Varning!
Vill bara tala om att man måste akta sig väldigt noga för vad man skriver här. Det är ingen ide att ångra sig för får man för sig att det inte känns bra och man vill ta bort ett inlägg så har man ingen talan om det :/
Ville bara säga det så fler får reda på det
Detta gäller hela ifokus
Det står inskrivit i reglerna som alla nya medlemmar ska läsa igenom så jag hoppas att alla är medvetna om det.
Även om det står i reglerna så är det lite dumt kan jag tycka! Det borde gå att plocka bort sina egna inlägg!
håller med VoxBausers :) skriver man något man kan ångra eller om man skriver något som man t.ex inte vill att sin partner ska veta så borde man kunna skriva om och ta bort!:)
Som t.ex nu haha, skrev VoxBausers när han/hon heter VoxBauers haha!
#4 du kan ändra i ditt inlägg i en timme efter postandet
Medarbetare på Datorspel I Fokus
jag frågade sajt värden?? säger man så? de jag har pratat med har sagt att man ska höra av sig så brukar dom ordna det.. men alla är inte så tillmötesgående tyvärr :/
Vi tar som regel inte bort intressanta diskussioner som andra kan få ut något av. Man får faktiskt se till att man kan stå för det man skriver, så är dey över allt på nätet. Inget är hemligt. I undantagsfall tar vi bort känsliga saker. Men absolut inte för att man fått svar man inte vill ha i en tråd.
#3 "skriver man något man kan ångra eller om man skriver något som man t.ex inte vill att sin partner ska veta"
Det är just sådant man INTE ska skriva. Man ska bara skriva sådant man inte kommer ångra eller som man inte är rädd för att andra kan läsa. Annars står man inte för det man skriver och måste tänka längre.
#6 Vill man ta bort ett helt ämne så måste man fråga sajtvärden som kan ta bort det om man har en bra orsak.
Men vill man rätta till stavfel, fellänkningar eller liknande i ett inlägg kan man göra det inom en timme genom att trycka på "hantera" under inlägget.
Det vore ju märkligt om man bara kunde gå in och radera sina inlägg man skrivit. Hur skulle det då se ut för en som kommer in och ska läsa en tråd?
Det är bra med 1-timmarsregeln tycker jag.
Jag håller med Hera. Man får försöka stå för sina åsikter man skriver.
/Maria
Jag tycker det skulle vara dumt om man kunde gå och ändra sina inlägg eller ta bort dem närsomhelst. Det kan ju bli totalt kaotiskt isåfall.
Istället kan man som trådskapare eller den som kommenterar tänka sig lite extra för innan man skriver något. Om man råkar ångra sig så kanske man lär sig tills nästa gång.
Nu Saga tycker jag att du inte ska ta till dig alltför hårt om du syftar på den tråd du skapade innan och de kommentarer du fick. :) Vi alla har väl varit där då vi har ångrat oss över något dumt som vi har skrivit eller då vi inte har fått de reaktioner vi hade förväntat oss. Ryck upp dig tjejen. Det är inte hela världen! :)

Det finns ju många andra forum där man kan ta bort sina inlägg när man vill och det har inte blivit några problem för det. Så jag ser inte varför det skulle bli det på iFokus heller.
#11 Jag har personligen inte bekantat mig vid ett sådant forum där man kan ta bort sina inlägg så jag vet inte. Jag är van med att man står för det man har skrivit och inser man att man har haft fel så får man väl bara erkänna det och gå vidare. Om man ångrar något så får man säga ursäkta och om det har blivit missförstånd så får man förklara sig. Det är ju inte så svårt sist och slutligen.
#12 Håller med till fullo. Skapar man en ny tråd så får man ju räkna med att folk berättar vad de tycker och tänker. Så länge ingen är otrevlig eller gör personangrepp så är det vad man kan vänta sig på ett diskussionsforum.

#12 Jag tycker det är onödigt att försöka vinkla det till att man inte vill stå för det man skriver. Det kan finnas tusen orsaker till att man vill ta bort ett inlägg och det behöver inte handlar om någon typ av "feghet" eller liknande.
Oavsett vilket handlar det i grund och botten mest om att ha rätten att styra över sina egna inlägg, vilket jag tycker är en bra grej att ha.
#14 Men om man har en giltig anledning för att vilja ta bort sitt inlägg kan man ju vända sig till sajtvärden. De brukar inte vara oresonliga.
#14 Säkert kan det finnas olika orsaker till varför man vill ta bort ett inlägg, men nu då det är som det är på iFokus så kanske man istället kan fundera lite mera på det man skriver och att det man skriver faktiskt lär fastna där. Det kan löna sig att kolla igenom reglerna på ett forum. Det går ju sen som sagt att ändra på sina inlägg en timme efter att man har skrivit. Så det borde ju nog räcka.
Man styr väl också tillräckligt över sina inlägg då man själv väljer vad man skriver? Nåja. Vi har lite olika åsikter om det där ser jag. :)

#15 Men då har man inte rätten att styra själv. Sen tycker jag inte att det är ett jätteproblem, men förstår TS poäng.
Att kunna ta bort sina egna inlägg är en riktigt dålig ide. Trådarna hade sett väldigt konstiga ut om folk kunde radera till höger och vänster. Ser inte alls att det skulle fungera, och som tur är inte cheferna heller. Nämn ett forum där man fritt, utan tidsbegränsning kan ta bort sina inlägg. Oavsett svar i trådarna. Man får tänka igen det man skriver. Att hålla på att radera fungerar inte. Och man har ett eget ansvar att läsa igenom regler på de forum man väljer att skriva på. Är anledningen att man skrivit fel kan man som sagt redigera det inom en timme. Det räcker gott och väl om man tänker sig för.
En sak jag brukar göra är att läsa igenom mitt inlägg både en och två, kanske fem-sex gånger innan jag postar. Då kan jag se om jag t.ex. lämnat ut mig själv för mycket (har förr varit för öppen om mig själv, vilket jag känt att jag egentligen inte ska vara på internet där vem som helst kan läsa, det har lärt mig att kolla igenom och tänka till innan jag postar ett inlägg), eller skrivit något som jag själv ser att det kan uppfattas på ett dåligt sätt. Händer ibland att jag faktiskt tar bort hela texten och inte postar något inlägg alls.
För när man väl tryckt på "Publicera kommentar", ja då ligger ens text ute på internet där vem som helst kan läsa, och då ska man stå för det man skrivit. Blir det ändå dumt ibland är det väl hänt, finns fler än jag som gör misstag och det är det mänskligt att göra. Lätt hänt ibland också att texter missuppfattas, här på nätet finns inga kroppsspråk eller toner att tyda, smilisar finns men det är ju inte alla som använder dem.
Hmm… Jag tycker att man ska kunna ta bort sina egna trådar, men att inläggen är som de är nu, 1 timme på sig att redigera.
Jag känner själv att det finns vissa trådar som jag har gjort som jag vill ta bort.
Man kunde ju skriva anonymt innan men det försvann helt 😡 Du och jag Hera hade en liten diskussion om det, och det skulle väl bara vara borta ett tag för att folk skulle "lära sig?" Tror nästan det har gått över ett år nu.
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#20 för att lära sig? Det togs bort för att funktionen missbrukades. Och tyvärr ser jag att det händer på fler sajter fortfarande.. Därför är den fortfarande borta.
#21 Missbrukades som i att folk använde det hela tiden även när det inte behövdes samt att det blev förvirrande om det var flera olika 'anonyma' som skrev i en tråd?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#22 Missbrukades som i att det användes i helt vanliga inlägg samt för att skriva dumheter och slippa stå för det.
Funktionen var enabart till för känsliga inlägg, tyvärr sköttes inte detta.

#18 Nej, det är det inte. Och det blir inte en dålig idé bara för att du säger det.
Reddit.com är ett exempel. Man kan utan problem gå tillbaka till flera veckor gamla inlägg och radera. Då står det att inlägget är raderat medan de som svarat fortfarande har kvar sina inlägg.
Och för de som inte vet så är reddit en sida med 25 miljoner besökare varje månad och trådarna (med flera hundra svar) fungerar utmärkt. Visserligen är upplägget lite annorlunda, men det är väldigt sällan man ser raderade inlägg över huvud taget, så detta kaos ni tycks föreställa er finns inte ett spår av.
#24 förstår det. :(
#25 Som tur är som sagt är det inte bara jag som tycker det :)
Kaoset kan man redan se genom att folk skriver dumheter och sedan går in och redigerar bort det när de fått några svar och vet att en del har läst det.
Jag ser inget gott komma ur att man kan radera sina egna inlägg. Bättre att i så fall skriva i tråden att man ångrat det man skrev. Och att tänka före. En del inlägg raderar vi, om det finns goda grunder till det. Men att man inte gillar de svar man fått är inte anledning nog.

#26 Och som jag just skrev men som du totalt ignorerade eftersom det inte passade din åsikt: Det fungerar på ett forum med miljoner användare och i trådar med hundratals svar.
Det är ett bevis på att det kan fungerar mycket väl och inte automatisk är en dålig idé. Punkt.
#27 Ignorerade ingenting. Kommenterade det inte eftersom detta gäller iFokus, inte ett annat forum. Här ser man redan redigeringen missbrukas, vilket ger en ganska bra vink om hur det med radering hade sett ut.
DET om något r bevis nog för mig.
Och du har fortfarande inte gett mig en bra anledning till varför man ska kunna radera skrivet ord.

#28 Varför frågade du efter exempel om det plötsligt inte är relevant?
Du har inte frågat efter en sådan anledning. Men, för att citera mig själv från tidigare inlägg:
Oavsett vilket handlar det i grund och botten mest om att ha rätten att styra över sina egna inlägg, vilket jag tycker är en bra grej att ha.
Sen tycker jag inte att det är ett jätteproblem, men förstår TS poäng.
#29 Det är iFokus som har rätten till allt publicerat material här inne. Vilket man kan läsa sig till om man vill. En del av användaravtalet.
Gillar man inte det, så är det kanske inte rätt forum.
Finns ju uppenbarligen andra att välja mellan om man behöver rätten att ta bort sina inlägg. Själv ser jag inte poängen med det.
Det fungerar utmärkt som det är nu.

#30 Det besvarar inte min fråga.
Det finns många sätt som fungerar, jag motsätter mig dock att det automatiskt skulle vara en dålig idé att kunna radera inlägg.
Jag frågade om forum eftersom jag ville veta ett exempel helt enkelt. Hade aldrig stött på ett sådant forum innan.
Och jag står kvar vid min åsikt att jag aldrig vill se den funktionen på iFokus. Längre kommer vi nog inte ;)
Vore väl mer på sin plats att varna folk för att skriva idiotiska inlägg i affekt som man inte kan stå för?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag kan tycka att iFokus har lite väl lång tid tillåtet för att redigera sina inlägg. I din tråd "HJÄLP" har du gått in o raderat dina inlägg så att tråden blir mer eller mindre obegriplig.
Förhoppningsvis läser din kille tråden o inser vad du är för en.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag tycker inte heller man ska kunna ta bort forum. Det är dags att folk börjar ta ansvar för vad man skriver på nätet. Om man kommer i en diskussion av något som någon skrivit och så tar personen bort detta och påstår att personen skrev något helt annat. Hur skulle det se ut? Eller hur det kända "näthatet" skulle te sig om man kunde säga något, kränka eller hota någon och sedan när personen blir förbannad istället för ledsen, ta bort sitt inlägg? Hur ska polisen söka upp personerna eller sajterna söka upp och stänga av konton där personer kränker andra? Bevisen försvinner ju då ifall inläggen går att radera hur som helst Jag är uppvuxen och uppfostrad till att stå för allt jag säger och skriver. Ingenting som kommer från mina läppar (eller tummar ;)) är något jag inte kan stå för. Om det blir ett missförstånd eller man uttrycker sig konstigt eller klumpigt så kan man be om ursäkt. Den enda tråden jag velat ta bort var en tråd som egentligen var helt onödig när jag va en nojig ny hamster mamma. Den var helt enkelt onödig. Då tyckte jag det var synd att jag inte kunde ta bort den.
Anna och taxen Max