Annons:
Etikettallmänt
Läst 2443 ggr
kejtlin
2020-07-08 23:42

Toadörren öppen?

Av vilken anledning stänger man inte dörren när man gör nr 2 ??

Ja faktiskt också när man "bara" kissar tycker jag man ska stänga dörren. Menar alltså inte att man måste låsa jämt men stänga igen den, och inte lämna dörren halvöppen. Jag tycker det är ofräscht att höra "toaljuden" så tydligt i övriga lägenheten. Eller sprida bajslukt?

Brukar folk göra så när man är sambos?

Jag stänger alltid igen dörren, även när jag är ensam hemma faktiskt. Min sambo stängde också dörren hela första halvåret vi var ihop men sen började han slarva med det. Och nu lämnar han i princip alltid toadörren öppenn om vi inte har besök, då stänger han och låser också.

Annons:
Honestyisdead
2020-07-09 00:36
#1

När man bajsar och någon annan är hemma tycker jag man stänger. Att min partner kissar med öppen dörr gör inget. Och eftersom jag bor ensam har jag alltid dörren öppen.

Cireea
2020-07-09 02:15
#2

Både jag och min partner stänger dörren när vi bajsar, ibland låser vi men det är väldigt sällan. Är så smidigt att bara kunna öppna om man behöver smita in för att hämta något medan partnern gör sitt, vilket vi båda är okej med såklart. 😃

När vi kissar spelar det ingen roll för någon av oss om dörren är öppen eller stängd.

Tycker det är något man får komma överens om inom relationen. Hade min partner velat att dörren ska vara stängd oavsett vilket behov jag uträttar så hade jag givetvis hållit den stängd. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2020-07-09 06:33
#3

Vi har varit ihop i 40 år och ingen av oss bajsar med öppen dörr. Inte kissar heller för den delen. Det har inget med blygsel att göra utan av ren respekt för den andre,

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2020-07-09 07:39
#4

Klart dörren är stängd. Kanske inte låst. Eller aldrig låst ifall barnen vill något. Är jag ensam hemma är dörren öppen. Skulle jag dra igen den öppnar hunden den. Likadant när jag duschar. Hunden öppnar dörren.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2020-07-09 07:49
#5

Ibland är dörren öppen ibland stängd.

Stolt ägare till fem La permer

fruktgumman
2020-07-09 09:24
#6

Oavsett om vi kissar eller bajsar har vi dörren stängd, men inte låst.

Annons:
sp0ngeb0b
2020-07-09 16:12
#7

Vi brukar ha dörren vidöppen när vi kissar, åtminstone om vi har en konversation, så att vi bara kan fortsätta konversera utan problem. Pratar vi inte brukar det variera mellan vidöppen och helt stängd. Jag brukar inte bry mig om att stänga. Däremot stänger vi dörren när vi gör nummer 2. Vi har inte varit ihop så länge så det är väl lite därför, egentligen bryr jag mig inte jättemycket men samtidigt känns det som att det är trevligast att stänga dörren ändå pga lukten.

oh-la
2020-07-09 16:49
#8

Ja, tänk om man kunde ha dörren stängd… Skulle man stänga utan att klämma ett barn i dörren, vilket i sig är ett mindre mirakel eftersom barn är som flyktiga gaser, få man göra sitt till ett "mammamammamammaMAMMA" eller "släpp in mig jag måste kissa NU!!". Det sista är alltid en lögn… Och är man väl insläppt måste man ut… Värst är det ändå om man stänger och det blir tyst… Då är det bättre att ha dörren öppen. Dörren förblir därför alltid öppen. En dag kanske jag kan stänga den igen. Det känns avlägset…

Bjornberg
2020-07-09 17:31
#9

Stänger och löser dörren alltid.

citytjejen
2020-07-09 18:22
#10

Vid kissning brukar jag bara skjuta till dörren men vid bajsning låser jag, och även mannen, alltid dörren,. Det skulle aldrig falla någon av oss in att ha öppen/olåst dörr då.

/Christina

Honestyisdead
2020-07-09 19:00
#11

Jag kan förstå att man väljer stängd dörr. Men att låsa?

Kimda
2020-07-10 02:04
#12

#11 Ja! Att låsa trollar ju inte bort eventuell lukt. Lol.

[Devya]
2020-07-10 11:20
#13

Vi har barn ihop så vi får sällan egentid i badrummet eller så blir det kalabalik. Dörren måste få stå öppen så att man kan hålla koll på vad busungen håller på med. Att få bajsa och kissa i fred är en lyx vi inte har. Bajslukt berör oss knappast då vi har ett blöjbarn här hemma.🤣

Annons:
Lona
2020-07-10 12:56
#14

Jag låste alltid förr, kanske för att man ville vara ifred på toa och i en familj så är det svårt att hålla reda på vem som är var. Vi har aldrig varit en "kissa med öppen dörr-familj". Särbon och jag stänger dörren men låser inte. Samma sak med mamma, stängd men inte låst. Nu när jag tänker på det så skulle jag nog kunna kissa med mina tjejkompisar i samma rum (förmodligen efter diverse besök på krogtoaletter 😉) men inte med min pojkvän eller min mamma.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Denna kommentar har tagits bort.
[Devya]
2020-07-10 18:00
#16

Och så kommer den här skiten hit igen… Kan någon radera kommentar 15 asap? Sådant där dravel går mig så på nerverna! Varför kommer sånt skräp hit på sajten hela tiden?!

kejtlin
2020-07-11 22:04
#17

Okej. Lite olika hos olika personer alltså. Jag förstår när man har barn el djur som gör att man borde ha öppet för att passa någon, men vi är bara vi två än så länge.

Men som tex nyss. Vi satt o såg en film i soffan som vi pausade för han behövde på toa. Så då blev det alldeles tyst i lägenheten. Han gick i badrummet med dörren helt  öppen. Satt där på toan och släppte riktiga brakfisar och plums plums i toan med bajset. Jag är 3 meter ifrån ochhör allt och bara fattar inte varför man inte stänger igen dörren. Det äcklar mig.

Men han är så kärleksfull och snäll och go mot mig. Jag förmår mig inte att säga något om detta till honom. Men jag känner mer och mer avsmak för jag tycker det hör till hyfs och att visa respekt. Finns ingen anledning att ha öppet känner jag.

Cireea
2020-07-11 22:12
#18

#17 Antingen så säger du ju till att du inte vill att han har dörren öppen för att du tycker det är äckligt, eller så får du helt enkelt lära dig leva med det. Finns ju som inte några andra alternativ. 

För honom kan det vara helt normalt  och då har ju han ingen aning om att du tycker det är äckligt eller vad han "borde" göra (enligt dig). Det måste du kommunicera med honom så att han har en chans att förändra det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Caeli
2020-07-11 22:13
#19

Kan inte du stänga till dörren om honom? Då kanske han fattar vinken…

kejtlin
2020-07-11 22:18
#20

Jag vet att det inte finns något alternativ än att tala om det eller att själv gå dit och stänga om honom. Men på något sätt har jag inte "vågat" Har känt att kanske det är jag som är löjlig/konstig ändå.

Sen så första halvåret så stängde han ju alltid om sig så tydligen tyckte han att han borde göra det under den tiden.

Annons:
Cireea
2020-07-11 22:23
#21

#20 Kanske för att ni inte lärt känna varandra tillräckligt vid den tidpunkten? 
Jag stängde och låste alltid i början av min och sambons relation. Det var inte förrän jag kände mig trygg och bekväm med honom som jag lät dörren vara olåst och sedan ibland öppen. 

Sätt er ner och ha en konversation om saken. Fråga om saken och berätta även hur du upplever det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2020-07-12 06:32
#22

#20 Men kan ni inte prata med varandra om sånt?  Hur länge har ni varit tillsammans?

Jag hade nog smällt igen dörren demonstrativt tror jag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2020-07-12 07:39
#23

#20 Nu måste du nog börja ta itu med saken. Så pass farligt är det väl inte att kunna säga vad du tycker? Jag säger rakt ut till min man om jag tycker att han måste duscha osv. Klarar man inte av att prata med sin partner i ett förhållande då kanske den personen inte är rätt person för en.🤔

Tippy-Toe
2020-07-12 11:02
#24

Jag vill vara ifred när jag gör mina "business". Dessutom vill jag inte ha bajslukt i huset. Ibland på morgonen kan jag lämna dörren lite öppen när jag kissar. För då finns det chans att katten kommer in. 😍Det är bara rättvist att hon kommer med mig när jag kissar för jag måste följa med henne när hon ska göra sitt ute på kvällarna. Fegisen.

MissClue
2020-07-12 23:29
#25

#0 Stängd dörr oavsett kiss eller bajs. Jag hade klökts om inte kräks ifall min partner satt och bajsade med öppen dörr.  jag accepterar att man hör pruttar och plumsar med dörren stängd, säger inget om det till honom. Lämnar han dock toadörren öppen efter sig efter bajsning så ber jag honom gå tillbaka och stänga den..man kan ju inte sitta och må illa av något sånt och låtsas som ingenting.

I love not man the less, but Nature more…

S.L
2020-07-13 22:10
#26

Har ofta öpoen dörr 😬 Stänger jag dörren så kmr ofta en katt o kraffsar på dörren å jamar och man når inte dörren om man sitter på toaletten. Dörren är oftast bara på glänt. Katterna har flera lådor och dom är i hallen oxå men denna katt ska bara vara med mig när jag gör saker även om man bara kissar 😂

nafurie1
2020-07-14 13:27
#27

Ja, vi har dörren öppen båda två :) Då vi har gäster hemma så stänger man ju alltid dörren oavsett vad man ska göra men förutom det så är den öppen och det är av vana egentligen. Det hela började med att vi haft öppet för våra katter (2st) då det även är deras badrum. Vi bor i en ganska stor lägenhet så det hörs inte så noga när den andre gör sina behov, detsamma gäller lukten. Jag tycker att det ÄR OKEJ, sålänge som båda parter känner så. Det finns säkert flera här inne som tycker det är äckligt etc men det får stå för varje individ DÄREMOT om min partner inte skulle tycka om att jag har dörren öppen oavsett vad jag gör då gäller ju den ömsesidiga respekten och då måste ju jag lyssna på hen. Jag tycker du ska säga ifrån och berätta varför du inte vill att din sambo ska ha dörren öppen, när du är hemma iaf :) Kommunikation är A o O i alla relationer.

Annons:
JessieJames92
2020-07-16 23:48
#28

Jag har nästan aldrig toadörren stängd hemma. Men då är jag uppvuxen i en familj där vi aldrig låste dörren. För oss var det inget konstigt att en satt på toa, en annan duschade och en tredje borstade tänderna. Ibland till och med någon som bara följde med in för att fortsätta prata. Vi skojade alltid om att så fort någon gick på toa så blev det familjeträff för av någon anledning så var man nästan aldrig ifred där inne. 😂
Så om någon i familjen helt plötsligt låste dörren så var det konstigt.

Däremot brukar jag stänga/låsa dörren när jag har besök eller besöker någon annan. Inte för min skull men för att någon annan ska slippa gå in och se mig sitta på toa.

Toabesök är ju nåt alla gör så jag tycker inte att det är något som man behöver skämmas för. 🙂

“Is it weird in here, or is it just me?”
https://www.youtube.com/watch?v=aZQDb8N6Gyw

Kalli
2020-07-23 12:09
#29

Jag tänker att folk är olika. Du får kommunicera hur du känner helt enkelt. Han är inte tankeläsare.

kejtlin
2020-07-23 13:20
#30

Hej, det konstiga är att det har löst sig. För 3-4 dagar sedan plötsligt stängde han dörren. Och han har gjort det sedan dess. Jag har inte pratat med honom om det. Och han har inte heller sagt något. Han bara drog igen dörren haha och ingen är nöjdare än jag.

Men börjar han ha öppet igen då han bajsar ska jag faktiskt säga till nästa gång.

Herveaux
2020-07-23 15:24
#31

#30 Han kanske hänger på iFokus…? 😎


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kejtlin
2020-07-23 15:52
#32

#31 Ja ingen aning faktiskt, men om det är så då borde han känna sig träffad av denna tråden i så fall 😃

Herveaux
2020-07-23 17:00
#33

#32 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Henry Norrström]
2020-07-23 19:52
#34

Vad kommer härnäst som du inte har upptäckt ????

Annons:
kejtlin
2020-07-23 20:52
#35

#34 Hm jag vet inte. Vad menar du?

[Henry Norrström]
2020-07-23 21:06
#36

Det kommer du att upptäcka. Han kanske har andra egenheter som inte vi tycker är ok.

Prata med honom vad som du tycker är olämpligt. Han måste ta hänsyn till dig.

kejtlin
2020-07-23 21:13
#37

Jo men alla kan vi ju ha olika egenheter som kommer fram med tiden. Gäller ju även mig förstås :)

[Henry Norrström]
2020-07-28 23:45
#38

Det kan vara att han inte tycker att han har något att skämmas över. Han borde tänka på andra!

Upp till toppen
Annons: