Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 10382 ggr
[luneri]
2

Första dejten?

Jag funderar över detta när man ska dejta. Ska man undvika att gå hem till killen om man är ditbjuden första träffen? 

Kan det tolkas som att man e oseriös? 

Jag vill inte ha en oseriös stämpel över mig. när jag dejtar är jag seriös om det är någon jag är intresserad av och vill inte tolkas som att jag tar det för lätt på relationer och så. Jag är bjuden hem till en kille och jag har tackat ja, men nu slog det mig att det kanske ger andra signaler… 

Vad tycker ni, killar som tjejer? Hur gör ni?

Reptile-Lovers
1

Det är väl inget fel i att möta hemma hos ngn.

Oseriös om du släpper till första kvällen.

Jakten är halva nöjet ;)

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

Kan inte se hur det skulle kunna tolkas som oseriöst.
Då skulle det ju vara lika oseriöst att bjuda hem dig.

nickiedockan
5

Ja första gången man träffas så skulle jag vilja ha det på allmän plats, kanske ett café eller så.

[silkesnosen]
0

#3 håller med. Du vet ju inte vem personen är.

[luneri]
0

Det är mycket prat om att man "testar" den andre när man dejtar. Jag är inte så mycket för de där testerna, men jag vet inte hur vanligt det är att killar gör så. Annars vet jag inte om det också är en test. Måste säga att jag e orerfaren när de gäller dessa tester… 

Jag håller med att man borde träffas på offentlig plats först. kanske vi gör så. får se. Annars anar jag intet skumt med honom, fast man bör ju alltid vara på säkra sidan visserligen.

[silkesnosen]
0

Vadå för tester? Menar du att känna av den andra personen? Alltså om det är en "testkörare" , fasen det är sjukt.

[rumelle]
0

Håller man på och "testar" andra så är man inte redo för ett seriöst förhållande tycker jag. 
Vill du träffa killen så gör det. Spelar väl ingen roll om man ses på stan eller hemma hos någon. Känner du dig inte helt säker på honom så tycker jag dock att ni ska ses på en offentlig plats först. Man ska aldrig gå hem till någon man inte känner sig helt hundra på.

Karmatarerskanise
5

Är det en person du inte träffat förr så håller jag med om att det bör vara på allmän plats.

[luneri]
0

#6, ja att man gör "tester" på personen för att se om han/hon håller måttet. 

Jag känner mig rätt säker på honom, och det e inget jag oroar mig för. Så jag har egentligen inget emot att åka hem till honom, även om jag skulle vara försiktig ändå iome att jag inte känner honom. Om något inte känns bra brukar jag känna av det rätt bra, men känner inte alls så.

nickiedockan
0

#9 Men om du aldrig träffat honom kan du väl inte känna dig säker? Är det någon från nätet? Jag skulle inte våga träffas hemma hos någon första gången man ses

[glitterglam]
3

Oseriöst nej, osäkert ja. Men har man sex på första dejten tycker jag det kan verka lite oseriöst.

Jag skulle av säkerhetsskäl träffas på allmän plats första gången. Alla tjejer som blir våldtagna eller annat hemskt känner troligtvis inte på sig att det ska gå snett, för då hade de ju inte satt sig i den situationen. Händer det något är man helt hjälplös, hemma hos en okänd kille.

Men att testa personen har jag inte hört tidigare, låter inte vare sig smart eller seriöst att testa någon så. Däremot att känna av och känna efter kan man göra. :)

Gur4m1
5

Jag har träffat många från nätet och känner av folk rätt bra, men jag har en regel: alltid träffas första gången på allmän plats. En gång har jag mött en kille som bodde på annan ort, skulle sov över hos honom. Vi hade cammat och pratat i telefon och jag lämnade tel nr och adress till min familj så de kunde få tag i mig- men det var ändå ganska riskfyllt av mig. Vi hade sex första kvällen och vi var sjukt seriösa.

Men ja, träffas allmänt, fik osv. Aldrig testat killar, menar. Hela relationen är ju alltid ett test? Man märker ju automatiskt rätt snabbt om man passar eller inte. Därför är det bra att ta det lite extra lungt i början för att se att personen verkligen menat det den skrivit på nätet- tex värderingar osv. Att det klickar. 

Men regel 1 är att vara rädd om sig och vara försiktigt. Better safe than sorry, våldtagen i en sexkammare i Bosses 65s jaktstuga i Jämtland, så att säga ;)

De som söker offer på nätet är experter på att vagga in en att lita på dem, om tjejer i förväg kände att personen inte är att lita på så skulle de nog inte utsatt sig för den risken. Det får man minnas.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Åsa S
2

Jo många av de riktigt fula fiskarna kan det där med att få tjejer att tro att de kan lita på dem det är ju så de lyckas.  Så även jag kör med offentliga träffar i början även om man skulle ha pratat länge via nätet eller i telefon så är det bäst vara försiktig.

[Devya]
8

Nej, åk definitivt inte hem till killen om du inte känner honom. Du får lita så mycket du vill på honom men du ska nog ta hand om dig själv och se till att du inte råkar ut för något.

En riktig och ordentlig träff med en som man träffat på i-net ska helst ske på en offentlig plats. Han borde förstå det själv. Mitt ex var noga med att vi skulle ses på en offentlig plats och jag fick veta senare för att han tyckte det var mest korrekt. Hans vän hade sagt att han borde tagit mig hem till sitt och försöka förföra mig, men han ville inte att det skulle gå till på det viset. Stand up guy med andra ord. 

Så det är väl ett "test" åt honom då, se om han går med på att ses på en offentlig plats istället. Om han är seriös så borde det väl inte vara några problem med det.

[luneri]
7

Jag har inte vart inne på iFokus på ett tag, men skriver nu hur jag valde att göra.

Jag skrev till honom att jag tyckte det var bäst att ses offentligt först och det var inga problem. Vi gick ut på en krog och hade jättetrevligt. Nu när jag tänker i efterhand var det en bra ide att ses offentligt först. Som ni säger, svårt att veta hurdan han är i verkligheten. 

Tack för era åsikter :) Det hjälper verkligen när man är osäker. 

Han verkar förresten inte vara någon som testar "tjejen" så jag kände mig oerhört avslappnad bara av slippa det.

zzzAnGeLzzz
2

Hej jag har dejtat en kille i två månader och han testar mig jämt :O och säger typ *ja nu får vi se hur du lyckas, om du gör detta bra då blir det pluss poäng för dig* typ :O altså jag vet inte hur man dejtar men d värkar vara lite konstigt med alla dessa tester?

[silkesnosen]
1

#16 Finns ju svar i den andra tråden… Sluta spendera tid med puckon.

citytjejen
0

Oseriöst behöver det inte vara men jag vet av erfarenhet att bjuda hem nån (eller föreslå "filmkväll") är ibland en förtäckt inbjudan till att ha sex. Visst hände det väl att film sågs men det hände lite annat också🙂Så var det när jag dejtade i alla fall.

/Christina

[elmaek]
0

Första dejten jag hade med min kille var i skogen… eh, det lät inte bra. Men jag har hund som behöver röra på sig så vi sa att vi kan ta en långpromenad i skogen (den tar typ en timme och det är lagom tid för första gången för mig i alla fall) och det är alltid rörelse där.. motionärer så att säga. Tur i oturen var det Mountainbike SM i just den skogen så vi satte oss mitt i skogen och kollade på det, vi hade inte mycket till val då 90% av skogen var avspärrad och det cyklades överallt vart man än gick. 😛 Sen satte vi oss på lugnare ställe och tävlade om vem som kunde kasta en kotte på ett bestämt träd…..

Jag tyckte det var rätt lagom.. man ska göra det som känns avslappnat att göra. Men absolut inte gå hem till någon alls första gången tycker jag, det är bättre att vara ute i samhället så att säga. Bara avslappnat och bra!