Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2822 ggr
sudokun
0

När prata om sex?

När tar man upp med den man deitar vad man gillar eller inte gillar sexuellt?  Tar man det redan på lärakänna-stadiet eller är det något man väntar med tills man bestämt att vara exklusiva? Eller gör man det precis när det är dags för själva sexakten?

Karmatarerskanise
4

Man kan ta det innan eller under sexet. Kvittar om man är ett par eller inte. Man vill ju ha bra sex än då ;)

CelsiusT
2

Jag upplever att det är sånt som kommer efterhand om man bara vågar prata. Jag skulle aldrig kunna sätta mig och tala om vad jag gillar/inte gillar på en och samma gång, hur ska man komma ihåg det? Dels hur ska han komma ihåg och dels, hur ska jag komma ihåg att berätta allt jag gillar/inte gillar, och hur beskriver man det?

Man brukar ju ofta känna in varandra och prova sig fram lite, då brukar det komma upp sånt som 'kan du testa att göra si' eller 'jag gillar inte när du gör så, kan du prova det här istället' eller 'ska vi prova detta' osv. Dels kan man prata under själva akten och guida varandra, men man kan även prata om sånt till vardags. Men det brukar vara sånt som kommer efterhand, om man bara pratar med varandra.

Däremot om man vet med sig att man ogillar något särskilt, något som man inte vill att killen ens ska testa, då kan det vara bra att säga det innan det kommer till sex. Jag skulle då vänta till efter man bestämt att man är exklusiva med varandra, men senast i samband med/precis inför själva sexakten.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sudokun
0

ok alltså jag träffar ju en kille nu sen tre veckor tillbaka men vi har inte haft sex än och vi är väl inte ihop heller eller vi har inte sagt att vi är ihop än iaf men vi typ hittar på saker och har skoj (och jag hoppas att vi blir ihop för han verkar toppen)

Men jag har blivit ganska besviken på tidigare killar för det finns en sak jag verkligen inte gillar vilket är analsex. Jag har inte sagt något tidigare om det till dom killarna men dom har ändå bara kört in den där bak. Typ när jag står på alla fyra och vi kör vanligt (vaginalt alltså) så har åtminstone 2 killar tagit ut den och bara stoppat in i "fel" hål. Och jag har nästan blivit rädd att ha sex efter det för jag tyckte det var så obehagligt. Men sen har dom sagt att dom trodde alla tjejer gillade sånt

Jag vill inte att den här killen också ska missförstå och tro att alla tjejer gillar sånt, men det känns så dumt samtidigt att ta upp det. Ja jag får väl säga det om det blir aktuellt att vi ska ha sex nångång för jag vill aldrig mer att nån stoppar in saker där mot min vilja :/

ChristineL
6

#3 - Dina tidigare killar har varit as i så fall! Man stoppar inte in någonting någonstans utan att fråga! Om det går väl med den du dejtar nu och frågan kommer på tal så är det bara att säga nej, det ska han kunna acceptera, kör han bara in den så tycker jag du ska gå vidare.

För att svara på huvudfrågan: För mig är det något som bara kommer, som man upptäcker tillsammans, man kan gilla olika saker med olika människor :)

CelsiusT
2

Ja, men då är det ju en sådan sak som du vet att du inte vill. Då är det viktigt att ta upp det innan sex.

Om du inte vill ta upp och säga 'jag vill inte ha analsex med dig' så kan man ju säga det lite smidigare. Tex kan du ju fråga honom vad han tycker om analsex, och då brukar det bli smidigt att man själv säger vad man tycker.  Det kan man ju nästan ta upp mitt i ett samtal när man sitter och dricker kaffe. Som något man kom att tänka på, som något man är nyfiken om hos den andre. 

Eller så tar man upp det när man börjat ta av sig kläderna och är på g. Så kan man säga lite smidigt bara 'bara så du vet så vill jag inte ha in den i analen'. 

Men jag tycker absolut du ska ta upp det innan ni har sex, så du inte råkar ut för det igen. Jag blir dock lite förvånad för dels krävs det ju lite uppvärmning för att de ska gå (vilket innebär att det ofta också finns lite chans att hinna säga nej) och dels så måste man ju fråga innan man stoppar in den i något annat hål.

Medarbetare på westernridning.ifokus

andgustav
0

Sexfrågan kan man ta upp innan akten en karl ska inte ta för sig i sängen utan man frågar först. Analsex är inget för oss min f d fick åka till sjukhus när hennes tokiga karl ville in där. Hela tiden var det på hans villkor och han var en tokig man. Det är viktigt att ni kommunicerar och karl respekterar er för det finns alldeles för mycket maskin sex som kommer från porrfilm.