Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslor
Läst 277 ggr
Nette@71
2026-03-08 18:27
0

Fel på iphone eller fler lögner?

​Vi har varit tillsammans i över tre år och vi har genuint roligt ihop, men nu är jag vid min absoluta gräns. Efter en lång historik av lögner och chattande med andra tjejer gav jag ett ultimatum: för att jag ska kunna stanna krävs full transparens, vilket inkluderar att hans aktivitetsstatus på WhatsApp alltid ska vara öppen.
​Problemet är att detta bara håller i ungefär en vecka åt gången. Sedan stängs den av igen. Varje gång jag tar upp det får jag höra att han "inte fattar" hur det har hänt och han skyller konsekvent på att det måste vara något tekniskt fel på hans nya iPhone. Han bedyrar att han vill vara med mig, men han vägrar korrigera det enda som skulle ge mig trygghet.
​Nu har det gått så långt att jag börjar tvivla på min egen verklighetsuppfattning. Är jag bara extremt känslig som hänger upp mig på en status, eller är detta ett medvetet sätt att dölja saker? Kan en iPhone verkligen "råka" ändra sekretessinställningar på egen hand varje vecka, eller blir jag manipulerad? Jag orkar inte ha det så här längre och behöver utomståendes blick på situationen🙏🙏

Fridaaaa
2026-03-08 18:31
8

Han döljer, dålig bortförklaring. Lämna. Han manipulerar dig bara

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2026-03-08 18:31 av Fridaaaa
Nette@71
2026-03-09 11:04
0

#1: tack för svar

Karmatarerskanise
2026-04-07 17:52
1

#0: Såvitt jag vet är det något som kräver att man aktivt väljer att dölja det eller visa det. Och han vet uppenbarligen hur man gör det synligt, och vet därför garanterat hur man gör motsatsen.

Lita på din magkänsla i detta. Den stämmer oftast.