Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 9434 ggr
Hokus pokus
0

Problem med käken vid avsugning

Jag har "svårigheter" med käken vid avsugning och det gör mig frustrerad för jag kan inte göra det så skönt som jag vill för honom. Det är liksom som två "steg" i käken. Säg att jag öppnar munnen 3 cm sedan tar det stopp och "hakar sig" och öppnar jag mer så hoppar den över "ett steg". När jag har munnen öppen litegrann kan jag suga så hårt jag kan utan problem osv men istället får inte han plats utan att tänderna tar i och jag måste ge mer plats och öppna munnen mer och då kommer detta "steg" den hoppar och så kan jag inte suga så hårt jag vill. Det kan även göra ont/vara lite obehagligt. Känner mig handikappad. Verkar inte vara någon som har så här?? Detta kanske inte alls passar in på detta forum! Men eftersom det bara händer vid oralsex…

[rumelle]
0

Har du bettskena? Om inte så kan det hjälpa. Prata med din tandläkare.

Gia91an
0

Haha! Jag har haft exakt samma problem, jag gick till och med till läkaren då jag var lite orolig. Käken hoppade liksom "ur led" kändes det som, väldigt obehagligt…

Han sa att det var naturligt och det är sånt som händer! Jag lärde mig ganska snabbt att när man INTE kan suga så hårt så får man stimulera mer med tungan, och ta den ganska djupt så att killen får stimulans över ollonet och under, vid strängen… Och ingen har klagat hittills i alla fall! ;) Omväxla så ska det nog gå bra, värm upp dig först bara så blir det allt bra!

[Devya]
0

Jag tror att det där med att "suga hårt" är överskattat. Man får väl bara bli mer uppfinningsrik med tungan och händerna. Jag ha aldrig riktigt sysslat med att suga hårt och trots det så har jag aldrig fått klagomål, tvärtom. Jag tycker om att vara lite kreativ på andra sätt.

Men har du snackat med killen va han tycker mest om vid avsugningar? Alla tycker ju om lite olika saker. Om han tycker mest om att du suger hårt så är det ju en annan sak, men försök i sådana fall koncentrera dig på andra saker som han gillar. Det är inte meningen att det ska göra ont för dig! Det ska vara en njutning för er båda. :)

Hokus pokus
0

Haha skäms nästan lite över mitt inlägg ;)
Tack för svaren :)

Men jag har nästan aldrig sugit riktigt hårt eller så, utan mer stimulerat ollonet med tunga osv. och han har ju inte klagat! Men min pojkvän vill gärna att jag suger hårdare där av att jag vill kunna göra det men det är jobbigt med min käke. Han älskar det såklart även om jag inte suger hårt men jag vill kunna ge det där lilla extra.

[Devya]
2

#4 Jag förstår att du vill göra det där lilla extra men snälla gör inte det om det går utöver din hälsa och du lider av det. Va mån om dig själv! :)

Hokus pokus
0

#5 Absolut :)

Gur4m1
0

#3 håler med där. Suga hårt ÄR överskattat.

Men TS om din käke inte klarar det så ska du inte göra det. Ta hjälp av händerna (mycke glidmedel) och fokusera på just ollonet med munnen så kan man kanske suga mer där osv- och simulera det som din pojkvän vill uppleva. Fantasier är bra men som flickvän kan man inte genomföra dem alla :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Roamer
5

Tycker det är gulligt när Kvinnor säger att suga hårt är överskattat. 😃

Gur4m1
0

#8 nej allts det är vad man hör från killar :) Min pojkvän snackar sällan med andra kilar om hur de gillar en bra avsugning, men jag har pratat med en del killar om det. Det finns ju killar som gillar det, men ofta gör vi tjejer det och antar att alla älskar det.

[Devya]
0

#8 Kommunikation är viktigt då det kommer till sexbiten. Mitt ex och jag var alltid duktiga på att kommunicera väl med varandra då det kom till det och han begärde aldrig att jag skulle suga hårdare, även om jag testat på det. Han föredrog andra saker istället.

Alla är ju sist och slutligen olika. Vissa tycker mer om deepthroating medans andra föredrar mer stimulans vid ollonet. Sedan kanske vissa tycker om då man suger hårt medans andra har ingen skillnad eller föredrar om det inte alls förekommer.

Mona22
0

Ang käken så ska du be läkaren kolla den. jag har haft likadant och tillslut låste sig min käke helt och nu har jag blivit opererad pga det. Inte för att skrämmas men det är inte kul om det händer.

Roamer
2

#10 Va? Är kommunikation viktigt för att få bra sex? RLY?

Du sa att du TROR att det är överskattat, och då TROR jag att storleken på killar är totalt oviktig med för samtliga Kvinnor. Nu vet vi ju båda att det inte är sant, och att alla har sina preferenser inom allt med sex både beröring, storlekar och satan vet allt annat som folk uppskattar eller inte. Mitt inlägg var bara för att belysa att det är gulligt när Kvinnor diskuterar hur män vill ha det och lika gulligt när män snackar som de begriper på vad Kvinnor vill ha utan att ställa frågan och faktiskt bekräfta eller dementera. 

För att spåra ur tråden helt, jag har på skoj ställt frågan vad andra män har gett för komplimanger till Kvinnor jag varit med för och se vad de får höra. Det kan vara allt möjligt och vad de är bra på men en sak har alla hört, och det är att de är trånga. Tror det är lika sant som att vi män konstant får höra hur stora vi är. Faktum är att jag har varit med Kvinnor som har varit enormt trånga och verkligen borde höra det och varit med dem som man undrar om den ens är inne. Det som är mest anmärkningsvärt i det är att den som varit den trängsta är en kvinna som fött ett barn men tagit sina knipövningar på allvar. Henne kan man längta efter lite ibland, så tips från coachen, sköt knipövningarna.

För de som måste ha det skrivet klart och tydligt vad jag försöker säga med detta inlägg då det missuppfattas mer än en gång vad jag försöker säga:

1) Alla är inte lika utan fråga vad de gillar, först då vet du. Anta inte! Experimentera dock gärna med allt på nya personer.

2) Tro inte allt andra säger till dig för de säger precis samma sak till någon annan som gör på ett helt annat sätt, cyniskt men sant. Eller, sug åt dig av alla komplimanger och må bra av dig själv. Valfritt.

Gur4m1
0

Klart man får ta komplimanger med en viss nypa salt, man vinner mer som sexpartner att rosa än risa många gånger. Men man märker ju även på resultatet, svårare för en kille att fejka en sats i ens mun. Hau hau hau.

gonatt!

[Devya]
1

#12 Det var ju det jag sa, att alla är olika, eller?

Sen poängterade jag att kommunikationen är viktig, för det är inte så uppenbart för alla att säga vad de tycker om.  Ibland kan det duga med kroppspråket om partnern är bra på att snappa upp signalerna men det är också nyttigt att tala om saken. Om folk väljer att berömma sådant som inte ens är sant så får ju den personen skylla sig själv. Då blir ju inte sexlivet mycket bättre. Men nu antar jag att i ett förhållande så vill man ha ett bra sexliv och försöker då uppmuntra de saker som de tycker om att partnern gör. På det viset kan man ju bara bli bättre.

Jag vet dock av två väninnor som fejkar varje gång de har sex med sina partners. De har levt på det viset i över 6 år och deras partners vet inget om saken. Men de enda personerna som de skadar är sig själva. Så är det då folk inte vågar kommunicera, det skadar bara sig själv.

I mitt 10-åriga förhållande så har sexlivet aldrig varit ett problem utan något som blev bättre med åren. Jag tackar kommunikationen för det. Vi har minsann vågat säga vad vi tycker om och inte tycker om. Men det som min partner tyckte om är inte sagt att nästa kille kommer att tycka om och då får man lära om sig från början helt enkelt.

Gur4m1
1

#14 precis, och man fejkar för att man vill tillfredställa sin partner, inte va tillbesvär, inte ta plats. Så TS, acceptera att du skadar sig själv när du gör på vissa sätt och du kanske inte kan ge din partner _allt_ han önskar, men ni kan säkert hitta andra sätt att tillfredställa varandra :)

thilda-
0

haha min käke låser/hoppar med :)