Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 17724 ggr
andgustav
14

Gå naken hemma!

Hej!

Efter att man motionerat och duschat går jag naken hemma. Vi har för det mesta ingen insyn. Sätta på sig en badrock direkt efteråt känns helt meningslöst och man eftersvettas. Det är skönt när kroppen luftas. Hur gör ni?😎

SuperLimm
6

Jag brukar gå naken hemma efter att jag duschat på kvällen, ska ju ändå gå o lägga mig straxt efter så då känns det onödigt o klä på sig. Jag har alltid persiennerna nerdragna eftersom jag bor på bottenvåningen så jag har ingen insyn.

Mvh Linn

Calcifer
2

Jag avskyr egentligen att gå omkring naken, bara för jag tycker det är obekvämt. Men nu när det är sommar är det så satans varmt så jag kan inte låta bli. Bor på nedervåningen så har alltid persiennerna nerdragna och har därför ingen insyn. Men jag tycker fortfarande det är rätt obehagligt, men det är värre att svettas.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[jnfr]
6

Jag går ofta omkring naken. Framförallt efter dusch eller på morgonen. Min sambo med.

tlover
0

det är ganska vanligt förekommande på tex morgonen (jag har kläder framlagt i badrummet då jag ofta stiger upp före min man, man vill ju tvätta sig lite innan man tar på sig kläder också) och det är ingen risk att nån ser mig (bor mitt ute i tjotahejti) men på vintern blir det betydligt mer sällan då jag är väldigt känslig för kyla.

l'm back

Karmatarerskanise
7

Nej jag går aldrig naken. Tar på underkläder direkt. Ni som är nakna, sitter ni tex i soffan nakna?

[jnfr]
2

Nja, det har nog hänt. Vanligtvis när jag går naken är när jag kliver upp på morgonen. Jag går in i köket och börjar med frukosten. Medan tekannan kokar upp tvättar jag av mig i badrummet och drar på mig en morgonrock efteråt. Jag äter inte frukosten naken.

tlover
2

#5 nej det skulle kännas konstigt, en somsagt det är mest för att jag sover i födelsedräkten och har morgondagens kläder i badrummet som det blivit så för mig, ev att man sätter på tevattnet eller liknande först

l'm back

andgustav
0

Hej!

#5 Det är bara när jag duschat och gör i ordning frukost helt naken. Men äter aldrig frukost naken och skulle aldrig ligga i soffan naken. I första hand är det för att lufta kroppen slippa att efter svettas.

Vyer
0

Det går i perioder; ibland är jag naken "hela tiden", ibland känner jag mig mer bekväm i kläder/underkläder. Oftast går jag nog runt i ett par pyjamasshorts och ett oversize-linne. 

#5 Ja.

Karmatarerskanise
0

9 ok. Det skulle min partner aldrig få göra i vår gemensamma soffa och jag aldrig få för mig.

Vyer
12

#10 Jag brukar ha sex i soffan dessutom, det är nog "värre" än att sitta naken i den… 😐

andgustav
0

#10 Instämmer helt med dig vi flyttade upp TV:n till sovrummet för vi blev trötta på gäster som tyckte att det var mer intressant att titta på TV än att umgås med oss. Dessutom begränsar vi TV tittandet och förr i tiden tog föräldrar med sig DVD sedan var TV:n ockuperad. 😴

Karmatarerskanise
1

12 nu tappade du bort mig. Jag har inte sagt något om tv tittande. Bara att jag inte vill att någon sitter naken i vår soffa.

andgustav
0

#13 Det är lugnt soffan i vardagsrummet bör man vara rädd om. 😂

Aniara4
0

Vi bor i ett nybyggt område där husen står tätt, och har fönster på tre sidor mot grannarna några få meter bort, så vi ser till att ha kläder på oss! Det största fönstret har vi fördragna gardiner för nästan hela tiden, det är väldigt nära huset mittemot och dessutom precis bakom tv-soffan, och man vill kanske inte att grannarna ska glo rätt in när man ligger och jäser framför tv:n. 

En tjej på andra sidan gatan tänkte inte på insynen i början utan stod och bytte om i full åsyn, men efter ett tag verkar det som att hon kom på det och började dra ner persiennerna.

Jag skulle nog inte heller vara riktigt bekväm med att gå omkring naken hemma, som Hera säger skulle jag inte vilja sitta i soffan eller på stolarna naken. Ligga i sängen och läsa skulle jag väl kunna tänka mig.

ChristineL
0

Det är väldigt sällan jag går runt helt naken, går gärna runt i underkläder dock.

annikanyfiken
0

Jag går aldrig omkring helt naken. Även om det är insynsskyddat så skulle jag inte alls känna mig bekväm med det. Tänk om det helt plötsligt dyker upp någon bara sådär. Nej jag vill inte visa upp mig

Gronstedt
1

Jag går ofta naken när temperaturen tillåter, men står inte uppställd eller vistas länge ute eller inne på den sida av huset där det kan tänkas synas på håll. Men för att slippa tänka på var jag kan röra mig eller inte utan att det blir tjafs, så hänger jag på mig en särk, rock eller filt för det mesta om jag är i rörelse.

#5: I soffan, och i övriga möbler, lägger jag en filt, eller sveper filten om mig, om jag ska vara där naken (eller om oss, om vi ska ha något annat för oss där). I soffan för att lädret klibbar fast vid kroppen annars så det säger "ritsch" när man ska resa sig, i tygmöbler för att de är svårare att hålla fräscha.

Gur4m1
5

Jag är en nakenfis och barfota barn. Är jag ensam hemma så drar jag ner persiennerna och slänger av mig allting oh går naken hela dagarna om jag kan ^_^ Klär på mig när jag ska ut från lägenheten såklart men jag älskar att slippa kläder mot huden, specielltnu då det är så varmt och fuktigt.

Måste sova naken och eftersvettning av träning och dusch….vill man ju inte ha i kläderna :( Men jag är jättneojjig att grannarna ska kunna se mig genom persiennerna! (nojjig som sagt).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
0

#5 ja, men jag tycker det är ohygienisktoch även oftast obekvämt mot huden att sitte direkt med naken hud mot plast/fejkläder så jag har alltid en speciellt "sitt-handduk" som jag sitter på ^_^ på stolen osv.

Maria
4

Jag har inga problem med att gå naken hemma. Inte min man heller. Nu har vi ju ingen insyn någonstans så då är det ju OK.

Annars hade jag snabbt tagit på mig av respekt för grannarna😉

/Maria

andgustav
1

Det händer faktiskt att min fru står spritt språngande naken när hon stryker tvätten i vårt kombinerade bad/tvättrum där har vi ingen insyn. Min fru tycker det är skönt att vara naken och när vi bodde i en annan stad solade naken på balkongen. Det kan vi inte göra här för på uteplatsen har vi insyn.

Anna4077
1

Fniss vi tjafsade om detta i går. Jag har aldrig gillat att gå runt naken men när jag flyttade hemifrån så känns det inte konstigt. Men jag har nästan alltid trosor på mig. Gillar inte att bli kall om rumpan :p min sambo går gärna helt naken men tycker jag är så tok för orädd om någon skulle se. Jag kan utan problem eller eftertanke gå ut förbi köket och sånt i bara trosor. Vi bor ju på landet och det är inte många runt omkring men det finns folk som rör sig utanför oss säkert kan se in i vårat kök. Nu när vi bor i husvagnen på semestern är han jätte skygg :p så kul. Jag tycker att om jag byter om i min husvagn med ryggen mot fönsterna så är ju det lugnt. Min sambo blir tokig och tycker jag strippar för grannarna :p han kräver att jag har bh på mig så fort rullgardinen är öppen eller jag ska gå utanför husvagnen. Jag tycker att mina små bröst inte är något någon bryr sig om ifall jag går på toa med t shirt utan bh. :p

Anna och taxen Max

citytjejen
6

Ibland går jag omkring naken hemma, efter duschning eller på morgonen innan jag klätt på mig. Men bara om jag inte fryser förstås. Sitter inte i möbler naken, men däremot i sängen. Något som äcklar mig svårt är vetskapen om att folk kan ha suttit nakna i fåtöljer och liknande på hotellrum, urk 🤮

/Christina

Fridaaaa
0

Jag är så lättfrösen av mig, så i regel åker kläder/myskläder/badrocken på hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
3

Jag är ofta näck eller halvnäck, blir folk störda får dom låta bli att titta. Iofs har jag ingen insyn utifrån så länge man inte går in på min tomt.

För länge sedan bodde jag i Gamla Stan, smala gator o full insyn i lägenheten mitt emot en ½ trappa ner, o tvärtom. Inte många som använde eller ens hade gardiner. Upptäckte snart att de flesta man kunde se betedde sig som om ingen såg, så då gjorde jag det oxå.

Kanske något jag fått med mig sedan barndomen, mina föräldrar var nudister, sportiga atleter, vegetarianer o gillade antroposoferna samt förläst sig på Dr Spock.

När Sverige arrangerade SM i fårvallning på Gärdet 2002 så bodde vi funktionärer i den gamla stenkasärnen. Vi hade visserligen enkönade sovsalar men duschen var gemensam, typ 10 i rad helt öppna, det var bara en ung tjej som kände sig lite obekväm med att näcka tillsammans med gamla vallhundsgubbar/kärringar.

😎

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Caroline L
0

Jag går aldrig omkring naken men gärna i bara trosor. Efter duschen tar jag bara på mig underkläder och på kvällarna går jag runt i underkläder.

LinaLj
2

Det händer att jag går naken från duschen och upp till klädkammaren. Under sommaren går jag gärna omkring i bara trosor, har ingen direkt insyn så det är bara svalt och skönt.

andgustav
1

#26 Coolt inlägg. Min dotter kom ner i köket i evadräkt och trodde att vi var kvar på sjön men jag hade blev kallad till ett jobb in i centrala Stockholm och sovit över i staden. Min dotter är långt ifrån prydd och blev förvånad när hon såg mig ihop med en kvinnlig kollega i köket. De hade lånat villan för att bada i poolen och basta. Hon sade att hon skulle ta med tjejkompisar men det var en yngling på fem år yngre än henne där. De hade haft sin kärleksakt i vårt sovrum. Jag  påpekade för min dotter att du har lovat att inte ta med herrar till vår villa, vad du gör i din lägenhet bryr jag mig inte om. Plötsligt blev det en liten flicka av henne och hon började gråta. Nu är villan såld och vi bor i radhus. Ibland är hon too much och påminner om min f. d. fru. Talar helt öppet om att hon städar lägenheten helt naken uppe på det tjusiga Östermalm. Kanske pensionärer har något snyggt att titta på för hon är mån om sitt utseende och är mycket vacker.🤓

Buffaomini
1

inga problem med att gå naken efter en dusch, beror på vad jag ska göra sen. dock på vintern gör jag de mindre, allt är så mörkt ute och har man en lampa på så syns man bra :p

Sophie-Anne
1

Jag är en riktig nakenfis som ofta går naken när jag är ensam, om jag ska sitta i soffan eller liknande rullar jag oftast in mig i ett täcke. Skinkmärken på soffan är inte uppskattat här!

CelsiusT
5

Hehe… både sambon och jag går nakna ofta. Jag kan ibland klä av mig direkt jag kommer innanför dörren. Ibland stör jag mig så på att ha kläder på mig. Det har kommit mer och mer sen jag blev vuxen. När jag var liten så hade jag aldrig gått ur sängen utan att ha minst underkläder på mig. Utanför sovrumsdörren är man påklädd. Men när jag flyttade hemifrån så blev jag en nakenfis. Älskar nu att gå naken, men stör mig på att vi har insyn. Ligger gärna naken i soffan. Har oftast handduk eller filt under.

Det enda jag stör mig på med att gå naken är att det är så förbaskat svårt att få på sig kläderna när någon ringer på dörren. Det tar alltid sån tid för mig att få på mig kläder och ta mig till dörren så det händer ibland att folk hinner gå för dom tror inte jag är hemma. Jag har sedan dess blivit lite sån att jag tycker att folk kan annonsera om att dom tänkt komma och hälsa på. Idag är det ju så lätt med ett litet sms när dom går hemifrån tex. Ibland sveper jag in mig i en filt och går och öppnar, men då tror alltid folk att man ligger och sover och folk blir så generade.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Tomteslakt
2

Går gärna naken, både hemma och badar gärna näck, även bland andra, dock i fruns och min gemensamma umgängeskrets där många både näckar, mixar och klädbadar.
Folk har troligen inget annat som någon annan inte har vad gäller det fysiska, oftast inte :). Vill de kolla så visst. Kan man avdramatisera nakenheten så desto bättre :).
Vi försöker också lära våran dotter att nakenhet är inget man behöver skämmas för eller känna obehag för.

regskylt
3

Vi går ofta nakna hemma. Bor i radhus men har endast insyn från ett fönster, ett litet vid köket men jag är noga med att dra ner det när jag strosar omkring naken. Idag sprang jag och torkade upp illerbajs och svabbade golvet naken. Sitta på möbler gör jag inte naken (förutom i sängen och på toa) det är obekavämt. Brukar ta på mig kallingar innan jag sätter mig vid köksbordet.

andgustav
2

Hej hopp!

Sitter idag vid datorn precis som gud skapade mig det känns skönt och jag har lagt en handduk på kontorsstolen. Vi har ingen insyn och är det någon som ser "so what"!

Gur4m1
3

Jo, brukar tänka "ser de något de inte gillar så kan de titta bort.." (och såklart skulle de gilla det de ser, Im awesome!).

andgustav
4

Helt riktigt efter ett besök på en golfklubb fanns det en pool utanför bastun det var meningen att man skulle ha badkläder men min fru hoppade i där helt naken och simmade ett par längder. Jag frågade henne när vi satt och åt middag. Var du inte rädd att någon skulle komma och se dig? Nä vill de titta på mig så får de göra detta och det var skönt att simma.

Karmatarerskanise
8

37 sådant är väldigt respektlöst.

[elmaek]
0

Nej, jag går inte naken hemma. Jag går i trosor och oversize t-shirt helst. Fast nu bor jag med min mor och då är det mjukisbyxor eller shorts och t-shirt eller linne som gäller.

[VSK]
0

Enda gången jag är naken är i sängen (inte alltid) eller på sängen efter dusch. Finns inget värre än att eftersvettas.

Annars kan det väl som mest bli uppknäppt skjorta och nån form av shorts.

lkmf
0

Går aldrig naken m,en kan hända i bland att jag har bara trosor på mig när jag är hemma och det är varmt

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[VSK]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nästan så denna passar in nu 😃

andgustav
1

Min f d hade en sund moral. Hon jobbade som sekreterare på ett företag och sade "det första jag gör efter hård dag när jag kommer hem är att slita av mig naken och lägga mig på sängen"! Hon var alltid naken när hon städade och solade naken. Min dotter har tagit efter mycket av detta men jag förordade en del regler för henne och det var inga problem. När hon var under 20 år tillätt jag inte något nakenbad i poolen när vi har gäster och inte sola näck. Det var ok om vi inte hade gäster. Vi var skilda och hon bodde hos oss i helger.

andgustav
0

http://www.youtube.com/watch?v=neTEt9tOiNY

Här har ni en gammal goding! Kram på er!

[Devya]
0

Nja, jag har ingen egen lägenhet ännu och i höst ska jag få en rumskompis som är en kille. Jag tror inte det lär hända att jag springer omkring naken särskilt ofta precis. :)

Jag tycker inte heller om att inte ha något sorts stöd för mina bröst. Om jag är naken så håller jag om mina bröst för det känns bekvämt. Jag har blivit alltför beroende av bh:n antar jag. :)

Om jag också skulle varit mer bekväm med hur jag såg ut så skulle jag säkert gå omkring naken oberoende om jag hade rumskompis eller ej. ;)

xtezz
0

Jag bor på nedersta våningen så jag kan inte ens gå från duschen till sovrummet utan handduk eller något. Man ser rakt in i vårat vardagsrum från stora vägen och rakt in i köket från gården där det alltid är folk. Lite irriterande när man duschat och glömt handduken..insyn från båda hållen när man går till sovrummet och fönsterna i vardagsrummet är så stora så det är ingen idé att ducka eller..då ser man väl ännu dummare ut. sista gången jag bor längst ner iaf! Inte alls något bra, speciellt inte om man vill kunna gå utan tröja eller byxor någongång.

andgustav
0

Hej!

Det är helt klart att man får dra gränser sitta spritt språngande naken och äta frukost anser jag är ganska vågat. Om man inte har insyn av grannar kan det vara skönt att springa helt naken efter man har duschat. Hänsyn ska alltid tas för sin omgivning.

[VSK]
0

Tycker det är jäkligt äckligt när nakna personer sitter. Oavsett om man duschat 3 ggr om dagen så kan jag lova att kanelsnurran har bakterier. 

Värre är det ju för tjejer som ritar åttor.

*urk*

andgustav
0

Överhuvudtaget tycker jag det är osmakligt när man ser karlar sitta med bar överkropp vid ett matbord. En gång lyfte jag från ett matbord när en gubbe luktade svett med bar överkropp. Fy, fy så äckligt!

Kaiia
2

Haha, jag tycker om att vara naken :D

Oftast har jag nog trosor på mig dock, men då kan jag liksom stå i köket och laga mat, trots att det är insyn både från stora vägen och för mina grannar. Men lite tänker jag väl ändå att det är mitt hus, och då får jag väl gå klädd som jag vill?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[VSK]
0

jag förstår dig till 100%. oavsett vilket kön som luktar.

inte för att jag upplevt det här hemma men man har ju ätit ute.