Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 846 ggr
EnsamTjej
2007-07-31 06:33
0

Svårt att sova!!!

**jag gick och la mig vid 22 tiden igår..och sov kanske 3 timmar sen vaknade jag och har legat vaken och vänt och vridit på mig hela tiden!!! Så då tänkte jag: neej jag kan inte ligga och snurra i sängen det går inte. då gick jag upp!! Har så jäkla mycket i huvudet som snurrar som gör att jag inte kan sova….mår dåligt psykiskt som bara den!!! Vet inte hur eller vad jag vill göra. har inga vänner att umgås med..och fick veta igår av min bästis att hon ska flytta till Skåne nästa år till sin kille, om dom fortfarande är ihop då. Fyy faan alltså..vem har jag då?? Neej jag har ingen!!  bara min älskade katt Smulan som jag älskar över allt annat, men det är ändå inte allt….vill ha något mera av en kompis, men inte lätt när man inte har några!!
**

Benjy
2007-07-31 13:50
0

vad tråkigt vännen, jag lider med dig.

Kan du inte börja på någonting, klättring, bli angagerad i en kattklubb eller vad som helst. Det är det bästa sättet att träffa folk som har samma intressen som än själv.

Kram på dig

martensson
2007-07-31 16:04
0

Hej!! Trist att höra att du mår skit!!! Men det finns vägar att gå för att slippa vara ensam. Som Benjy säger så finns det massor ytav fritidsföreningar att kontakt med. Själv började jag att plugga igen efter en sjukt jobbig separation. Allt var borta! Vänner, fritids aktiviteter, den nära vännskapen och tryggheten.

Plötsligt bodde jag i en ny stad emd nya studiekamrater vilket innebar lite fester, biobesök, middagar och många timmar med en tekopp och massa snack!! Nu iefterhand var det nog det bästa som kunde hända mig konstigt nog… Jag fick verkligen ta en riktig funderare vhur jag ville att mitt liv skulle vara fortsättningvis och vilka vänner jag verkligen ville umgås med nu när allt inte fanns serverat.

Nu är det fem år sedan jag separerade och jag har några få men riktigt bra vänner och en jäkla massa erfarenheter rikare pga att jag började plugga, gick med i olika föreningar med människor som delar ens intressen. Sedan började jag att resa ensam runtom i världen(när jag hade råd). Det fina i kråksången att resa ensam är att det inte behöver bli så dyrt om man jämför med tex en barnfamilj*L* och man träffar massor av roligt folk. Det finns massor utav människor som sticker iväg på charter och annat ensama.. Är fortfarande singel*hmm' men det är en annan historia. 

Jag vet at det är svår! Men våga ta för dig och var inte rädd att försöka skaffa dig nya intressen. Man måste ge allt en chans!!!!!

EnsamTjej
2007-07-31 23:51
0

**Tack tack så jätte mycket för era svar!! Jo det är sant man måste nog våga saker här i livet, men tyvärr så har jag svårt att ta första steget….och känner nu på mig att detta också kommer bli en jobbig natt…att inte kunna sova faaaan säger jag..har ångest och massa
**

Benjy
2007-08-02 02:50
0

om du nu har svårt att sova, sitt vid datorn och kolla runt på olika hemsidor och föreningar. Försök att hitta något du intresserar dig av, maila och fråga om dom har någon plats över på någon kurs eller så.

våga ta första steget!
-Det kan väl inte bli värre?

kram

bubbelbubbel
2007-08-03 22:03
0

jag kan också ha nätter då jag inte kan sova, oftast är det bara stressen av att jag inte är trött och jag måste upp tidigt som får hjärnan att gå på högvarv. men jag har lärt mig att det bästa att göra, är att bara stänga av, inte tänka "ååh jag måste sova, jag måste ju upp snart", utan bara ligga där, titta på tv, eller en film, läs en bok.

och framförallt som benjy säger, ta kontakt med nån förening, så kommer du snart hitta nya vänner :)

BraveandCrazy
2007-08-04 11:38
0

Ett tips till er som inte kan sova
Gå på loppis och införskaffa en MS-DOS bok.
Funkar jättebra jag kommer aldrig längre än till sida 3 Glad
Då behöver man inga sömnpiller för tråkigare läsning finns inte..

Jag känner igen mig i dig också.
När jag slutade 9:an så flyttade min bästis till södra sverige.
Jag kände precis som du gör i dag. Tyckte att hon övergav mig osv.

Dessutom började jag gymnasiet i en klass där jag inte hade några"gamla" kamrater med mig.

Håller med dom andra här, gå på en kurs, gå med i en förening så hittar du nya kompisar.

Den andra tjejen finns ju också kvar ;=)
Behåll kontakten! Åk och hälsa på.

Fast man känner sig övergiven när man får beskedet.
Det kommer säkert att lösa sig.

Medarbetare på HBT ifokus