Annons:
Etikettvänskap
Läst 670 ggr
Anonymos
2020-06-05 17:27

Inga vänner

Efter studenten flyttade mina närmaste vänner till städer med universitet för att utbilda sig vidare. Jag blev kvar. Hittade så småningom vänner på jobbet som jag ansåg stod mig ganska nära! Det jag inte visste var att det pratades skit bakom min rygg, något jag fått veta nu i efterhand. Jag har gett dessa vänner en extra chans men de har slutat lägga energi på mig så jag hör heller inte av mig mer. Det som gör mig ledsen är att jag alltid varit en 100% ärlig person & bra vän, ställt upp och funnits där men gång på gång blivit sviken och utnyttjad. Jag får ofta höra att jag är för snäll! Det är jobbigt och det gör mig ledsen att folk gärna umgås med andra personer som jag anser beter sig dåligt. Det är svårt att få vänner när man är vuxen & jag upplever att jag blir allt mer osäker på mig själv efter att rykten spridits om mig som inte är sanna. Det får mig att tvivla på mig själv, att jag inte duger som jag är! /Ledsen själ.

/Anonymos

Annons:
Herveaux
2020-06-05 17:46
#1

Att vara en bra vän; att vara ärlig, en god lyssnare, finnas där för att stötta och peppa är fantastiska egenskaper. Att tro gott om andra är heller inget dåligt men som du tyvärr fått erfara kan man lätt bli utnyttjad också. Been there… 😕

Det där med att träffa nya vänner som vuxen är verkligen inte lätt.
Jag sitter i samma båt och har två personer jag ser som nära vänner. 
Det jag vill bli bättre på för att se om jag kan utöka kompisskaran är att bli mer social via mina hobbys och intressen. Då har man iaf något gemensamt att ta avstamp ifrån. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Kimda
2020-06-06 04:19
#2

#0 Det är ju inte ditt fel att andra sviker och detta med skitsnackande *morrar* "vänner". Jag känner igen mig själv i vissa saker du skriver. Jag VET att de goda gärningar jag har gjort är goda. Jag bryr mig inte om att ingen lyfter upp mig. Jag är stark i mig själv. Du är också stark! Du vet att du är bra! Du finner styrka i att det du gör är gott! :)

Upp till toppen
Annons: