jag är 51 år. Han är mitt allt jag älskar honom men jag vet inte om jag orkar med honom längre o hans beteende. Sedan tidigt har han haft låg sexdrift. Han tar aldrig o aldrig tagit initiativ till sex. Han rör aldrig vid mig på ett sexuellt vis. Inga kyssar smek lr liknande. Det har nu gått så långt att vi hade sex 4 ggr förra året. I gång i år. Har ifrågasatt vad det är för fel om han vill skiljas lr vad som är roten till denna brist. Han tittar på porr så skitsnack att det inte finns lust. Han onanerar hellre på toan på jobbet än har sex. Så har han alltid varit. Förr hade vi sex ialf 1 gång i veckan. I januari i år fick jag veta att jag har en godartad tumör i min hjärna. Den ger mig massa konstiga symtom som påverkan av balans syn och hörsel. Den är inte cancer. Nu säger min man att brist på sexlust beror på att glädjen försvann när jag blev sjuk. Men han säger att han älskar mig över allt annat Så lätt att nu skylla denna frånvaro av sexlust på min sjukdom. Den har alltid varit där. Det har gått så långt att jag inte vågar närma mig honom. Han rör mig inte. Håller mig i handen i sängen…jag vill ha SEX!!! Jag vågar knappt ta upp det för han kmr som vanligt vifta bort det. Har frågat vad som kan tända honom .får till svar. GLÄDJE. Men sex är ju glädje. Ialf för mig. Det håller på att krascha totalt i vårt förhållande. Sedan april är han permitterad o jobbar bara 2 dgr i veckan. Sedan dess har en hög alkoholkonsumtion blivit missbruk. Han dricker sig full 4-5 dgr i veckan. Blig jättejobbig o elak. Tar då i mig hårt o klämmer mina bröst. Jag vill inte ha det så. Stöter bort honom o säger sluta. Förra veckan började han dricka vodka kl 11 en torsdag o 50 cl var slut kl 14. Blev som vanligt elak o spydig i tal till mig Detta har hänt för ofta nu. Han umgås med en polare. Kan kalla honom Ante. De känner varandra sedan många år tillbaka men inte umgåtts på 8 år. Ante använder amfetamin o kokain. De umgås JÄMT varje dag. Ringer 4 ggr om dagen. O hag har tröttnat på detta fjantade. Min man hat använt droger som ung. När han började hänga m Ante började han ta droger igen Jag gillar inte Ante. De drar ner varandra totalt. Massa sprit o droger. För några veckor sedan var de och fiskade Min man kommer hem. Kört bil 2 mil jättefull och påverkad Jag blev galen! Jag har inget emot att han umgås med ngn på ett normalt sätt. Men att dra på Ante varenda lediga dag. Inte vara hemma. Dricka mm det börjar gå överstyr. Det är inte normalt umgänge. Så fort Ante ringer släpper han allt. Säger hejdå inget mer. Han kan säga ibland kommer om ett par timmar för att då dyka upp 10 tim senare. Mycket respektlöst tycker jag. Ringer Ante o säger kör mig dit o dit så gör han det. Ber jag honom om att hämta mina mediciner på apoteket för jag inte får köra själv pga min tumör då straffar han mig o säger nej. Jag älskar min man men det här beteendet är inte ok. Han hånar mig härmar mig. Kritiserar mig o vad jag än säger så rättar han mig direkt. Om jag blir ledsen o gråter över min situation eller att jag mår dåligt säger han skärp dig du behöver tillrättavisas. Detta har pågått ett tag innan min tumördiagnos. Jag har haft ett 20 år långt förhållande med en kvinnomisshandlare mest psykiskt o jag ser saker nu som liknar det. Jag är ett vrak nu. Känner mig ensam oattraktiv hånad mm Jag har alltid varit en snygg tjej o kvinna. Kortison har fått mig att gå upp fr 56 kg till 83 kg. Jag känner mig fet. Min man har skrattat åt mig för jag blivit tjock Mitt självförtroende är uruselt. Min man har ett alkoholmissbruk . Nej säger han. Han har hur mkt jäkla egentid som helst tränar 2 tim/dag. Drar på Ante fr kl 12-22…ibland längre varje ledig dag. Jag räknas inte längre o han beter sig som en barnunge! Råd tack…😭😭😭

Annons:
Gronstedt
5/28/20, 1:57 PM
#1

Fråga dig själv: Vad hos den här mannen är det du älskar? Hans grymhet? Hans elakhet? Hans hån? Hans hänsynslöshet? Hans lögner? Hans missbruk? Hans ovilja och oförmåga att tillfredsställa dig sexuellt? 

Du behöver bryta upp från detta, det är inget liv att leva. Han har redan börjat misshandla dig och de riktigt grova övergreppen kommer att komma om du inte tar dig fri. Finns det någon du kan kontakta som kan hjälpa dig rent praktiskt att komma loss?

Caeli
5/28/20, 2:10 PM
#2

Svaret på frågan i rubriken känns självklar efter att ha läst ditt inlägg. Lämna! Och gör det nu.

Maria
5/28/20, 2:21 PM
#3

Du haren hjärntumör. Du borde fokusera på dig själv i första hand.

Du börjar med att beskriva ert dåliga sexliv. Sedan berättar du om din tumör och sist kommer det fram att han har svåra alkoholproblem. Jag hoppas du inte graderar det så i verkligheten.

Du kommer inte att få stöd i din sjukdom av denne mannen så som du beskriver honom.

Jag tycker att du ska lämna honom för att orka själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
5/28/20, 3:59 PM
#4

Han missbrukar både alkohol och olagliga droger, han är elak och ger inget i sängen.

Vad är det du älskar?

Namiko
5/28/20, 4:29 PM
#5

Är du säker på att du älskar honom och inte den han var förut/den du önskar att han var. Han trycker ner dig, förstör ditt självförtroende, missbrukar alkohol och droger och du säger att du ser tendenser till misshandel, jag ser misshandel i det du skriver. Lämna honom och ta hand om dig själv, du förtjänar så mycket bättre än vad du har nu. Din man vill inte förändras och så länge han inte vill så kan ingen hjälpa honom ur det här, det spelar ingen roll hur mycket kärlek du ger honom. Ta dig bort nu innan det blir ännu värre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Draken
5/28/20, 11:38 PM
#6

Säger som flera andra, lämna honom. Det är inte okej att bete sig på detta vis. Håller med vad som skrivs i #1 och #4 till 250 %  och ställer samma fråga, vad är det hos honom du älskar ?

Du har en tumör på hjärnan, ävgen fast den är godartad så behöver du styrka att bekämpa sjukdomen hos dig själv. Jag tror inte du kommer orka om du stannar kvar hos en man, som uppenbarligen har väldigt stora problem …med det mesta.

Det sätt han kör mot dig, är regelrätt misshandel, både psykisk och fysisk. Lämna nu medans du har orken kvar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Memeb99
6/17/20, 2:18 AM
#7

Jag förstår att du älskar honom, och det är inte konstigt med tanke på hur länge ni varit tillsammans, men du förtjänar bättre. Jag vet att det kanske inte är lätt men du måste göra vad som är bäst för dig och det bästa för dig är att bryta er relation och hitta någon annan. Hitta någon som kan tillfredsställa dina behov både sexuellt och emotionellt. Det är viktigt att du ska älska din partner, men lika viktigt att din partner ska älska dig tillbaka och även om han påstår att han gör det så verkar han inte göra det så mycket som han säger. Ett problem som gör att man förlorar lusten är just porr för många. Haft samma problem tidigare så jag slutade kolla på porr och (ursäkta att jag blir personlig) nu står kuken rak nästan varje kväll.

Sarah
6/23/20, 1:58 PM
#8

Det är dags att gå vidare med ditt liv. Du förtjänar inte det här och han förtjänar inte dig.

Juwel34
7/1/20, 10:53 AM
#9

Fyfan vad grym du är som har tagit dig såhär långt! 

Du har tagit av dig solglasögonen och insett vad det är för människa du lever ihop med och det är inte lätt. Du behöver lämna denna människan bakom dig och ta ett nytt steg i livet! 

Och nu vet jag att du tänker "Jaja" läser vidare, tänker lite på att lämna honom, hur det skulle vara, men att du sedan ändå inte göra något åt det och fortsätter ditt liv som vanligt med denna mannen, för det är inte lätt att bara lämna någon hur som helst.

Kanske har du skuldkänslor för honom, ha inte det. Han kan knappast ha mycket känslor för dig så som han beter sig, varför ska du bry dig om honom? Även om han säger att han älskar dig osv, så verkar han inte veta vad kärlek innebär och ska vara. 

Sätt dig ner. Ta upp ett block eller mobil och börja skriva ner följande:

Vart ska jag ta vägen om jag lämnar?
Hur kommer jag må i mitt egna boende utan massa trakasserier?
Hur kommer det att kännas att bo ensam med en tumör?
Vad är mina krav på en partner?
Är jag nöjd idag?

Överväg sedan dina svar, antagligen kommer du fram till att du inte alls är nöjd med din nuvarande livssituation och att du är sugen på ett nytt kapitel. 

Fyll ditt nya kapitel i livet med träning, bra kost, bra energier och känn dig äntligen snygg och värdefull igen, på egen hand. 

Och jag vet, det kommer att vara läskigt att bo ensam med en tumör i huvudet, men är det ändå inte väldigt mycket bättre att bo ensam med en tumör istället för att bo ihop med två tumörer, för det verkar du göra nu!

Lycka till! Jag tror på dig!

Gaara
7/1/20, 10:10 PM
#10

Innan du kom in på det om hans missbruk så tänkte jag att kom igen… Det finns viktigare saker i en relation än sex. Men hans missbruk och hur han behandlar dig är allvarligt. Lämna för din skull.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: