Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2109 ggr
Karmatarerskanise
1

Hur är din sommar?

Hur har din sommar varit hittills?
Har du något speciellt som du ser fram emot?

[WickedAlly]
12

Jag har en alldeles suveränt bra sommar. Har flyttat över 40 mil, fått nytt jobb, blivit sambo och dessutom blivit friad till. I augusti gifter vi oss och jag längtar så oerhört mycket😃

[Zorita]
9

Sommaren har varit sval hittils, vilket är väldigt skönt! De säger att medeltemperaturen kommer vara lägre för hela sommaren, kring 30 i stället för 35, så för en gångs skull kanske man till och med kan njuta av sommaren här i Spanien!

Men egentligen vill jag inte alls njuta, jag vill att tiden ska gå i superhastighet tills augusti, när jag är beräknad att föda mitt första barn ❤️

[rumelle]
3

Har inte ens tänkt på att det är sommar. Jobbar t.o.m. 13:30 i morgon, sedan är det 5 veckor semester, varav 3 blir i Kanada. :)

Destany
4

Jag har en bra sommar , har precis blivit mamma till en son som är 22 dagar idag så mitt liv har blivit helt förändrat.

Afturelding
8

Den är bra! Nu har vi nästan ingenting att göra dock. Men det är ganska skönt att bara njuta av livet som nygifta (vi gifte oss i lördags) innan skolan drar igång igen nästa månad :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Inaarah
2

Sommaren är bra, men väldigt kall! Mulet och regn var och varannan dag, så det känns mer som höst. Ser fram emot att göra sista arbetspasset på sommarjobbet på fredag. Sedan är det lite resor planerade, mest inom Sverige men även en tripp till Danmark. Ska försöka sova, träna, läsa och äta så mycket jordgubbar som möjligt.

ChristineL
6

Jättebra! Dottern blir fem veckor imorron, vi har varit på roadtrip med henne till Vadstena och Örebro, vi planerar den kombinerade bröllopsfesten/barnvälkomnandet och njuter av att vara en liten familj ❤️

Gur4m1
3

Jobb, men skitfint väder. och massor med tid att uppleva den pga mina märkliga och korta arbetstider. Hittills är somamrne rätt okej, minuset är pojkvännen som är bortrest i några veckor, plus är släkt som hälsar på och att jag ordnar en grej med min sportförening.  

Grattis till alla friade, nyföräldrar och nygifta! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Emma--]
1

Den här sommaren ser ut att kunna bli den bästa på länge. Jag har börjat arbetsträna inför ett nytt jobb och behöver inte jobba med städ i sommar (trivdes ok, men stressigt och tungt). 
Mitt nya jobb blir via arbetsförmedlingen så ska även få ha semester (blir förstås en ovanligt fattig månad men jag valde det ändå :P)
Och efter min semester har jag en anställning att se fram emot, med trevliga arbetskamrater. 
Och sen kanske jag avslutar sommaren med en liten kattbebis ;)

Sen kan det alltid hända saker som gör att läget förändras, men det ser inte helt tokigt ut. :)

Karmatarerskanise
1

Min sommar har varit bra hittills.
Redan hunnit med en semestervecka, flytt och massor av fiskar.

Vädret har dock inte varit så bra som det kunnat, men ändå ok.

Ser fram emot mer semester och fler grillkvällar :)

Grattis till alla mödrar och nygifta!

Flashieangel
0

Jag är sjukskriven och maken har 4 veckors semester från måndag, känns otroligt skönt att få ha honom hemma men har samtidigt lite ångest inför sommaren. Brukar alltid ha någon sorts av "utflykt" och åka iväg o bo i stuga mm, men i år har vi otroligt dålig ekonomi och har inte råd att hitta på något. Känns tråkigt då vi har två barn som är vana att få åka iväg och ha kul…vet inte riktigt vad vi ska hitta på i år nu…

Kram från Flashieangel (Sofie Strand)

[Devya]
0

Sämsta våren och sommaren hittills. Jag hoppas att nästa år blir bättre så jag ser fram emot det.

Annars hoppas jag på att komma in på en skola och få ett deltidsjobb den här hösten. *håller tummarna*

Anibaz
1

Har jobbat sen början på Juni, men jobbar sista dagen imorgon och på söndag åker jag till pojkvännen i England i 4 veckor och sen följer han med hem till Sverige igen i 2½ vecka, så sommar kommer definitivt bli jättebra!

Intehärutandär
0

Jag varvar sommaren med att vara sjuk, ha värk och "Vabba". Och vara ute i trädgården hela dagarna (då jag inte ligger sjuk) med att bygga, gräva, plantera och umgås med grannen. 

Hade sett fram emot den årliga Peace & Love-festivalen, men det blev inget så nu har hela Borlänge deppat ihop och vädret och jag med det. 

Försöker med lite trädgårds-terapi för min själ att komma tillbaka till mig själv efter att ha gått in i väggen med ett brak, men det är svårt och går långsamt. Blir så förbaskad på mig själv för minnet är kort och blankt imellanåt och energin låg. Önskar mitt normala minne tillbaka och förvirringen runt det mesta ska försvinna.

Lina Strindlund
0

SOMMAREN är bra men just nu för sval :P måste ha tröja ute :P

#9 jag fundera på om jag ska arbetsträna också… jag har psykiska besvär (stress och ångest) som jag haft länge. Just nu går jag arbetslös. har pluggat heltid under våren vilket var HEMSKT men jag gjortde det. Klarade 2 av 4 kurser. Vad krävs för att få börja med arbetsträning och vad förlorar man jämfört med vanligt jobb? Hur hög ersättning får man? Vars arb.tränar du nu??

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Emma--]
0

#15 Jag mailar dig! :)

LinaLj
1

Jag har precis avslutat mina studier och börjat på ett nytt jobb så det blir jobb hela sommaren. Men det gör inget, älskar mitt jobb 😃 och har ett underbart schema som gör att jag kan njuta av sommaren i alla fall. Har precis målat altanen och inrett den så där sitter jag och njuter.

Snart är det dessutom dags att ge sig ut i skogen och börja leta efter svamp och bär. Lagom tills det att min daghund kommer tillbaka efter deras semester. Då ska vi packa fikakorg och ge oss ut på långpromenad i skogen, har vi tur kanske vi dessutom hittar ett par geocacher.

Det blir helt enkelt en riktigt bra sommar.

JustMySelf
1

Började med att ta studenten då jag hade en underbar dag! Sedan dess har jag jobbat tre veckor och börjar min fjärde och sista på måndag. Har ett bra sommarjobb men längtar verkligen efter att vara ledig.

Har stora orosmoln över framtiden (plugga/resa/jobba?) samt över mitt förhållande (kommer vi att klara ett distansförhållande?) då min pojkvän ska flytta i höst. Så det blir en fundersam sommar, men tror den kommer bli underbar ändå!

Anna4077
0

Ja min sommar har hittills varit turbulent. Eller ja. Den började bra. Vi bestämde att vi ska skaffa ett hamster par till (har en sen tidigare) och förra helgen hittade sambon en husvagn som vi köpte. Dagen efter husvagns köpet hittade vi en läcka och det hela slutade med att han har dragit ut 3/4 tak, 1 vägg och 1/4 golv. Så nu är det husvagns renovering och pengar ångest för hela slanten. Mår ganska dåligt av just den ekonomiska ångesten men det går över. Som alla säger "allt ordnar sig". Vi har biljetter till Vallarnas Friluftsteater nästa helg som är betald och klar så det ska vi njuta av. Hoppas på att husvagnen är klar så vi kan packa in hamstern och åka iväg :) nu börjar vädret bli bättre med så det börjar kännas lite bättre. Semestern blir bara lite avskalad och vi får tänka extra på just den ekonomiska biten. Men finns många ställen att semestra på billigt om man inte är för kräsen och just nu vill jag bara iväg.

Anna och taxen Max

[zingo80]
2

Min sommar hittills har bara inneburit jobb i princip men snart snart snart kommer det jag sett fram emot sen i våras. Någon gång mellan nu och första augusti får jag tillgång till min alldeles egna lägenhet!! Jag ska flytta ifrån min sambo sedan 13 år tillbaka, beslutet är totalt gemensamt och vi har bott ihop som vänner sedan i mars när vi äntligen fattade beslutet att vi inte vill fortsätta vara tillsammans som ett par. Jag har aldrig i mitt 33-åriga liv bott ensam så det här är ett enormt stort steg för mig men jag känner mig stark, stolt och trygg i mitt/vårt beslut :) Det som ledde fram till beslutet i våras var att jag för två år sedan av misstag fick träffa en helt fantastiskt psykoterapeut som fick mig att se på mitt liv med helt nya ögon, jag har sedan jag var barn stoppat undan mina egna känslor och gjort mig till någon som lever för att göra andra nöjda, jag själv har alltid kommit sist på listan över det som varit viktigt. Hon fick mig att inse att jag ÄR viktig, vad jag känner ÄR viktigt och jag har RÄTT att känna så… De två åren som följt har varit en mardröm med känslostormar som inte, hur mycket jag än velat, gått att stoppa. Detta har lett till att jag insett att jag inte kan leva i det här förhållandet längre, jag är värd mer än vad han kan/vill ge mig och han är värd mer än vad jag kan/vill ge honom. Så snart snart blir jag singel med egen lägenhet där bara jag och katten ska bo och jag längtar så fruktansvärt mycket!!!!

pyromanen
0

Intensiv. Är visst det mest passande ordet.  På alla plan.

Gur4m1
0

Jobb jobb jobb. men nu äntligen semester- så nu är det fika, fika, fika och picnickar och cykelturer. Planerar även en fest med min förening och släkt ska hälsa på, bland annat min älskade systerson så där har jag massor att planera in. Sen blir det mer jobb, jobb jobb i augusti. :) Min pojkvän är bortrest tills Augusti så jag har spenderat sommaren mer eller mindre ensam hittills, förutom med vännerna under dagar och helger men det är inte samma sak.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Zizza
4

**Min sommar är tung..
**Gravid med många gravida problem så som ständig värk i ryggen pga. min skolios skada (snerygg). Vätskefylda fötter som inte blir bättre fast jag har stödstrumpor och försöker hålla dem högt. Järnbrist och kan inte ta tabletter pga. att min mage slår volter av dem. _(magkatarr)
_
Utöver det är det jobb vilket får ovanstående att bli mycket mycket värre. Även fast jag bara jobbar 3dagar/veckan..

När jag inte jobbar så vilar jag upp mig inför jobbet… vilket innefattar i att jag ligger ner näst intill hela dagarna.

**MEN EFTER REGN KOMMER SOLSKEN!
**
Längtar tills bebisen kommer 9 oktober (troligen tidigare)

Mvh. Sanne & Djuren

[typellisch]
1

#23 Hoppas du mår bättre snart!

Min sommar är lugn och jobbig med privata saker.. jag hoppas det reder sig snart för min del. Hade ju tänkt njuta av sommaren, sitta och chilla på en parkbänk med min hund och bara njuta. Men icke. :) Liksom första sommaren på flertals år, typ 4-5 år, som jag inte arbetar pga mitt hundköp.. men allt kan inte gå som man vill heller.
Så hittills är min sommar upp och ner!

Lina Strindlund
1

har plockat hjortron och varit ute med min kanin , supermysig sommar! 🌺

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

citytjejen
3

Min sommar är toppen, är ledig tills jag hittat jobb (precis avslutat en utbildning). Motionerar, fixar hemma, tar cykelturer, vi har grillkvällar och gör utflykter. Nästa vecka sticker vi iväg på en liten road trip ner mot Östergötland, kan bli Kolmården och så tar vi nog in på något mysigt bed & breakfast. På torsdag ska vi se Elliott Murphy som spelar på en ångbåt som tuffar runt i skärgården. Blir en del Gröna Lunds-besök och en massa fler grillkvällar. Riktigt nice🙂

/Christina

[Pandoraelf]
1

Ser fram emot att träffa min Pontus imorgon, mer än allt annat… älskar honom så obeskrivligt mycket och har inte träffat honom på tre veckor… kommer  brista av glädje hehe :$

eltorres
2

Den har varit helt okej, jobbar o står i. Har en vecka tillsammans med pojkvännen nu från o med imorgon som jag ser fram emot! :)

LLLINN
0

Har just nu en sommarflirt med en kille som drar hem imorgon :(. Att vara med honom är underbart men om jag mår dåligt nu av att vara 1 mil ifrån honom, hur kommer det då kännas när han är 30 mil bort?

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

isafisa
1

Min sommar är helt ok hittills :) Mycket sol, mycket roligt som händer. Stora förändringar i tillvaron till det bättre :) Så ja, just nu känns den här sommaren absolut som en av de bättre :) Önskar mig mer bad bara, men det kan jag bara skylla mig själv för att det inte blivit av :)