Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2303 ggr
Karmatarerskanise
10

Att inte leva som man lär

Oj vad jag har svårt för folk som inte lever som dom lär.
De huttar åt andra för saker de gjort/gör, för att i nästa andetag göra samma sak själva.

Beror det på dålig självinsikt? att de faktiskt inte inser vad de gör?

cinajo
0

Ja vet inte vad det beror på. Jag vet några som är "såå emot" otrohet säger dom men dom har varit otrogna själva.

andgustav
0

De har dålig självkänsla och det värsta jag vet är när de ska uppfostra andra med en massa ointelligenta kommentarer. Idag var det två bitcher som trängde sig före på Djurgårdsfärjan en karl talade om att det är dålig respekt att tränga sig före och det var bra gjort av honom. De såg ut som fiollådor när de fick en tillsägelse är en av damerna f d lärare i Stockholm. Har sett henne på min frus jobb och hon är som hon är. Man ska hålla sin plats i kön, hålla upp dörren för bakomvarande, le till kassörskan i kassan, vänta tills folk stigit ut från tunnelbanevagnen och vara vänlig. Det har jag lärt mig. Ha en fortsatt trevlig söndag! 😎

ChristineL
2

Människan är en knepig typ :P Jag kan ibland komma på mig själv med sånna grejer och blir bara irriterad :P

saraofve
0

tror människor är impulsiva och oberäkneliga. mer än vad de själva vet, både i vad dom säger, tycker och gör!

SaraBlomma

Gur4m1
5

Ang otrohet tycker jag inte det är märkligt. Man lär så länge man lever så självklart kan någon som rökt, varit otrogen eller kriminell vara emot att man gör sådant- kanske rent av bära på en insikt som vi andra inte har i ämnet pga erfarenheterna.

Jag anser mig ha självinsitk och självförtroende men man kan ha dåliga dagar och ibland kommer jag på mig själv att gnaga på min egen svans ;) Kan inte säga annat än att… de flesta nog gör det "felet" någon gång, men ja, det är frustrerande och irriterande när man är den som utsätts för det och ser det och personen är helt ovetandes..

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
3

Man lär sig av sina föräldrar hur saker ska vara. Man dömer snabbt andra men tänker inte på att man blivit lärd exakt samma sak som man kritiserar själv. Vi lär oss att akta oss för vad andra skall säga och blir då väldigt känsliga för kritik, vilket ökar vår vilja att hellre se andras fel än våra egna.

oh-la
1

jag kan ha lite problem med människor som ena stunden säger en sak och andra en helt annan, men jag kan själv ändra uppfattning om saker på ganska kort tid. jag gillar att utmana mitt eget tänkande och inser väldigt ofta att jag kan ha en åsikt om saker enbart för att jag vid första tanke tycker att det borde vara på det viset, sedan hamnar jag i en diskussion (ex. här inne på ifokus🙂) och inser att min tanke vara förhastad och att jag egentligen när jag får fundera lite på det egentligen tänker och tycker på ett annat vis. det är så enkelt att bara ha en åsikt om saker utan att tänka efter. för många kan det säkert tyckas att jag vänder kappan lite efter vinden, men egentligen handlar det om att jag gillar att utmana mina egna tankesätt och åsikter. ibland inser jag att min åsikt är precis rätt för mig, och en annan inser jag att jag bara följer normer för vad man ska tycka, eller har adopterat någon annans tanke som jag kanske inte alls håller med om när jag väl börjar fundera på det.

Anna4077
0

Jag tror det är väldigt lätt att säga vad andra ska göra men svårt att sedan själv följa råden man ger. Man kanske inte ser det när man är uppe i det. Jag kan till exempel ge folk rådet att försöka tänka positivt och vända negativa tankar till positiva. Att man måste kämpa för saker och inte bara förvänta sig att det kommer serverat och att man inte ska ge upp Själv tänker jag negativt mer än positivt, är arg att jag hela tiden måste kämpa och att absolut inget kommer serverat. Jag ger också väldigt ofta upp. Men jag gör mitt bästa och klandrar inte folk för att dom inte gör som jag tycker. Men jag tror du syftar mer på när folk klankar ner på andra och sedan gör samma sak själv. Liksom kastar sten i glashus. Det har jag ganska svårt för men det beror på vad det handlar om. Ibland brukar jag tala om för folk att dom gör samma sak själva och ibland orkar jag inte bry mig. En gång klagade jag högt och ljudligt på att en bekant aldrig kunde hålla sig nykter utan varje fest skulle supa skallen av sig. Samma fest låg jag själv och spydde. Vilket iofs är väldigt ovanligt. Det skämdes jag lite över. Minns inte om jag sa något till honom om det. Vilket fall som helst förtjänade han utskällningen och jag förtjänade hans gigantiska leende hela dagen efter.

Anna och taxen Max

Roamer
1

Skulle ju nästan vara som att säga att alla ska ha rätt till egen åsikt och leva sina egna liv och sedan ha taskig attityd på forum mot de som avviker med sina åsikter för de inte var "rätt" och säga att de har fel. Jobbigt när sådant händer.

Gur4m1
0

Ha en egen åsikt har man ju fortfarande rätt till även om jag säger att du, du har fel tycker jag! ;) Sen kna ju någon hävda en åsikt medan en annan anser sig sitta på fakta på att det är fel, medan den första mer "tror" saker om saker ä förlitar sig på fakta. Tycker inte det är jobbigt eftersom ingen här inne egentligen kan hindra någon annan från att uttrycka sin åsikt, vi är ju inte regeringen (eller vem som nu gör lagar) eller hemliga åsiktspolisen som i skymundan smyger hem till folk och "tystar dem". Ska alla abra uttrycka sina åsikter och sen får det inte bli ifågasatt så känns det tämligen meningslöst.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gurky
0

Ingen är perfekt, vi bara hanterar våra brister på mer eller mindre bra sätt.