Bilder och filmer
Var på tjejmiddag igår och det låter som att alla mina kompisar låter sina pojkvänner och lösa förbindelser filma och ta bilder hur som helst ang sex. Själv säger jag alltid nej till detta och det tyckte hela sällskapet var jättekonstigt. Jag är tydligen tråkig.
Mitt ex filmade en gång och jag tänker ofta på det. Och det var inte ens sex, lite naket bara. Men man vill ju inte att han har skickat den till massa kompisar direkt.
Är det jag som övertänker som vanligt?
nej tycker du är normal här!
MVH Alva <3
Verkligen inte. Såna bilder/filmer vill du inte ha spridda på dig själv. Akta dig!
#2: Precis! Läskigt att det är normaliserat i TS vänskapskretsar.
MVH Alva <3
#3: Stackare. Dom vet inte bättre.
Det är du som är normal. De andra har ingen aning om var bilderna/filmerna hamnar sedan. Förmodligen på ställen de absolut inte vill visa upp sig på.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Du har helt rätt!
Tänker att det är som allt annat som rör sex: om båda (alla) parter tycker det är skönt, sexigt, bekvämt, njutbart, ok, så kör. Om någon inte på något sätt vill, är det dåligt och man låter bli.
Att vara överens och samtycket trumfar precis allt annat om vad som andra anser normalt eller ok.
Det är enkelt och korrekt att tänka att man inte vet vad som händer sen med bilder. Speciellt i kortare relationer.
Men jag tror även det gäller vad annat som man kanske sa ok till i stunden men inte helt var bekväm med. Det blir en känslomässig skuld och smärta som är svår att ta sig ur.
Kanske behövs en klassisk terrorbalans här. Varje bild som avslöjar något om henne, ska hon ha en motsvarande avslöjande bild av honom? Sprider han bilder på henne, kan hon sprida motsvarande bilder på honom.
Mvh // Johan
- Redigerat 2026-09-20 12:24 av johan