Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 589 ggr
Buffaomini
0

Present på födelsedag

Ännu en fest fråga…

Min vän fyller jämt…och bjuder in till kalas på restaurang.
Jag antar att man får betala själv då hon är student (som jag). Maten ligger på 110kr/förrätt och 250kr eller mer för huvudrätt. Jag och min sambo nöjer oss med huvudrätt. Kommer landa på över 500kr (för oss är de mkt, då jag pluggar och vi inte har de fet).

Sen kommer de till present. Tänkte föreslå för några andra som är inbjudna att vi går ihop och köper ett presentkort. Eller ska man skippa present, när man får stå för maten själv?

Tänkte om man är tre par och lägger 150-200kr var?

Mooniq
0

ja, att lägga ihop till present är bra idé.

kolla även www.liveit.se många kul idéer där som passar de flesta. Kanske ballongflygning? flygtur? köra lyxbil? etc…..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

adoptera
0

gå ihop och betala din väns mat och dryck

Karmatarerskanise
0

#2 Hade ett bra förslag. Lägg ihop och bjud på kompisens mat och dryck :)

Afturelding
0

Jag tycker att det är vanligt hyss att inte förvänta sig presenter när de som är bjudna får betala själva. 

Men det kan såklart vara trevligt att ge något ändå, och jag skulle ha satsat på #2s förslag :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anna4077
0

Annars kan man göra något själv. Typ koka sylt och lägga i någon burk, presentkort på middag hemma hos er eller göra choklad tryfflar eller fudge eller bara baka tårta åt henne :) det är ju inte pengarna som spelar någon roll utan tanken bakom, det tycker iallafall jag

Anna och taxen Max