Svårt att komma
Jag har väldigt svårt att komma när vi har sex, när jag leker med leksaker så kommer jag hur lätt som helst.
Hur gör ni för att komma när ni har sex?
/Emma
ta med leksakerna när ni har sex?
70% av alla Kvinnor kan inte komma genom endast vaginalt sex, vi är för komplicerade helt enkelt. Använd något litet vibrerande runt klitoris så ska du se att det hjälper. Eller vad det nu är just DU gillar :)
/Christine
Jag tror att jag kan, men har inte kunnat än… men jag är inte den som vill leka med mig själv. Men den sexpartner jag har haft har varit för egoitisk och dessutom trott/hoppats på att jag kommer genom enbart vaginalt, men som #2 säger… funkar inte riktigt. För mig hjälper klitorisstimulans men jag behöver mer tid och det har jag inte fått. Låter tragiskt.
Så ett jämnt ständigt tryck på klitoris (samtidigt som man har vaginalt) har jag hört av många och det gör iaf. skillnad för mig.
Fingrar, mina eller hans brukar funka. Eller en kukring med vibrator kanske?
Säger som #1 ta med leksakerna när ni har sex. Det gör jag och min sambo. Dock är han den enda jag gjort det med för han är den enda som brytt sig om min njutning lika mycket som sin egna.
Anna och taxen Max
JAg har lite samma problem, eller mer såhär- Jag kommer på olika sätt. Såsom jag kommer med mina leksaker kna jag inte komma med honom och åt andra hållet. Det är två olika känslor. Hjälper inte att ta med leksakerna i vårt umgänge för det blir inte samma sak. Men mitt tipps är att vägleda honom, men kanske även dig själv och "leta" lite. Orgasmerna är kanske annorlunda och behöver lockas fram på andra sätt. Upplever själv att jag mest hindras av "Skallen" dvs att jag inte är _riktigt_ närvarande på rätt sätt. HELT koppla bort tankar på pnsamheter, kontroll och morgondagens arbetspass. Att faktiskt inte tänka mycket alls.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag håller med #6. Det som funkar ensam funkar inte alltid med någon annan och ofta så handlar det just om att slappna av och att inte vara så självmedveten (lättare sagt än gjort). Ibland kan det vara bra att släppa på kravet att man ska komma, man kan istället sikta in sig på att det ska vara skönt och att man ska njuta. det kan ibland göra att man inte blir så enormt fokuserad på mållinjen och då slappnar av bättre och så kommer det av sig självt.
#6 - Ja, känslan är helt annorlunda för mig också. Är man själv med sexleksaker bestämmer man ju takten på ett annat sätt och gör ju det som är skönt. Men det blir en annan sak vid tex oralsex eller vaginalt med vibrator.
/Christine
Jag har jättesvårt att komma. Kommer själv med vibrator men en enda kille av 40+ har fått mig att komma. Och då genom oralsex… Men ingen annan har lyckats med det, han va jäkligt bra på det.Plus att jag måste slappna av så gick inte alls varje gång med honom heller… Spänner jag mig för mycket i magen eller rumpan går det inte.
Aldrig kommit när jag haft sex och har inte känt mig avslappnad nog med dom jag varit med för dom har verkligen enbart koncentrerat sig på att jag ska komma. En har bett mig söka på internet för jag lider av ett problem jag måste lösa, eller så har jag legat där som en död fisk medan dom gnuggat sönder mitt underliv (okej, inte gnuggat sönder men det passade in). När en kille enbart koncentrerar sig på det, har 100% fokus på att lyckas få mig att komma så låser jag mig. Jag vill ha ömhet, försiktighet.. inte någon som kan känna sig stolt över att dom lyckats få en tjej att komma (som dom också bekräftat att så är läget). Och jag har berättat för dom att det kvittar fullständigt för skönt är det ju trots allt men icke, dom har försökt och försökt.
En gång använde jag vibrator efter sex med en kille och det var skönt.. men det sprack det förhållandet :)
Nej, bara misslyckade försök här :D Men själv går det hur bra som helst!
#10 Låter ju fantastiskt att du bara varit med killar som velat få dig att komma. Det är det inte alla som får uppleva.
#11 Kanske. Men det har varit för mycket fokus på det, och det är det jag inte gillar. ENBART fokus på det så att säga. Men alla är vi olika.
Kan tillägga att jag nog aldrig kommit under själva sexet tidigare. Men för några veckor sedan har jag börjat göra det med min sambo efter 3år tillsammans. Något helt nytt för mig. Sådant kanske kan komma med tiden när man lyckas slappna av? Nu gör jag det typ var tredje gång. Helt fantastiskt.
Anna och taxen Max
För mycket stress kring orgasmer. Tänk på njutningen som är innan istället och börja med en helkroppsmassage, helst på båda inblandade. Alltför många tjejer stressar upp sig enormt kring att allt ska handla om orgasmer. Det är ändå njutningen som leder fram till den som är det som är viktigt, och närheten betyder massor så bara ta nån hem från krogen brukar ju sällan vara det bästa för att nå sitt klimax då. Vägled och berätta vad just du gillar för av alla tjejer jag varit med så är det väldigt få som varit lika i hur de vill ha det, och det tar tid att lära sig en ny kropp. Släpp alla tankar på livet runt omkring, allt som måste göras, eller hur du ser ut när du ligger där. Släck lampan om du är alltför självmedveten eller tänd om du gillar att se honom i mer detalj. Alla är olika så fundera igenom vad som funkar för dig. Fundera på vad det är som gör att du kan komma så lätt när du är själv och vad skillnaden är emot när han är i rummet, för där är svaret på varför du har såna problem. Är han för hårdhänt, vilket är vanligast då fjäderlätta smekningar kanske funkar bäst? För rakt på istället för att smeka dina bröst och ge dig komplimanger? Eller fokuserar du för mycket på honom och vad han gör istället för att bara ge dig hän åt det som händer där och då?
Jag och min kille har med oss leksaker i sexet för att jag ska kunna komma. Jag KAN komma med hjälp av fingrar, men det tar ibland så lång tid att jag inte orkar. Då är en leksak mycket fiffigt och det är till och med oftast han som ger förslaget att vi ska använda den. Bästa uppfinningen som finns!
Jag går gärna ned och slickar, samtidigt som jag penetrerar med fingrar, utifall min partner inte har kommit. Experimentera gärna lite och fråga varandra om råd :)
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Och sedan, ÄR det verkligen så viktigt att komma varenda gång man har sex? 🙂
Håller med #10 där. När det är fokus på att "nu ska du komma" så låser sig min kropp helt och jag tycker inte att någonting är skönt. Men får jag själv omedvetet bygga upp allting i en långsam takt så går allt mycket enklare.
#17 Jag bryr mig inte om jag kommer eller inte, huvudsaken att det är skönt under akten och myspys så är jag nöjd. De killar jag haft har inte lyssnat, det är tragiskt, utan har ändå blivit desperata att jag ska komma.
Ja, det är faktiskt väldigt jobbigt när all fokus läggs på att man ska komma. Visst är en nypa omtänksamhet men det jobbiga tar över det hela. För det är inget mysigt sex när man ligger där och blir gnuggad och jag vet inte vad. Vissa kanske tycker om det men inte jag.. jag vill som du #17 bygga upp allting i en långsam takt, känna mig trygg och avslappnad. Jag kan inte tvinga fram något, tyvärr. Och absolut inte när en kille blir så desperat av att jag ska komma… hua!