morgonrutiner
Är det någon som har speciella morgonrutiner som ni upprepar varje morgon??

eftersom jag ännu är timanställd går jag upp halv sju; klär på mig och äter frukost. ringer sen vid sju och kollar om de finns jobb.
innan jag går så matar jag min djur 8om inte sambon gör de)
Jag går upp, duschar, rakar mig, går till köket, släpper ut illrarna därifrån, fixar kycklingvingar till illrarna, torkar upp olyckor från natten som hamnat utanför kattlådan, tar in illrarna på frukost, äter gröt, borstar tänderna, tar bort köksgrinden och drar till jobbet… 45 minuter tar det i lugnt tempo…

Jag har inga rutiner just nu, men jag återkommer nästa vcka då jag har förmodligen skapat några då jag börjar jobba som timvikarie :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag går upp.. på toa äter frukost ger katterna frukost och gör rent deras låda.. kör till jobbet
Vaknar, gör 100 situps, går på toa, går ut med ecko, käkar frukost, kollar datorn .. jaa.. sen har jag ett tråkigt liv:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Går upp vid 06.30 klär på mig och gör iordning mig, jag och sambon tar ut hunden varannan vecka på morgonen.
Stressar iväg till bussen som sen tar mig till jobbet.
Min man går upp en ½ timme före mig. Jag läser del 1 i GP och gör sedan i ordning frukost/lunchlådorna. Gör mig själv i ordning. Under tiden ger min man katterna mat och gör rent deras låda.
Vi pratar knappt med varandra. Vi är lika sura båda två så vi har lärt oss att vara tysta.
Sedan går vi iväg samtidigt till jobbet.
/Maria
Nej, inte direkt. Någon form av frukost blir det ju alltid, ibland lugnt och skönt framför tv eller tidning, ibland i handen på väg hemifrån. Men i övrigt inga direkta rutiner, mer än de självklara som hygien osv.
mvh Martin
först sätta på kaffe,, sen kissa,, tvätta händerna,, kaffet klart,, sen upp på balkongen ,, sätter mig på stolen,, drar 2 cigg på raken,, sen kan vi snacka,,,,
Det är fruktansvärt att erkänna att man har samma rutiner varje dag…ibland brukar jag tänka GUUUD va tråkig man är..ska livet vara så här dag ut och dag in…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Klär på mig,
går ut med hunden,
fixar illranas bajjlåda
sätter på kaffe o te
gör iordning 2tallrikar med yoghurt, havregryn med frysta bär i,
tar våra 2 illrar+hunden o hoppar i sängen o väcker min man med en go kyss,
sedan bär det av till stallet eller gymmet (jobbar ständig kväll)

Klär på mig, släpper ut hunden så han få kissa, går själv på toa, ger hunden mat, äter frukost, gör i ordning mig och sen får jag stressa till skolan ;)
Jag kliver ur sängen, och det gör jag VARJE dag…

det verkar ännu inte som om någon brukar låta bli att stiga upp på morgonen, det gör jag också, äter frukost gör jag med, jag brukar vara väldigt matfixerad, kissa, borsta håret och tänderna, klä på mig och ta itu med dagens uppgifter, samt gå in här
Upp, släpper ut hunden, sätter på kaffe, gör välling, väcker barnen, duschar, väcker barnen igen, klär på mig, väcker barnen igen, dricker kaffe, väcker barnen med hot om sängvältning, ger dem frukost, skäller på barnen, jagar på barnen, samlar ihop grejerna som ska med till jobbet, skyndar på barnen, skickar ut en unge till skolbussen, kör till dagis, lämnar barn där, kör hem igen, hämtar hunden, åker till jobbet - vilar! 

vaknar…dör en smula….stiger opp… dör lite till….klär mig….dör ytterligare lite….går ner….pinkar, häller vatten i huvet…..slår på strömmen till defibrillatorn….slår igång kaffet…laddar defibrillatorn…släpper ut hunden…..tillfällig återupplivning tack vare kylan….häller opp kaffe…..laddar deffen igen….tar fösrta klunken och en cigg…..ok jag fixade denna morgon oxå….åker till jobbet
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#16 Åh vad roligt (fast inte just då kan jag tänka mig)
Jag hade en period i livet när jag grät en skvätt varje morgon sittandes på toa med huvudet lutande på handfatet. Tyckte så fruktansvärt synd om mig själv som måste börja jobbet kl. 07.00…
/Maria

Klockan ringer, jag hör den inte, jag ligger kvar medans han går upp och sätter på kaffe och dukar fram frukost. Kanske tar han disken från gårkvällen om det finns någon. Han går in i sovrummet och drar upp rullgardinen, och säger; kaffet är färdigt. Jag ligger ytterligare några minuter eftersom jag är otroligt seg på morgonen. Sedan masar jag mig upp, tar på mig mysbyxor och går ut till nylagat kaffe och varm rostad macka!

Jag har inga rutiner alls :) Men ofta hamnar klockan på snooze i en helvtimme ;)
Går upp mellan 7-8, ger hunden och katten mat, fikar, går ut med hunden, sen åker sambon till jobbet och då brukade det bli lite mer sovande för mig men nu ska jag försöka fixa till mina tider lite så nu lär det bli bus med hunden istället :)
- vaknar någotsånär
- går upp på toa
- sätter på kaffe
- borstar tänderna
- äter frukost
- tar ett bloss
- tar mina mediciner
- sitter en stund vid datorn
- duschar
- gör iordning väskan med matsäck och dylikt till jobbbet.
- klär på mig
- klar för avfärd

Vaknar 06.45 och hamnar alltid i omedelbart chocktillstånd över att natten redan är slut… den började ju precis… Ropar lite svagt på dottern… inget svar, ropar igen och får ett mycket vresigt -sluta skrik till svar. Vi släpar oss ner och sätter igång nyhetsmorgon, jag fixar frukost barnet gnyr över att vara tvungen att gå till skolan (obs hon går i första klass
) och hatar tidiga morgnar… jag tjatar för att få i henne frukost och hitta hennes kläder, äter frukost och skickar iväg henne med bussen. Andas ut och somnar inte så sällan på soffan en stund… det hela har tagit 75 minuter.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

- Snoozar väckarklockan minst 2 gånger á fem minuter.
- Går motvilligt upp och sätter på datorn
- går på toa och undviker spegeln
- Äter någon macka eller så
- Klär på mig
- Byter vatten hos gerbilerna och hälsar lite på dom
- Springer ut till bussen (1 timme till skolan ungefär)
Jag UPPFANN rutinerna. 
Usch rutiner är bara ett svepskäl att inte göra nått spontant!"
Vardag: Vaknar, går på toa, klär på mig, äter frukost, borstar tänder, fixar hår och sminkar mig, sedan går jag.. :)
Helg: Vaknar, ligger kvar, går på toa, äter frukost i morgonrocken, slappar vid TVn.. ;)
#25 Meh! Spontan kan jag vara resten av dygnet, men morgnarna måste ske på fullständig rutin.
Tänk om jag skulle vara spontan och säga, nä, jag sminkar mig inte idag. Då skulle folk inte ens känna igen mig på jobbet! Hur skulle det gå? De skulle kräva att jag gick hem och hämtade den riktiga jag som ska vara där egentligen.
Eller om jag skulle vara spontan att säga till lilltjejen, nä, sov du lugnt vidare gumman, när du väl vaknar är huset tomt, men du klarar dig säkert. Det finns fil i kylen.
Eller, ännu värre, om jag var spontan och sa att, nä jag tar inte bilen idag, jag tror jag promenerar de 2,5 milen till jobbet. Då skulle jag vara där lagom till jag skulle hem.
*flinar*
Men vad noggranna ni var då! okej då ska jag me va det faktist *Grr*
vankar mig upp och till andra sidan sängen- tar på mig kläderna och puttar ner ecko från mig- glider ner på golvet och ut i köket- ger ecko mat- går på toa- sätter på tevattnet- sätter på datorn-går ut med ecko- kommer in- häller upp te vatten i ett stooooort glas- fixar mackor eller yoghurt med banan i- sätter mig vid tvn och äter allting och dricker upp te- sätter mig vid datorn på ifokus- kollar mina mail
och så fortsätter det:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Morgonrutiner (Vardagar)
- Sätter på mig träningskläder
- Springer tre kilometer i elljusslingan
- Hoppar in i duschen och rakar mig
- Gör i ordning frukost
- Sätter på radion för att höra nyheterna
- Äter frukost
- Klär på mig
- Stänger av radion för att bli dåligt humör
På vardagarna ställer jag klockan på 05.00 och snoozar sedan till 05.30. Klivar upp, klär på mig och sedan går jag ut på promenad med hunden och gör något aktivitet (Spår, lydnad) med honom så han blir uttröttad, det brukar ta oss en timme. Sen går jag in borstar tänder, äter frukost, ge hunden mat, tar ut hunden till hundgården, städar undan lite grann mm. Sedan sätter jag mig i bilen mot jobbet.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Släpper ut hunden att kissa och bajsa är det första som händer. Sedan ge honom mat. Pinka för mig, sedan gå och lägga sig ett par timmar till.
När skolan börjar så gör jag samma sak fast väcker barnet och ser till att han kommer iväg till skolan. Sedan lägger jag mig igen och vilar.
Mobilenalarmet ringer 06:10. Jag trycker på "STOPP" och somnar om ^^
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Går upp runt 8, byter blöja på dottern och får på henne kläder, ammar tills hon är nöjd och sedan blir det frukost för mig.
/Christine