Annons:
Etikettdejting
Läst 988 ggr
Liz85
6/1/20, 9:32 AM

Dejta under dessa tider

Ni som dejtat under dessa tider. Hur har ni gjort? Om någon tex vill ta en fika och som från början är en total främling. Vilket alla egentligen är på ett sätt innan man setts irl… Det är en sak att gå förbi någon på gatan eller stå i kö med avstånd i någon minut. Ska man ta en fika handlar det om en längre stund tillsammans. Har ni gjort det ändå eller sagt att vi tar det senare och fortsatt att prata med varann på andra sätt?

Annons:
sp0ngeb0b
6/2/20, 7:51 AM
#1

Känner en som började dejta när pandemin började och det gick bra. Jag vet inte exakt hur de gjorde men jag hade absolut dejtat ändå men då bara dejtat en person i taget och hoppats på att den jag dejtar gör detsamma. Man kan ju fika med lite extra avstånd, ta en promenad eller någon annan utomhusaktivitet. Sen behöver man ju inte kramas och kyssas på förste dejten nödvändigtvis. Förklara för personen att du gärna väntar med sådant på grund av smittorisken. Känner ni sedan efter någon/några dejter att ni vill fortsätta kan ni ju gå vidare. Det är inget fel med att ha närkontakt men det räcker ju att ha det med en person, så att inte ni båda flänger runt med tio pers var. Om du förstår min tanke.

[Penn]
9/4/20, 7:09 PM
#2

Jag har dejtat en på Friskis o Svettis o det har inte varit något problem, en puss på kinden till o börja med. Fikat o tagit en promenad. Tänker inte på Covid-19 så mycket men i butiker håller jag andan när jag går förbi någon. Tror inte att man behöver vara rädd för att dejta någon eftersom man inte är så nära någon, Gäller inte i mitt fall.

Om jag säger så, så skulle jag ta detta om jag hittar min rätta.

Sån är jag, man är två om allt får jag hoppas.

Kärlek bygger mer än allt annat.

Upp till toppen
Annons: