Förändring??
Skulle vilja göra en förändring i mitt liv, men vet inte hur. Har varit singel snart i 8 år. Det värsta är att jag har inte kunnat bli tillräckligt intresserad av det motsatta könet, för att få till en relation. Några ggr har jag försökt, men det har alltid misslyckats pga mitt bristande intresse.Hur ska man göra för att få en förändring inuti sig själv? Tacksam för råd.
När det gäller bristen på intresse för de män du träffat är det förmodligen så enkelt att det varit fel män. Man blir inte kär bara för att det är en man, till allt elände skall det vara rätt man också…
Alltså - på den punkten är det bara att leta vidare, där handlar det inte om att du skall ändra dig! Mannen du träffar skall älska dig precis som du är. Jag tror dessutom det är svårt att förändra den man är, ens gamla jag ligger alltid där och knackar på…
Däremot kan det ju ibland vara kul att förändra sitt liv för sin egen skull, för att "pigga upp sig" och upptäcka nya saker vid sidan om de gamla tradiga hjulspåren! Ofta kan jag tycka att sådana saker automatiskt medför förändringar inom en själv, utan att man egentligen tänker på det.
Där kan man ju vara hur drastisk som helst, frågan är hur omvälvande förändringarna bör vara och hur ens liv ser ut. Byta bostad? Byta jobb? Gå med i kurser/föreningar/studiecirklar där man möter nya människor som berikar ens liv? Gå kurser som ger en AHA!-upplevelser för att man plötsligt inser saker som man tänkt på? osv, osv. Våga göra saker som man aldrig skulle gjort i sitt "gamla" liv, tvärtomsaker!
Sälja alla gamla saker man har på loppis och köpa nytt? Byta stil, hårfärg och garderob? Yttre förändringar kan te sig banala, men det kan också lyfta ens självförtroende, få en att blomma upp och ta för sig på ett helt nytt sätt. Man kanske ska börja med sånt och sedan låta det bli ringar på vattnet?
Nu är inte jag singel, men jag är gift med en man som - tack och lov - är lika galen som jag. Vi har genomgått ett antal större förändringar i vårt gemensamma liv senaste åren, både vad gäller arbete, bostad och vänner. Det har fört med sig nya insikter, berikat mitt liv på sätt som automatiskt förändrat mitt sätt att se på saker och ting - men jag är fortfarande samma gamla Lena. Fast lyckligare, mer tillfreds med mig själv och betyyyyyyyydligt lugnare!
Hoppas du hittar vad du behöver - men förändra inte bort dig själv! 
Tack saiberlena för det utomordentliga svaret. Man behöver nog få en utomståendes åsikter och vinklar. Lätt att man låser sig vid vissa saker. Du har rätt, jag ska inte förändra mig själv, om jag skulle kunna göra det, då ska det va till det bättre. Ska tänka igenom dina ord………dom behövdes verkligen. Tack än en gång. Kram
Äsch, de va så lite så! Kram tebax!
bristande intresse? Ja, då är det väl så att du inte hittat någon intressant än. :) Man ska inte bli ihop med någon bara för att vara ihop. Det ska vara något som är toppen-kul! :D
Syssla med sånt du gillar, gå med i föreningar, hobbies osv. så kanske du hittar någon som du gillar där. :)
Tack för det#4. En bra idé i och för sig……..om jag inte bara hatade folksamlingar och små rum med massa människor i. Nej jag får nog göra nåt annat. Tack ändå.