Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 966 ggr
[Friton]
0

Någon som vet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade ett svarte petter spel i mammas sommarstuga, tyckte det var helt sjukt vilka könsroller det var.. fotade några kort, det allra flesta såg ut på liknande sätt. Alltså mannen gjorde det största arbetet medan kvinnan passade upp på mannen. Nu till frågan, någon som har någon aning om vilket årtal detta spel kan ha tillverkats? Dagens spel ser väl ändå inte ut såhär?

Calcifer
0

Det där måste vara rejält gammalt. Jag gissar 60-70 tal.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
0

Jag är född 62 och har spelat Svarte Petter som liten men jag känner inte igen just de bilderna. Kan det vara ännu äldre tro?

/Maria

andgustav
0

Var nog under 50 och 60 tal. Fanns även på 30 och 40 talet som min mamma spelade.

[Friton]
0

Jag vet att mamma spelade det med mig då jag var liten men jag hade aldrig tänkt på motiven speciellt mycket, man såg ju bara efter den lilla symbolen uppe i hörnet. Mamma hade inte heller tänkt på det.. förrän igår då vi alla satt där helt förbluffade 🤪

powerofthebass
0

60 tal tror jag

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Yllhilda]
0

Deras frisyrer ser inte särskilt 60-taliga ut. Skulle nog gissa på 70.

[Mustangcab]
0

Om jag ser på fruarna så är de hemmafruar tillstor del och under 1970-talet så växte sig kvinnorörelsen starkt och krävde flera daghem så jag tror att det kan vara 50-tal eller möjligtvis tidigt 60-tal.