Annons:
Etikettsex
Läst 1878 ggr
LaPrincipessa
2020-07-29 13:52

Förhållande utan sex

Någon som har eller har haft ett förhållande utan sex? (Eller extremt sällan…) Hur fungerar/har det fungerat för dig/er?

Annons:
Asexuell
2020-07-29 13:57
#1

Det fungerar jättebra! Jag har ingen sexlust och aldrig haft.

Lona
2020-07-29 13:59
#2

Det beror lite på var man drar gränsen mellan "mysig kontakt" - > mer "upphetsande kontakt" (däremellan kan det ju vara en rätt glidande gräns) eller om man menar samlag, möjligen något "likvärdigt"?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hayabusa]
2020-07-29 14:08
#3

Det dog ut. Från min sida sett, så gled det över ifrån en vag förhoppning till något fullkomligt färglöst. Som att bo ihop med en inneboende.  För min del måste det finnas någon form av fysisk känsla & "gnista", i annat fall falnar förhållandet för att till slut dö ut.

Sedan kan man ju ha en ren kompisrelation utan några som helst sexuella inslag. Men det är i min värld en helt annan femma.

Tippy-Toe
2020-07-29 14:46
#4

Så länge båda parter är nöjda och inte känner något störra behov av att ha sex oftare så bör det ju inte vara några problem med att få det att fungera, förutsatt att allt annat är ok i förhållandet ofc.

taxarärbäst
2020-07-29 22:27
#5

Jag var ihop med en kille i ett år utan sex! För att pojkvännen var alldeles för blyg så vi rörde aldrig varandra på det viset ja jag blev lite frustrerand men han var så jävla blyg jag kunde ju inte kasta mig på honom heller

[Henry Norrström]
2020-08-13 18:02
#6

Sex är väldigt viktigt i ett förhållande, tycker jag, man kommer närmare varann och skapar ett förhållande som inte är kompisaktigt. Framtiden för alla är att skaffa en familj med barn… hur skall det gå till? Beror på ålder alltså ? Äldre mår också bra att känna sig uppskattade.

Att känna kärlek på alla sett, speciellt det intima då man kommer varann nära är jätte viktigt då man känner att man är "ett". Kolla vad som är fel, något är det. Har man träffat någon man älskar så gör man allt för hen. Jag gör det iallafall.

Taxarärbäst… släng dig över honom….

Henry

Annons:
Randomel93
2020-08-13 19:18
#7

Henry Norrström, varför tror du att allas mål är att skaffa barn? Eller missförstår jag dig?

Asexuell
2020-08-13 20:15
#8

#6 "Framtiden för alla är att skaffa en familj med barn…"

Nej det stämmer verkligen inte…

Honestyisdead
2020-08-13 20:24
#9

#6 Min framtid har då aldrig varit att skaffa barn. Aldrig i livet. Och nej, sex är inte viktigt för alla. Sluta skriva som om dina enskilda åsikter gäller alla andra. Du kan bara prata för dig själv! Du har nämligen aldrig rätt i dina märkliga påståenden.

[Devya]
2020-08-14 00:52
#10

#6 Menar du allvar? Min syster är 44 år och gift i över 24 år. De ville inte skaffa barn för de båda avskyr barn och har aldrig förstått sig på dem som faktiskt har valt att skaffa barn. Min bästa vän som är 34 vill inte ha några barn och har aldrig haft en barnönskan. De tänker heller inte skaffa barn. Jag känner ett par andra som fullständigt avskyr barn och vill absolut inte ha egna barn. Det är fullständigt normalt att inte vilja ha barn men vissa tycks ha svårt att förstå det. Du tycks vara en av dem.

Chinesecrestedlover
2020-08-14 03:35
#11

#6 Nej, framtiden för alla är inte att skaffa barn. Jag vill absolut INTE ha barn och för mig är det ingen dröm ,utan en mardröm att ens tänka på att jag skulle ha barn. Nej tack! 

Skulle jag någon gång ha den extrema oturen att bli gravid, så är det abort fortare än kvickt som gäller. Jag skulle få panik (universums värsta mardröm, fy…), jag vill verkligen inte ha barn. 

Vetat sedan jag var i tidiga tonåren att jag aldrig kommer skaffa barn (är 36 nu), jag har noll intresse för barn, ser inte bebisar/barn som söta osv. Jag råkar vara av åsikten att man skaffar barn för att man verkligen vill ha barn…inte för att det är det "normala/det man ska/det alla gör". 

Om jag skulle ha barn…stackars unge säger jag bara, jag har ju inget intresse överhuvudtaget för att "gulla", leka etc. med barn, så det skulle med stor sannolikhet bli en väldigt olycklig unge.

Djur är en helt annan femma, jag har älskat djur så länge jag kan minnas och fick mitt första djur som tvååring. Jag kommer alltid ha djur och mina djur betyder allt för mig. Jag har ett enormt intresse för djur, tycker djur är söta och vill "umgås" (leka, mysa, prata osv.) med djur. 

Alltså djur passar mig, barn gör det inte. På samma sätt som att alla människor inte vill ha hund (märkliga knasbollar tycker jag😉) så vill inte alla människor ha barn. Alla människor är olika och tur är väl det…så varför skulle just "skaffa barn" vara någon universell sanning som ALLA människor vill? 

Sex behöver förövrigt inte betyda barn… det finns ju preventivmedel, man kan sterilisera sig osv. Sex behöver inte betyda "regelrätt" samlag heller för den delen. 

Nu till det riktigt ehm…uppenbara som du verkar ha missat; sex behöver inte vara mellan två parter av olika kön och då blir det inga barn gjorda (basic biologi). Dessutom även om man nu vill ha barn, så behöver det inte vara genom att ha sex…man kanske vill adoptera t.ex.  

/Chinesecrestedlover

Magrat
2020-08-14 18:10
#12

#6 Alltså… Nu har vi sex och sessioner rätt ofta, förutom när jag hamnar i dåliga skov. Sessioner för oss absolut närmre varandra. Sex not so much, det är en extra krydda.

Och ja, vi vill -kanske- ha barn i framtiden, men inte tusan har vi sex för den sakens skull idag. Jag genomgick en abort när jag var yngre, bara för att jag visste att jag inte skulle vara en bra mamma, eller ha några som helst förutsättningar till att bli en bra mor.

Alla vill absolut inte ha barn, och alla vill absolut inte ha sex ofta. Så länge man är kompatibla och kan kommunicera så är det ju inget som helst problem. Och inte blir det ett kompisförhållande bara för att man inte har sex.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Hayabusa]
2020-08-14 18:25
#13

#12 "Och inte blir det ett kompisförhållande bara för att man inte har sex."

Nej, inte nödvändigtvis men en kompisrelation innehåller i regel inget sex eller fysisk kontakt av sexuell natur. Vill påstå att sex, ofta, är just skiljelinjen. En relation som glider isär gör det i olika faser där en är att sexet dör ut. Kärleken svalnar och dör ut, sex upphör och efter en tid är man i bästa fall kompisar. 

Jag har tjejkompisar som jag är nära vän med, men där sex (ömsesidigt) inte är aktuellt. Är det en "äkta" kärleksrelation - ja, då finns sex med som ett naturligt inslag.

Det är min personliga åsikt och andra kan givetvis ha en annan syn på saken.

Annons:
Magrat
2020-08-14 20:36
#14

#13 För mig har inte sex den betydelsen. Jag låg runt rätt ordentligt innan jag träffade min man och det har varit dels (tyvärr) för att jag sålt sex, men också för att jag haft kk som varit schyssta vänner men där ingen kärlek fanns. Kärlek har inte med att göra om eller hur mycket man ligger med varandra.

Kärlek är en känsla som är obeskrivbar. Det är inte den första förälskelsefasen fylld med passsion och skyhöga känslor. Det är något mer innerligt, och jag har bara upplevt den känslan med mitt ex och min nuvarandee man. Att vi har sex ofta är däremot ingen som helst aledning till varför eller hur mycket jag älskar honom.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Hayabusa]
2020-08-15 09:01
#15

#14 Kärlek visar sig på ett otal olika sätt. Det kan vara kärlek till din familj, din bästa vän, din hund eller katt osv. En skillnad, i min värld, uppstår om det även finns sexuell attraktion med i bilden. 

"Att vi har sex ofta är däremot ingen som helst anledning till varför eller hur mycket jag älskar honom"

Nej, men kärlek är kanske anledningen till att du har sex med just honom?

Honestyisdead
2020-08-15 12:39
#16

#13 Jag har vänner jag har sex med. Sex behöver absolut inte betyda mer än sex. Och sex behöver man inte ha med en partner.

Magrat
2020-08-15 13:51
#17

#15 Som jag sa, innan jag träffade min man låg jag runt mycket utan känslor. Tycker inte att jag har ett bättre sexliv med min man än med några kompisar. Sex har bara inte den betydelsen för mig. Det är trevligt, men jag skulle  kunna leva utan det, och fortfarande älska min man. Vi har ju till exempel inte sex när jag är i dåliga skov, och jag älskar honom inte mindre då.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Hayabusa]
2020-08-15 16:43
#18

#16 & #17 Vi är alla olika, värderar olika saker & ting olika. Så länge man finner en balans & harmoni så är det gott så. I en relation med en annan person hjälper det ju till om man är på samma linje, så att säga.

[Henry Norrström]
2020-08-15 18:01
#19

LaPrincipessa har inte gjort något inlägg om diskussionerna här. Är det någon som har reagerat över hur gammal hen är ? Det jag skrev tror jag är någon som är fundersam över sin framtid… ålder är att fundera över. Att äldre… förlåt men jag tänker på de som är över 35 inte vill ha barn, det förstår jag.

Men nu var det att inte vilja ha sex med sin sambo eller vad det är, att ligga runt hjälper inte LaPrincipessa, det här gäller känslor. Självklart behöver alla sex på ett eller annat sätt. Att känna en avslappning i tillvaron. Att skaffa en familj med barn är väl upp till var o en, jag menar de yngre inte de som är 35 o äldre inte som vill ha.

Deras åsikter är ju givna.

Jag tycker ni tolkar fel här bara för att jag är en man.

För min del vill jag ha en (1) att älska o ha det bra med, då mår jag bäst…o det tror jag att hen vill oxå. Tänker inte på att skaffa barn för det har jag redan.

Hoppas att LaPricipessa läser allt här o ger sin åsikt, det är väl därför vi har våra åsikter, inte hacka på insändarna.

Alla har sin åsikt o det är väl sökaren vill ha, sondera o ta åt sig som de tror på o kan hjälpa dem i deras funderingar.

Hera…. vem har rätt…är det bara du ?

Henry

Honestyisdead
2020-08-15 18:32
#20

#19 Släng inte ur dig urbota dumma kommentarer så slipper folk kommentera det.

Annons:
silverfiisk
2020-08-15 19:02
#21

#19 ”Självklart behöver alla sex på ett eller annat sätt.” Nej Henry, det är inte självklart. Det finns folk som inte vill/kan/behöver ha sex och som mår jättebra och är nöjda ändå.

Randomel93
2020-08-16 00:14
#22

#19 Det har faktiskt ingenting att göra med ditt kön, vår reaktion är baserad på hur du formulerar dig.

Katti
2020-08-19 20:19
#23

Nu kan ju ett förhållande vara utan sex av helt andra anledningar än att man har tröttnat på att ha det. Jag tänker då på fysisk och/eller psykisk ohälsa hos en eller båda t ex.  I de lägena är det nog ofta en part kvar i förhållandet som faktiskt vill ha sex. Eller två, fast den ena av en eller annan orsak inte kan eller vill. För man kan mycket väl vilja ha sex med hjärnan fast kroppen inte ställer upp på det.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: