10 års åldersskillnad.
Hej! Jag måste bara få skriva av mig lite nu.. Jag tar gärna emot kritik på mitt agerande och tänkande men jag skriver inte för att någon ska skriva att jag eller han är dumma i huvudet eller liknande. Vill höra era åsikter, inte mer. Nu är det så att min kompis har träffat en kille som är 26 år, kallar honom M. Dem träffades själva första gången och dem andra gångerna har hon tagit med mig och han har tagit med sig sin kompis som var 23. Jag och hans kompis har flörtat mycket och haft sex en gång. Min kompis och M har också haft sex en gång men sen har varken han eller hon hört av sig till varandra. Så hittade jag M på en hemsida och vi började skriva. Jag började flörta lite med honom eftersom jag tyckte att han var så extremt snygg och trevlig. Han berättade att han tyckte att jag var så snygg när han träffade mig första gången och att han hellre ville vara med mig än min kompis, fast han vågade inte säga något, och jag märkte att han inte var så intresserad av min kompis utan mer av mig, även fast dem hade sex då (hur många killar tackar nej till sex liksom?). Nu i helgen var det tänkt att jag skulle träffa kompisen och åka till hans landställe men han hörde aldrig av sig, så M frågade om jag ville träffa honom istället och det gjorde jag. Jag åkte till honom och vi tittade på film och myste i soffan, han sa hela tiden att han gillade mig jättemycket. Sen när filmen var slut så kysste jag honom och sen.. Ja vi hade sex. Han sa innan att vi kunde sluta om jag ville för att han inte bara ville träffa mig för att ha sex utan att han verkligen gillar mig. Sen låg vi och prata i sängen i nästan en timme innan han beställde en taxi åt mig. (Jag kunde inte stanna längre eftersom klockan var halv två på natten och hans föräldrar skulle komma tidigt på morgonen) Han betalade taxin som gick åt 330 spänn.. Och senare skrev han att han gärna vill träffas mer och se vad som händer, och att han gärna skulle vilja ha ett förhållande med mig om allt gick bra. Sen skrev han att han skulle bli ledsen om jag träffade hans kompis igen efter det och så sa han att han inte skulle träffa andra tjejer efter det här om jag inte ville, jag sa att det inte spelar nån roll för jag bryr mig inte och då sa han att han ville att jag skulle bry mig och att han inte tänkte göra det ändå. Min kompis har berättat att han väldigt lätt blir kär.. Ja, han är verkligen trevlig och omhändertagande och riktigt snygg och jag gillar honom, men jag gillar fortfarande hans kompis mer, fast han hör ju inte ens av sig. Jag skulle gärna vilja fortsatta träffa M och se vad som händer, men jag skulle inte bli ledsen om det inte blir något mer än en KK relation, så ingen behöver oroa sig för det. Det stora problemet är inte att han är 10 år äldre än mig (jag är 16, fyller 17 och han fyller 27) utan att min kompis inte ens vet om att jag har kontakt med honom. Mamma vet det fast hon tror att han är 23 och hon trodde att det var hans kompis jag träffade förut. Jag vet att hela familjen skulle få raseriutbrott om dem visste att jag träffade en 26 åring. Mamma skulle kanske inte bry sig så mycket, men resten av familjen skulle döda mig. Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Ingen förutom vi två vet om det här och jag kan inte berätta det för någon så därför behöver jag skriva av mig. Så, vill höra era åsikter om det här. Förlåt för lång och rörig text..
När jag var 18 så hade jag sällskap med en man som var 14 år äldre än jag och det var ingen som reagarede på detta. Det höll i 3 år.
#1 Jo men min pappa och syster är väldigt överbeskyddande och misstänksamma och tror att alla bara är ute efter att såra mig och min storebror tycker att 5 år är för mycket och tyckte jätteilla om att jag träffade Ms kompis som bara är 6 år äldre. Fatta då någon som är dubbelt så mycket äldre! :/
Men mina syskon var gifta, en med en man som var 10 äldre än min syster och min bror var 10 äldre än sin fru. Min yngre bror däremot är 5 år yngre än sin fru. Man får inte hänga upp sig på åldrar.
Ta det lugnt och försök att inte krångla in dig, så att du träffar allt för många samtidigt. Nu är du 17 år ung, men hade du varit 15 hade jag sagt låt bli, nu är du ju ändå lite äldre. Så var försiktig och låt svaret visa sig självt.
#3 Min familj är inte alls så, det ska vara så liten åldersskillnad som möjligt. Jag däremot har alltid gillat äldre. #4 Ja det är ju jobbigt att vilja träffa båda två.. Känner mig helt kluven. Jag ska försöka ta det lugnt med M, hans kompis hör ju inte av sig så jag vet inte ens om han fortfarande är intresserad.
Man kan inte stirra sig blind på när en männsika är född.
#5 frågan är om den där andra killen, M´s vän fortf är intresserad av dig då när han får veta att M är på gång med dig också :) Vänner snackar lixom. Hur glad blir din vän om hon får veta om dig och M?
SJälv är jag emot att hha sex med mina väninnors ligg/kärleksobjekt, även om det är smått ofrånkomligt i mindre samhällen osv- men absolut om hon t.ex hade känslor för honom osv. Duv erkar va lite stolt över att han "attraherades" mer av dig och allt hans skitsnack- vad skulle han säga? "fna du är ju FULARE än din polare men jag vill sätt apå dig iallafall" ;) Ogillar när vi tjejer ska höja sig själva genom nedslag på våra väninnor. Självförtroende i all ära men det där lät bara som att du är väldigt lättlurad.
Men 10 år är ingen stor åldersskillnad, speciellt inte om det är en 26åring som fortf bor hemma, då har ni iaf något gemensamt :> Tycker du kan skita i vad din familj tycker om det. Fattar inte vad de har med saken att göra. Nu har du ju dock sagt att du hellre vill ha hans kompis så hur shjysst är det att dra M vid nosen? Släpp honom. Du är ju uppenbart inte kär och du är ung, du har ingen anledning att skynda in i ett förhållande med någon där du resonerar såhär + som du int evet hur din vän tycker om att du dejtar :( (eftersom hon var med honom först).
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#7 Nej det var inte alls på det sättet jag menade! Det var bara så att folk skulle förstå att han var intresserad av mig från första gången han träffa mig och inte bara hoppa över till mig när han var "klar" med min kompis, och som sagt behöver jag skriva av mig då jag inte har någon jag kan berätta det för. Jag vet att hon är mycket snyggare än vad jag är, och det är inget jag bara säger för det är sant. Men alla har olika smak antar jag. Och jag vet att han inte bara säger så, då det märktes och han har inte hört av sig till min kompis mer. Min kompis är inte intresserad av honom för fem öre (fast det tror han :P) förutom att hon tycker han är snygg. Hon har precis börja träffa sitt ex igen (det vet inte M) och hon älskar honom fortfarande, det vet jag. Men jag vet ändå att hon skulle ogilla att jag träffade M. Och Ms kompis vet inte heller att vi träffades, han hör ändå inte av sig. Eller jag smsade honom idag och frågade varför det inte blev något och då berättade han att han redan varit på landet och är påväg hem.. Schysst. Nej, nej, M bor inte med sina föräldrar ;) Dem skulle komma och hälsa på eftersom han hade köpt nya möbler :) Jag gillar M och vill gärna fortsatta träffa honom, men känner hans kompis bättre och har snackat med honom längre. Om jag skulle träffa M fler gånger är jag säker på att jag skulle kunna få riktiga känslor för honom, men vet inte vad jag ska göra isåfall eftersom det är en stor skandal i min familj att ha ett förhållande med någon som är så mycket äldre. Och det spelar roll vad dem tycker då dem fortfarande han förbjuda mig från att träffa honom och jag vill kunna ha ett normalt förhållande. Alltså nu när jag läser så låter det som att jag är jävligt lättlurad, men jag tror att han är seriös. Skulle han bara vara ute efter sex skulle han fortsatt träffa min kompis då hon också skulle gått med på det. Men jag menar, låter det verkligen så osannolikt att han är seriös?
Klart att han kan vara seriös men… du är ganska ung fortfarande och det kan vara så att han ser dig som ett "trofé ligg" har själv varit ett sådant och det känns inte jätte kul. Träffa honom om du vill och se vad som händer men jag skulle hållit tillbaka lite och känt efter. För att skydda dig själv. Jag tycker ju det är allmän hövlighet om man träffats ett par gånger och har haft sex att man säger ifrån om man inte vill träffas mer men ja. Kanske är gammalmodig som tycker att man träffar en i taget.
Anna och taxen Max
En kille som inte kan tacka nej till sex med någon han egentligen inte vill ligga med skulle få mig totalt avtänd.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#9 Jag tycker egentligen också att man ska träffa en i taget. Det har bara blivit såhär nu, trodde aldrig jag skulle göra nåt sånt. Jag gillar ju båda två.. Men som det är nu verkar det mer troligt att det var kompisen som var ute sex och M som är ute efter nåt seriöst.. #10 Det är väl klart att han ville ligga med henne, han tycker ju hon är snygg. Bara det att han inte vill ha nåt seriöst med henne.
#10 ja de tär min tanke, borde han inte gjort slag i det direkt om han veklrigne känt så nr man mötte TS första gångne och kände "Henne vill jag ha" istället för vänta på att 1. TS väninna "dumpar" honom 2. TS söker upp honom på nätet och tar kontakt. :)
Så jo….hela grejen "Han blir så lätt kär" ja, men hur mycke den "kärleken" är värd att hänga i granen vet jag inte. Men ärligt, om åldersksillnaden är allt som hindrar dig- kör på!
"skandal" i din familj, tillhör ni en sekt eller något liknande, som gör att du måste lyda din bror?
Jag respekterade min mammas åsikter men ärligt, jag bad aldrig om lov om VEM jag fick dejta när jag var 17-18. De ebhövde inte ens träffa mina killar innan ajg var riktigt säker på att vi var seriösa och verkligen skulle vara ett par- då kan de ha åsikter men i värsta fall får din kille visa att han behandlar dig bra och är en fin kille, osv
Ser inte varför 10 år hit eller dit skulle vara en skandal, däremot är 17 väldigt ungt. skulle höja ögoinbrynet mindre om det varit en 27åring somd ejtar en 37åring, här är du ganska mycket mer i underläge, tänker jag mest.
som 17åring har man oftast inte slutfört studier, har inte direkt ett fast jobb, bor förmodligne fortf hemma osv. Det faktum att man bara levt ett sexuellt liv och haft "relationer" i ett par få år jämfört med en kille som har ca 10 års försprång eller något sådant :)
Men stör sådant inte dig- skit i din brorsa, skit i din familjs åsikter- de behöver väl inte veta alla detaljer förens du själv vet hur du och M blir. Blir du kär på riktigt så löser det andra sig för då känns det värt det.
"och jag märkte att han inte var så intresserad av min kompis utan mer av mig, även fast dem hade sex då (hur många killar tackar nej till sex liksom?)"
Ja killar tackar nej till sex, oavsett om tjejen är snygg eller inte. Fast oftast tror yngre kvinnor/tjejer att killar/män bara tänder på snygga/vackra personer, så är det inte o det visar på din naivitet o brist på mognad.
Du är värd bättre än att vara madrass åt killar som inte har något bättre för sig o som just då inte får tag på något annat ligg. Respektera dig själv!
Oh ja..killar har tackat till sex med mig (LOL. Who DOES THAT?) 😎
Och en kille som inte kan tacka nej när han vet att han vill ha sex med den andra tjejen i rummet…well. Låter mer som en jävligt passande efterkonstruktion :) att han avr attraherad till TS är ju säkerligne ingne lögn men att han saltar på lite i efterhand? Oh yes.
#13 word. osv.
Sex är sällan ett bra sätt att mäta någons kärlek på, men att utgå från att killar sätter på allt som rör sig och inte kan säga nej- om de faktiskt uppskattar någon annan mer osv- är en ganska förlegad och dålig syn på killar. Så du tror ju vad du vill om det hela men här är ju ett exempel på att han är just 10 år äldre och vet vad han ska säga och göra… och du köper allt.
Han sa att han inte ville ta kontakt med mig för han trodde att han aldrig skulle ha nån chans eftersom han fått för sig att jag och hans kompis var mer seriösa än vad vi egentligen var och han trodde inte att jag var intresserad alls. Jag ska fråga honom varför han hade sex med henne även fast han var intresserad av mig. Får se vad han svarar då. Men jag menar, om han inte skulle varit seriös, varför skulle han bry sig om jag fortsätter träffa andra? Jag frågade vad han skulle säga om jag träffade hans kompis efter det här och han svara "Jag skulle sagt hejdå, så är det bara". Om han bara ville ligga skulle han väl inte bryta kontakten för att jag träffar någon annan? Och det är inte bara det att min familj inte kommer gilla det, utan dem kommer förhöra mig varje gång jag kommer hem, jag kommer aldrig få sova borta, dem kommer snacka skit om honom hela tiden och klanka ner på oss och han kommer aldrig kunna träffa dem. Men jo visst, det skulle vara värt det om jag väl blev kär. Han säger att han inte bryr sig om min kompis vet om oss, det är bara jag som gör det. Men han sa att nästa gång vi träffas borde hon få veta det. Jag uppskattar era åsikter och jag ska tänka på det ni skrivit. Jag vet att han smörar riktigt ordentligt, och jag ska vara försiktig.
Du träffar ju inte någon annan, han hör ju inte av sig.
Du är förmodligen ett egoboost för honom som kanske inte går hem hos mer jämngamla tjejer.
"han ville inte ta kontakt då han inte trodde han hade någon chans.." Bland det vanligaste en manipulativ kille som kör med fler brukar säga.
Men klart hans känslor kan vara äkta. Själv är jag lite gammaldags och tycker man kan vänta lite och dra ut på spänningen innan man har sex med någon för att se vad det är för person(oavsett om du vill ha förhållande eller något mer lättvindigt), blir sällan förvirring, STD och sårade känslor då. ;)
Åldern behöver inte spela någon roll, följ din magkänsla med en nypa vett. Känns saker förvirrat be om att ni tar ett steg bak och känn efter, är han seriös förstår han.
Ge mer än du förväntar dig att få.
Hmm.. bara för det så skrev kompisen nyss och frågade om jag vill träffas på torsdag efter jobbet och jag skrev ja.. Dumt? Jag vill jättegärna träffa honom igen men jag är bara rädd för hur M kommer reagera när han får reda på det… Alltså M har sagt att han skulle vilja ha ett förhållande med mig, om han är seriös så har jag nog gjort bort mig nu.. Jag är så jävla kluven just nu.. En del av mig vill ha M och en del av mig vill ha kompisen. Jag känner att jag har lättare att prata med kompisen och vi har klickat mer. Det är bara det att han verkar så himla ointresserad när han sagt att han ska höra av sig för att vi ska träffas på helgen och så hör han inte av förrän jag frågat vad fan som hände. Om jag ville ha nåt seriöst så skulle jag vilja satsa på kompisen men han har inte ens pratat om några känslor eller nåt sånt. Det verkar som att han vill träffas som.. Kompisar?.. Alltså inte för att bara ha sex. M och jag hade mer eller mindre bestämt att vi skulle ha sex när vi träffades.. Jag är väldigt misstänksam mot M nu.. Fick precis reda på att han sagt till min kompis att han älskade henne när dem hade sex..? :S
Alltås om du helst vill ha den här killen så är det ju efter honom du ska gå- och skiter det sig får du ju ta konsekvenserna- att ud valt bort M för att chansa med den kille du redan nu gillar mer.
Vill du ha M, så sviker du ju inte M´s förtroende- han har varit tydlig med att om du är med den andra killen så är han inte intresserad längre och det kan man ju förstå?
Alltås ta mig inte som att jag dömer dig, sex är fint och skönt osv men jag brukar oftast inte ha sex med folk, som jag möjligen vill mer med- speciellt itne såhär. För även om sex inte är kärlek så kan det faktiskt påverka en "här och nu" och jag upplever det mer som förvirrande.
Red ut vilken del av dig som vill ha M. Vad är det som är det största hindret (förutom att familjen skulle gå bat shit crazy). Om du vill ha något seriöst så måste du snacka med dem, inte bara mysa, ha sex, och ta skite i efterhand. Säg rakt ut att du också har annat på gång i livet och vill veta vad som pågår mellan er två- är ni påväg att kanske bli ett par eller är det helt uteslutet för hans del? Söker han ett förhållande, eller är du bara någon han har lite kul och skönt med? :) Sånt man måste snacka om. Så träffa honom men tills du vet om du vill ha honom eller M så ha inte sex med M´s kompis. När du ahft det har du brutit det M satt upp som vad han tycker är okej.
Ja….att säga at than älskar din kompis när de har sex och hon int everkade så seriölös med honom och han dessutom spanat in dig. Killen låter desperat? Eler otroligt lätt att få känslor ;) Stackarn. :( (eller det r ju en helt ok egenskap, tänker mest att han nog blivit ratade rätt ofta isf).
Utifrån hur du resonerar och pratar här i tråden tycker jag att du ska reda ut vad du och kompisen håller på med- våga prata om det, reder ni ut det kan er vänskap kanske bli bättre för då slipper du känna dig lagd åt sidan osv när han inte hör av sig så som en kille som är intresserad borde göra. Han kanske inte själv vågar ta det steget eller tänkt på att du skulle vara öppen för det.
#19 Ja, jag ska träffa kompisen, vi ska till hans landställe. Vi ska bada badtunna och hans mamma kanske kommer vara där.. :) Det känns bra att han vill ta dit mig. Men M kan ju inte bli sur så länge inte jag och kompisen gör något.. Det var faktiskt en månad sen jag träffade kompisen och vi har inte skrivit på snart en vecka. Det blir nog lättare att avgöra hur jag verkligen känner om jag träffar honom igen. Och det här kommer vara första gången vi träffas själva utan M och min kompis. Och det är det som känns så osannolikt, att varken M eller kompisen skulle vara desperata, dem båda är jättetrevliga, framgångsrika med bra jobb och ser riktigt, RIKTIGT bra ut. Jag tror faktiskt att det är sant att han väldigt lätt får känslor, men isåfall borde han ju gilla min kompis mer eftersom han sagt att han älskar henne.. Ändå bryr han sig inte om henne. Snacka om att M är jävligt förvirrande.. Jag längtar jättemycket till på torsdag och jag vill inte skriva med M förrän jag träffat kompisen, det skulle kännas sjukt konstigt.. Men jag ska nog göra så, träffa kompisen och känna efter. Om det känns rätt så får jag fråga vad han vill med mig sen får jag ta det som det är.
Sa han att han älskade henne? Ok.. det låter jätte konstigt. Du gör som du vill med allt men snälla var försiktig. Du gör mig jätte orolig och jag känner dig inte ens :p skydda och respektera dig själv och din kropp. Ibland gör man saker, iallafall har jag det, som man tror man vill men efteråt kommer man på att man inte ville eller kände sig tvingad/pressad/förväntad osv att göra något som man egentligen inte kände för. Var bara försiktig
Anna och taxen Max
Jag är så glad att jag inte är i din ålder 😇 Man är tok-förvirrad och väldigt naiv och dylikt. Inget jag saknar.
Först vill jag säga att det känns väldigt… elakt gjort att ligga med M om din kompis inte hade gillat det alls. Är killen värd mer än kompisen eller tvärtom? Okej om hon hade sagt att det är fritt fram, men annars tycker jag man inte gör så om man trots allt vill behålla kompisen.
Men jag kan ändå inte säga så mycket om det.. mitt ex som jag var sambo och förlovad med var min f.d kompis ex… 😇 Men min kompis och jag hade sagt upp kontakten månader innan han hörde av sig till mig så då körde jag på. Fick mycket skit över nätet av henne och hennes vänner men jag var lycklig och det var det enda som räknades och idag har jag fina minnen med den killen som även är min vän idag!
För det andra så får du dejta vem du vill men dina föräldrar kan ju säga sitt då du inte är myndig. Dom kan förbjuda dig eller inte tillåta det hela. Var jag du hade jag inte sagt nåt till dom… jag har lärt mig att allt pratar man inte om med sina föräldrar. 😎 Jag själv som haft en väldigt överbeskyddande mamma lärde mig att om jag vill skaffa erfarenhet och testa mig fram så behövde hon inte veta om alla jag var med. Hade till och med ett distansförhållande som jag smög med, mamma fick reda på det i sluttampen liksom och då var det ändå nästan slut mellan oss.
Respekt ska man självklart ha till sina föräldrar men man har också ett privatliv. 🙂 Även som 17-åring har man ett privatliv som är som det heter: privat liv.
Testa dig fram, på så sätt får du ju trots allt erfarenhet och något du kan le åt i framtiden. Gillar du M mer än hans kompis så var med han (om du möjligen vill riskera din vänskap) eller om du gillar Ms kompis mer än M så var med hans kompis. Ni har ju inget förhållande direkt och du har inte direkt några skyldigheter mot M. 🙂
klart M kan bli sur, för han verkar vara svartsjuk (Då har man en väldigt livlig fantasi) :) och han verkar även (iallafall vilja framstå som) en känslig person. Det där om att de är snygga, framgångsrika och väldigt sociala båda två- 23 och 26 år gamla och de går efter 2 17åringar- ochinte kan vara desperata? Det finns bankdirektörer som kan vara desperata efter både sex och kärlek. Skönhet och pengar ger inte automatiskt det man vill ha/behöver eller saknar.
Jag menar inte att M är desperat efter sex (jag ser inget problem att ha sex med någon bara för att denne är desperat), mer att han verkar ha väldigt brottom att få kärlek- eller så kanske han har han en ovana att smöra, säga sådant han TROR att man måste säga för att en tjej ska bli våt i trosan. "Jag älskar dig" Du är snyggast" Jag tänker bara på dig". Sånt där som uppenbart är ljug, eftersom man precis träffats och han hellre vill sätta på din kompis (sin kompis ligg) osv. :P En självsäker, framgångsrik, ickedesperat kille hade 1. Gått efter dig och TROTT sig ha en chans om det var dig han ville ha från första början. 2. Inte känt att han måste ha sex med din kompis. 3. Inte sagt att han älskar en tjej han knappt umgåtts med. 4. Börja ställa krav runt ditt sexliv efter att ni legat en gång :P och ni inte är tillsammans eller så… Han verkar väldigt intensiv och "seriös" men även verkar saker behöva gå väldigt fort, inte bara en gång utan både med henne och med dig…
Kör så att du träffar M´s kompis. Jag är ju för ärlighet och öppenhet men du och M har inte ett uttalat förhållande, han har sagt hur han vill ha det och det bör du respektera- hör han tala som att du åkte till hans kompis lantställe så kommer han nog att anta att ni kanske hade sex. Så nej du måste inte berätta att du ska dit om din plan inte är att ha sex med killen, men om du inte berättar i förväg får du nog vara redo att behöva försvara att du åkte dit med honom…gissar jag.
Har du sex med kompisen på lantstället så vore det väldigt fult att fortsätta med det du och M kanske har på gång. Kan berätta en sak emd säkerhet: Du kan inte ha dem båda två :) Det har ju M sagt rakt ut redan. Lycka till, berätta om killen på Lantstället ville ha mer! ^_^ Vill väldigt gärna höra hur det gick :)
Tack för era svar! Ja jag tycker det är konstigt att han redan börjar prata om förhållande med mig fast vi knappt känner varandra… Och nu har han förmodligen fått reda på att jag ska dit. Jag skrev: "Får jag fråga en sak?" Och han svarade "Nä det är lugnt, jag klarar mig. Tack" Jag frågade vad som var fel och han svarade inte, så jag antog att han fått reda på det. Sen skrev jag att han inte kan vara sur, han hade ju sagt till min kompis att han älskar henne, och det hade han inte sagt till mig. Väntar på svar nu… Fan vad det här är jobbigt, har varit deprimerad hela morgonen.. Jag har dåligt samvete… :S
#24 Killar kan vara knasiga ibland. Ha det i åtanke! Medan tjejer kan vara rätt förstående känns det ibland att VISSA killar kan vara envisa och väldigt knasiga. :) Har stött på sådana killar jag men även killar som är världens goaste. Du är ung, du har många år på dig att hitta någon fin karl!
#25 Knasighet är inte könsbunden.
#26 Det vet jag mycket väl! Tjejer kan vara knasiga dom med. ;) Alla kan vara knasiga.
hehe…jag upplever ju som tjej att vi tjejer är gode knasiga och envisa vi med ;) Vi lär ju oss att det är okej att "slå" och utsätta män för våld för "vi är mindre och svagare, en riktig man ska tåla några slag!" Eller att en man ska "förstå" och ta hand om oss etc, när verkigheten ibland kan se annorlunda ut. Sen blir vi sura och tjuriga när killen inte kunde läsa våra tankar. Vi tjejer är sjukt knepiga, hör nästan aldrig mina killkompisar snacka om tjejer som tankeläsare men de får ofta skit när de faktiskt är räliga och rakt på, då är ju "Magin" förstör,d den där idén om "ett osynligt mentalt band, dem emellan" när killen inte fattar hintar, vinkar osv. Det könsbundna är ju förmodligen förväntningarna vi har på de olika könen…inte genetiskt.
#28 Bra sagt! 👍
Det är 17 år mellan min syster och hennes sambo och dom har en liten son på 1,5 år och är jättelyckliga och ska förhoppningsvis gifta sig nästa sommar. Ålder är, som många säger, inget att haka upp sig på.
Tänker inte komma med några moralpredikningar. Alla har ansvar för sig själva och sina egna känslor, enbart. Men man kan i sina känslostormar ändå göra så gott man kan för att göra så lite skada som möjligt. Öppna kort är kanske att börja med? Att du är ärlig mot alla som är eller kommer bli inblandade…
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Näe fyfan vad besviken jag blir nu.. Kompisen kan inte träffa mig på torsdag för hans faster ska komma och hälsa på.. -.- Jag skulle haft tid att prata ordentligt med M så att han förstod. Nu gick allt så jävla fort så jag hann inte berätta det för M innan kompisen sa något. Jag sa åt kompisen att vi får träffas nån annan gång istället och det ska vi förhoppningsvis snart. Jag får hoppas att han hör av sig själv utan att jag ska behöva skriva först.. M svarar inte när jag skriver men jag funderar på att skriva att han kanske ska berätta för sin kompis att vi träffades. M vill inte att kompisen ska veta det för han tror att kompisen kommer bli sur för att han gick bakom ryggen på honom…
Mina föräldrar har 15 års skillnad och jag könner mäniskor som har 25 års skillnad. Det räcker med att oroa sig följ dit hjärta .
Kära TS m jag tycker du ska lämna M helt och hållet, hans tystnad talar för sig själv och som du säger allt går väldigt fort, hit och dit- du visste att du hellre ville ha M´s vän men hade inte tålamodet att vänta ut honom, istället i tvivel om M´s väns frånvaro- hoppade du på "båten" M istället men när M´s vän dök upp i bildne igen så hoppade du på den båten istället- utan att tveka.
Så stanna upp lite, ha inte brottom! Det är inte Gladiatorerna med en pojvännspokal som första vinst. Folk blir sårade precis som du och M sa hur han ville ha det och du valde M´s vän…stå för det. Så sluta jaga efter honom OM din intention inte är att faktiskt bli hans flickvän- men det verkar du ju inte känna för just nu. Så …lämna honom ifred, vänta ut och se hur det går med din andra flirt först. :)
Låt M berätta om M vill det, vill han inte det så berätta inte- det hände när du och den där killen inte var tilslammans osv… ni har inte pratat om vad er relation är så han har inte att göra med om du legat med M eller inte- men onödigt att skapa mer drama…
De tär mitt heta tips för idag.
Beror på när i livet man möts, om den ena är 15 o den andre trettio eller den ene 30 o den andre 45, går inte att jämföra.
34 ja men fe har du rätt i
#35 Allt är inte svart eller vitt, eller, det finns väl nästan ingenting som är det, utom möjligen åldern då man blir byxlovlig i detta land.
M är ett jävla svin… Jag skrev till honom att jag aldrig träffade hans kompis och då svara han "Så synd för dig då" då frågade jag ifall det var därför han var sur och han svara "Ville du något speciellt eller?" jag skrev att jag ville veta varför han var sur och varför han inte svarat och han skrev "jag är upptagen ibland" "okej då vet jag." svarade jag och då skrev fanskapet ";)
Han är väl inget svin för det? Antingen är han "klar" med dig efter ni legat med varandra eller så är han sårad för att du fortsatte träffa hans kompis trots vad som hände mellan er. Hade jag varit i hans sits hade jag också varit sur
Anna och taxen Max
Fast anser han sig vara klar med dig så är han lite svinig men du va ju inte heller ute efter något djupare så..
Anna och taxen Max
Hela texten kom inte med, han skrev ";)
Tror inte den kom det igen
Anna och taxen Max
Nej det gjorde det inte… Mobilen gör inte riktigt som jag vill, får se om det kommer nu.
Kan skriva ner hela konversationen:
Jag: Är du fortfarande sur? Jag träffade aldrig (kompisen) M: Varför inte? Jag: Han ställde in… Men jag trodde inte du skulle bry dig om jag träffade honom. M: Ok. Synd för dig då… Jag: Nä spela inte så stor roll.. Var det därför du blev sur? M: Var det nåt speciellt du ville? Jag: Ja, jag vill veta varför du är sur om du inte förstått det än.. M: Jag är inte sur. Jag: Vad är det då? M: Jag är upptagen ibland Jag: Okej då vet jag. M: ;) <3
Och det är just det där, att han först ignorerar mig, sen svarar som en gammal surgubbe och påstår att han har betett sig som han gjort för att han varit upptagen, sen helt plötsligt skriver hjärtan som att ingenting har hänt…? Innan jag skulle träffa kompisen hade han sagt att "Jag har alltid tid för dig" och när jag frågade om vi skulle träffas igen sa han "När du vill", och han påstår att han inte svarat för att han varit upptagen? I 5 dagar? Det kanske inte är svinigt då, men jag blir helt dum i huvudet av honom. Jag fattar verkligen inte hur han är funtad..
Han ha ju uppenbart visst något emot att du träffar(Tänkte träffa) hans kompis, sen vet du detta mycket väl så du borde slutaleka den här leken med honom :) Han är sur, oavsett. Han hoppades förmodligne på att du lät bli att träffa vännen pga honom (för att han surade osv).
Du har haft sex med två killkompisar- den ena vet inte om det (?) den andre vet om det och bett sig att INTE fortsätta träffa kompisen på ett sånt sätt om du vill vara med honom. Reglerna är enkla- du kan bara välja en av dem, den andre lämnar du förslagsvis ifred-klart man lir sur/grinig om man känner sig dumpad.
Vill inte vara otrevlig, bara tydligt :) Du gör nog honom minst lika dum i huvudet som du upplever att han gör dig. Vill du främst ha hans vän, borde du lämna M ifred tycker jag.
Tycker också du ska välja en och låta den andra vara eller leta upp någon annan helst yngre. Du gör fel som uppmuntrar dom båda och man ska inte ligga med två killar samtidigt speciellt inte två som är kompisar. Det är fel och respektlöst.
Anna och taxen Max
Okej. Jag ska säga åt M att vi inte ska träffas på samma sätt mer. Det som hände var en engångshändelse och kommer aldrig hända igen och vi får fortsätta som innan vi började skriva. Och kompisen ger jag en chans till, om han ställer in nästa gång vi har bestämt träff så skiter jag i honom. Och så får det bli. Kommer förmodligen aldrig mer träffa M eftersom min kompis säkert aldrig kommer träffa honom igen. Och blir det inget med kompisen så får det bli så. Fast jag ligger ju inte med båda samtidigt.. Det var mer än en månad sen jag träffade kompisen och jag har inte tänkt ha sex med honom om vi träffas igen.
Så, i Söndags berättade jag för kompisen att jag legat med M. Han sa att han behövde tänka lite innan han visste om han ville träffa mig igen, inte för att han blev sur utan för att han tyckte att det skulle kännas konstigt sa han.
M gjorde klart för mig att han bara ville ligga så jag sa till honom att vi inte ska träffas mer. Han frågade om jag var säker på att jag inte ville träffa honom igen och jag sa att jag ville kunna träffa kompisen, och då kunde jag inte träffa honom också. Och att det som hänt bara var en engångshändelse. Redan dagen efter det hade han skrivit till min kompis ;) Hon svarade inte på det för hon har fullt upp med sitt ex, hon hade tydligen glömt bort M helt och hållet. Han som inte har hört av sig till henne på mer än en månad förutom när hon skrev till honom för några veckor sen och han svarade drygt.
Igår hörde iallafall kompisen av sig och frågade om jag ville träffas på Lördag, på min födelsedag! Så nu är jag glad! 🙂 Hoppas allt går bra nu..
Lycka till. Bra att du valde en
Anna och taxen Max
Tack! Det var jobbigt faktiskt.. Skönt att ha allt överstökat. Får se vad som händer nu.
#49 Livet går frammåt :) Nu har du gjort ett val och ärligt så går inte världen under även om det blir så att du inte fick nån av dessa. Ha tålamod ;) Klart du valde rätt, du verkade inte känna speciellt mycket för just M och han verkar säga vad han tror folk vill höra- dvs "jag älskar dig", eller "jag vill bara ha sex",allt utifrån vad han tror att du vill ha…
Hoppas hans vän, killen du faktiskt är intresserad av kan släppa detta och ge er en chans ^_^
Lycka till!
Tack!
Ja, jag hoppas verkligen det.
Jag sa att jag träffade M eftersom kompisen inte hade hört av sig så jag trodde inte att han var intresserad längre. Och då sa han "Ja, jag var dålig på att höra av mig där, jag ber om ursäkt för det". ^^
Så jag hoppas att jag kommer höra av honom mer sen :)