Dejt, vart går gränsen?
Jag hade behövt lite råd om hur jag ska gå tillväga med en dejt x)
Såhär ligger allt till, vi har träffats i över två månader nu och vi trivs med varandra :) väldigt tidigt råkade det bli så att han fick träffa mina föräldrar, nästa gång vi var hos honom så fick jag träffa hans föräldrar och har träffat dem flera gånger sen dess. Har även träffat hans kompisar och nu i helgen ska han få träffa mina kompisar :) jag har verkligen fallit för denna killen, har fått massa bra tecken. Han har hållt min hand ute på stan, pussade och höll om mig när vi var med hans kompisar, ringer mig på kvällarna och smeker mig i håret och armarna ibland.
MEN jag tycker att han har blivit lite mer off på mobilen, vet att det låter löjligt att nojja över något sånt. Men jag tog upp det och då fick jag massa sms om varför han varit seg, han har ett stressigt jobb och tränar efter jobbet nästan varje vardag och jag får väl tro på honom när han säger så. Jag vet att han är lättstressad :/
Nu till mitt "problem", när ska en dejt övergå till ett förhållande? Vart går liksom gränsen? :S Han sa för en månad sen att han börjat känna lite för mig och för några dagar sen så sa han "gillar dig ska du veta". Hur ska jag gå vidare? Kan inte sluta tänka på honom men är rädd att gå för fort fram :/
//Forgetful
tycker de låter som ni är på väldigt god väg att bli ihop :) tycker inte två månader dejting är för fort fram om ni båda tycker om varann :)
#1 Skönt att höra det haha xD
men han verkar inte våga visa eller säga hur han känner om inte jag säger något först. För vi har inte pratat jätte mycket om känslor så därför vet jag inte hur jag ska göra just nu x/ vill ta ett steg längre men hur vet jag inte xD
//Forgetful
Har ni sex? Jag vet inte… för min del kändes 2 månader så väldigt långsamt ;D Men det är ju utifrån mig. Det är bra att ta detlugnt tycker jag, så man inte rusar in i något- och ni verkar ju båda lite osäkra, inte kanske på era känslor men på vad ni ska göra :>
Modigt av dig att prata med honom när du upplevde att något vad off med sms:en och bra att han gav ett svar, klart ud får lov att lita på det han säger om det inte finns någon känsla som säger att det är bullshit.Jag tycker att det låter giltigt. Är själv jättedålig på att hålla på att skicka sms. i böjan är det ju alltid kul och spännande men jag hade aldrig pallat att "flirta" med en dejt/ragg/flirt över telefonen i 2 månader 😃 Så.. nästa steg är väl att fråga omni ska göra det officiellt (Facebook!) 🤔
Nej men som sagt, börja ha sex eller något, sov över hos varandra, så kommer sånt där naturligt- så vida att du känner att det är det du vill göra med honom. andra alternativet är att ta handlingen i egna händer. Visa honom. Han smeker ditt hår och säger att han gillar dig, vad gör du från ditt håll (gissar att du inte smeker hans hår). börja med att hångla/kyssas, mys ihop. du verkar vara en romantisk tjej eller har jag fel?
Picknick, du, han, en filt och massa kyssar och kramar, stirrande i ögonen och intimt prat. Hem och ha sex. (jag är fysisk, för mig är det två steg 1. gillar jag killen nog mycket för att ha sex. Om ja gå vidare till 2. Vi har haft sex, var det bra, har det potential att bli bra, känns det bra? är jag fortf intresserad. om svar ja: bli ett par…om han vill alltså.
Men jag upplever att sånt där alltid kommit automatikt när man börjar ha ett sexliv tillsammans, och sen pratar man ju om saker (tenderar alltid blisom bäst just före och efter sexet). Så om du inte är 14 eller yngre så uppmuntrar jag till att försöka få er isäng.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Alltså det där är ju individuellt, man måste prata om sin relation för att få klarhet i det. För mig låter det som att ni är tillsammans, men det är NI som måste klura ut det och ingen annan :)
/Christine
Ja vi har haft sex x) flera gånger men det har också gått tid i mellanåt så det är verkligen inte bara det han är ute efter :) Vi har setts varje helg och lite till och nu är det en självklarhet att vi ska sova över ^^ (jag är 21 och han ska fylla 23)
Och ja igen, jag är väldigt romantisk av mig x3 jag har kommit på att så som ens person behandlar sin partner vill de _oftast_ själva bli behandlade så jag smeker hans armar och sånt med m.m :) pussar honom godnatt, håller hans hand när vi ska sova och jag ringer honom ibland så det inte bara är han som ringer xD
Jag är kanske lite fegare än honom när det gäller de större handlingarna som att hålla hand ute på gatan, inte för att det är pinsamt men att just grabba tag i hans hand gör mig nervös x) däremot när det kommer till sex så är det oftast jag som tar steget :P
Jag vill mer än gärna göra det officiellt men jag vågar inte riktigt fråga honom för jag är rädd för svaret.. har fått en känsla av att jag först måste berätta om mina känslor för att han ska våga säga att han har lika höga känslor för mig, men jag kan inte anta det ändå xD Har hört innan att det låter som att vi redan är ett par men jag tror ingen av oss vågar ta det steget själva och fråga. Jag hade bestämt mig för att vänta tills vi dejtat i tre månader och sen då fråga "vart vi står" men jag känner att jag inte riktigt kan hålla mig tills dess, mina känslor rinner över xD
//Forgetful
tycker dte är så olika, jag och mitt ex vi dejtade inte ens innan vi blev ihop, men vi hade varit vänner länge innan.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#6 Jag och denna killen kände inte varandra alls för lite över 2 månader sen, vi träffades genom en dejtingsajt och bestämde oss för att träffas och det har bara fortsatt x)
//Forgetful
då är dte bäst att dejta ett tag, lita på dina känslor så kommer du se, kanske tänker han det samma?
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#8 Den tanken har slagit mig med, men jag tror han har lättare för handlingar än att snacka om sånt x)
//Forgetful
våga!
När rätt tillfälle ges så ska jag ha tänkt ut något förhoppningsvis xD jag är en planerare så jag vill redan ha en bra mening att säga och sen invänta rätt tillfälle x)
//Forgetful
Hah…låte rju onekligen som att ni är på gång att bli något iallafall, du måste bara våga ^_^ Men det viktigaste är att du njuter. :)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#12 Jag hoppas iaf att det är påväg att bli vi x) Jag ska våga en vacker dag! Då kommer jag uppdatera här haha :P förhoppningsvis händer det väl inte om allt för lång tid xD
//Forgetful
Nu har det hänt grejjer men jag är lite förvirrad D:
Jag var hos denna killen i helgen, på kvällen när jag låg i hans famn och skulle sova så sa jag att jag älskade honom. Han hade somnat… men jag hade bestämt mig för att han skulle få veta det så jag väckte honom och frågade "Hörde du vad jag sa innan?" han svarade "nej" och tittade sen ner frågande på mig och jag säger det igen.
Han ler, kramar om mig, smeker mig i håret och ger mig en puss på huvudet. Sen får jag en puss på munnen och sen håller han om mig. Men han sa ingenting.. jag trodde kanske inte att han skulle säga det tillbaka men NÅGOT trodde jag han skulle säga :/ så vafan betydde dethär? xD var det där tecken på uppskattning eller var det för att vifta bort allt?
Han blev inte avskräckt för han var som vanligt hela helgen, han undrade till och med om jag skulle följa med honom och träna någon gång, jag har velat fråga det själv men inte velat va "för på" så jag blev glad att han föreslog det :)
Jag är lite lätt vilsen just nu, jag blev inte ledsen att han inte sa det tillbaka för själva syftet var ju att jag kände så och jag ville att han skulle veta det. Men jag hade väl förväntat mig något som klargjort för mig vart vi står xD
//Forgetful
Han kanske inte visste vad han skulle säga.:) Sen är han kanske inte redo att säga de där orden riktigt ännu så istället visade han va han tycker genom handlingar. Inget att haka upp sig på. Själv skulle jag aldrig kunna säga de där orden så snabbt till någon, men om killen gjorde det så vill jag att han inte ska må dåligt över att jag inte kan säga samma sak, så då skulle jag gjort samma sak som din kille gjorde.
Fort vet jag inte om jag tycker det har gått xD snart tre månader dejting och jag vetinte vart vi står. Sen går tiden såå sakta för mig när jag inte är med honom så för mig känns det som vi har dejtat en evigthet xD Jag är väl inte precis ledsen att han inte sa det tillbaka men jag hade gärna vetat vad han tänkte eller att han skulle säga nått så jag inte skulle undra så mycket. Vad jag har fattat det som så är han mer för handlingar när det kommer till känslor, men det gör det lite jobbigt för mig när vi bara kan höras på sms på vardagarna :/
//Forgetful
#16 För mig så är det där snabbt men vi alla upplever saker och ting lite annorlunda och det är bara normalt. ;)
Han kanske säger hur han känner sig så småningom. Men grubbla inte för mycket utan njut nu av hur fint ni har det tillsammans! :)
#17 Ja det har du rätt i x)
Jag hoppas han tog det som en bra sak iaf ^^
Han ringde mig igår kväll och vi pratade lite och så kom vi in på att det snart är nationaldagen och då är vi båda lediga, då sa han att vi kanske kunde grilla den dagen! Han har börjat bjuda in mig vilket han inte gjorde förut, så det tar jag som en positiv sak! :)
//Forgetful
TS, tror att du tänker lite för mycket ;)
Your guy är uppenbarligen upp över öronen i dig.
Han visar ju att han gillar dig!
All lycka, i tråden så låter det som att ni kommer få det hur bra som hellst tillsammans! :)
Han går ju framåt hela tiden med att bjuda in dig till att grilla och träna tillsammans och då får ni ju känna på hur det är när ni är NI vilket kan vara en bra idé känns det ju som :)
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Oj jag har glömt bort att logga in här på ett tag xD Vi är ett par sen snart 3 månader tillbaka :D jag satt hemma och ändrade min status på fb att jag va i ett förhållande med honom och han accepterade det x) vi klickar och har haft det superbra hela tiden :) min hund kallas för barnbarnet av våra föräldrar och vi spenderade semestern tillsammans och planerar redan vad vi ska göra nästa sommar :D tack för all er hjälp!
//Forgetful
Roligt att höra, när man läser tråden så låter det som ni är jättegoa ihop! :)