Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1777 ggr
katerina_P
0

Var han kär i mig?

Okej så jag är 16, och jag va i tyskland på ett ridläger, och då fanns det en kille som också red där, fast han va tysk. Det började med att han kollade på mig jätte ofta, och han log varje gång han gick förbi mig, och jag sa hej till hnm en gång, och då sa han också, men det va allt vi sa till varandra, jag kan inte tyska så jag kunde inte prata med hnm på tyska, men vågade inte prata på engelska eftersom han kanske inte kan engelska så bra? Men min ridlärare han försökte altid knuffa hnm på mig och en gång så gick jag förbi min ridlärare och killen och så blinkade läraren åt mig och gav mig såndär " haffa blick" att jag skulle kolla på killen. Och jag kommer ihåg att varje gång jag va ute med min syster och kompis ( Vi pratade engelska, då kompisen är från Usa men hon kan lite tyska eftersom hon föddes där) så kollade han på oss genom fönstret! Han hade sitt fönster öppet så han säkert hörde vad vi sa, och jag kollade upp flera gånger men då kollade han bara på mig och log. Och sen så en gång när jag skulle gå in i ridhuset så hörde min kompis att ridläraren sa till killen " Du tycker om henne, ellerhur?" Vet inte han kanske var blyg eller jag vet inte…. vad tycker ni? Jag har också addat hnm på Fb idag… Ska jag skriva något till hnm?

Calcifer
5

Kär tror jag inte, då ni inte ens pratat med varandra. Men intresserad kan han ju absolut ha varit. Du får prova att skriva till honom.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

katerina_P
0

Aaa tänkte att skriva till hnm, men vet inte om han kan engelska, men kan bara skriva "Hi" och så får vi se om han svarar eller nåt.

Calcifer
0

Lite engelska kan han nog!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gur4m1
5

Man lär sig nog lite neelska även i Tyskland nu för tiden :> sen finns ju google översättning om det inte fungerar- sen är Tyskla inte direkt supersvårt att lära sig om det nu skulle gå så långt mellan er ;)

ett intresse verkar finnas där, men ni låter unga- är du ofta i Tyskland? Själv skulle jag inte inleda något med någon i ett annat land som jag knappt pratat med och vi inte talar varandras språk :) Men jag önskar dig lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

katerina_P
0

Han är 18 och jag åker till tyskland varje sommar! :) Vi kanske kan träffas på ridlägret nästa år, och lära känna varandra bättre. Men aaa precis…. Distansförhållande skulle aldrig funka… Hahaha och om det skulle bli så seriös mellan oss, så kan jag flytta till tyskland och plugga där om två år ;)

Anna4077
0

Skriv till honom :) fråga hur det är eller något :) lycka till låter spännande ;)

Anna och taxen Max

katerina_P
0

Okej! Jag skrev till hnm, och han svarade, och vi börjar prata lite, ska jag fråga honom om han ska på ridlägret nästa år? Ell er om han var intresserad av mig? Ge mig förslag på frågor jag ska ställa till honom :D

[Yllhilda]
0

Yngre generationen tyskar lär sig som regel ganska hyfsad engelska, samt att många gillar att kolla amerikanska serier på orginalspråk, så jag tycker absolut det är värt ett försök. :)

Fråga honom saker som du är nyfiken på eller som du tror han är intresserad av, resten brukar gå ganska bra av sig själv.

katerina_P
0

Tack alla! Jagi har pratar med hnm, men nu hände det en konstig sak. En av hans tjejkompisar, jag har pratat med henne jätte lite, det va bara en gång när vi red tillsamans. Hon addade mig på FB innan jag addade den där killen. Och nu så kommenterade hon på min profilbild med massa kyss smileysar, och jag kollade på hennes bilder och då har hon aldrig kommenterad till någon med kyss smileysar. Tror ni det kan göra något att göra med den där killen jag har pratat med? Han kanske berättade för henne att jag skrev till hnm? :/ #1 #3 #4 #6 #8

[Yllhilda]
1

Hon kanske är superglad bara att ha en utländsk kompis. Men, tiden får utvisa om vad det är.

Gur4m1
1

#11 behöver itne hänga ihop med honom och din relation. Som #10 säger så är hon väl glad och så :D Svårt att veta, men kändes lite långsökt…och märkligt.

Lycka till iaf!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com