Annons:
Etikettförhållande
Läst 580 ggr
Mia-45
6/5/20, 1:11 PM

Svartsjuka???

Nu gäller detta min son som är 28.
Han blev tillsammans med en tjej som är 21 och bor på annan ort så de har träffats då och då. 
Mot slutet blev det varannan vecka. 
Men nu är det alltså slut och min son sa att hon gjorde slut för att han vart svartsjuk och kvävde henne. 
MEN!! Min son har sagt att hon tar upp kontakt med gamla ex och sitter och pratar och skriver till de rätt mycket. 
Att man skriver/pratar med gamla ex som redan finns i bekantskapen har han inget emot. 
Sedan framkom det att hon hade blivit medlem på en sida där man lägger upp nakenbilder på sej själv och chattar med andra. 
Inte undra på att min son började undra vad det var frågan om. 
Hans tillit till henne blev säkerligen knäckt och därav hans svartsjuka. Med befogenhet, anser jag. 
Så nu sitter han och funderar på om han behöver hjälp emot sin svartsjuka och ska boka tid till psykolog…..Han tror att detta bara var hans fel. 
Sådär gööör man bara inte när man är i ett förhållande. 
Jag försöker få han att inse att det var inte hans fel utan det var sakerna hon gjorde. Men inte helt enkelt när det finns känslor med i leken. 

Tycker det är fruktansvärt lågt av henne att skylla på honom (och nu inte bara för att han är min son). Har hon stort bekräftelsebehov av andra så ska man inte vara i ett förhållande. 
Var bara tvungen att skriva av mej detta. Och finns det nån som sitter på bra råd jag kan ge min son så skriv dessa. Jag försöker som sagt men ni kanske har andra infallsvinklar i detta.

Annons:
Mitchika
6/5/20, 1:57 PM
#1

Jag tycker att det är helt fantastiskt att din son ska boka tid till en psykolog för det här. Det kan hjälpa honom nysta i det som hände i förhållandet och det kommer underlätta. En bra psykolog kommer hjälpa honom att inse att det inte var hans fel utan att det finns två i en relation och att hon har minst lika stor skuld i det hela, om inte mer, som han har. 

Finns det någon antydan till svartsjukt beteende från honom efter vad hans flickvän gjorde kan en psykolog hjälpa honom upptäcka och arbeta bort det. Det kan även hjälpa honom i framtida förhållanden så att han inte börjar se eller leta efter röda flaggor överallt efter den här upplevelsen. Det är lätt hänt och sånt kan leda till svartsjuka och kontrollerande beteende och det låter som om din son vill undvika detta. 

I mitt tycke är det oerhört starkt av honom att både söka hjälp efter ett tufft uppbrott och att vara öppen för att förändra sig själv till det bättre. Det är det långt ifrån alla som kan och det är två ovärderliga egenskaper. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mia-45
6/5/20, 2:06 PM
#2

#1 Ja han vill ha hjälp och som du skriver så kan det vara bra för honom att en utomstående nystar i detta. Då kanske han kan förstår att detta inte enbart vart hans fel. 
Han vill absolut inte lyssna på det jag säger att hon framkallade denna svartsjuka. 
Så jag ska puscha för att han går till en psykolog. 
Tack ❤️

Upp till toppen
Annons: