Bli för bekväm.
Ett väldigt intressant ämne , enligt mig :)
Vad tycker ni om att bli för bekväm i ett förhållande. Att man fiser, rapar, går på toa med öppen dörr, struntar i att raka benen(om man nu gör det) osv.
Nu menar jag ju inte att alla gör allt men jag hoppas ni förstår vad jag vill komma fram till.
Vad tycker ni om det? Har ni blivit för bekväma av er? Eller har er partner blivit det? Vad har ni gjort då?
Tycker ni att det är fel att bli för bekväm av sig? Eller bara mysigt kanske att man kan dela allt? :)
blondinbella tex, hon snyter sig inte ens i samma rum som sin man ;)
Så länge båda är lugna med det är det ok vilket som.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Toadörren är och förblir stängd hos oss. Undantaget skulle vara om båda blir matgörgiftade och en får ta badkaret och den andra toastolen ;)

Jag brukar ha toadörren öppen om jag kissar och duschar, ena kisen krafsar som en galning på dörren annars!
Gäller det annat än att göra nummer ett, två eller spy kan vi självklart ha dörren öppen. Angående fisar så står sambon för alla ;)
Jag och min pojkvän är väldigt bekväma med allt sånt. Brukar lägga såna surisar så han ligger och andas i kudden. haha!
Jag tycker inte att man ska sluta bry sig för att man blir för bekväm för någon!! Det är att ta någon för givet tycker jag. Jag vill alltid vara fin för min partner, alltid lukta gott, inte lukta svett, vara rakad något sånär och även hoppas på att han bryr sig.
Det med att bry sig är ju ett tecken på att man bryr sig om den andre, vill vara fin, lukta gott, vara attraktiv. Jag ser ingen anledning till att sluta sträva efter det!
Klart man blir mer bekväm per automatik, men skulle aldrig gå runt bara i joggingbrallor jämt för att jag vet att han tycker jag är snygg ändå. Aldrig. Tyvärr finns det alltför många par som helt enkelt slutar med allt sånt där man gjorde i början. Väldigt trist tycker jag. Annan sak är det förstås med att prutta. Prutta bör man annars dör man. Men att allmänt dra på sig äckliga ovanor, bajsa med öppen dörr eller annat. Rycka på axlarna åt att man inte duschat på flera dar osv.
Skulle du uppskatta att din partner släppte allt bara för att hen är "bekväm" med dig, och att du ju älskar hen ändå?
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Vi är rätt bekväma av oss, har gärna slitna mjukiskläder på hemma, kan kissa med toadörren öppen och fisa inför varandra. Fast ibland tycker jag han kunde dra ner på fisarna ;P Jag tycker det är skönt att ha det så, så länge vi klär upp oss för varann ibland. Just nu luktar jag sur mjölk och svett hela dagarna men min sambo kramar mig ändå. Inte lätt att vara fräsch när man ammar en treveckors bebis, inte har tid att duscha och termometern står på 35+ grader :S Tur då att jag och sambon är bekväma med varann.
#8 Klart man ska kunna ha mjukiskläder på sig! Och förstår definitivt dilemmat då du har en liten bebis och ammar 🙂 Helt annan situation man är i då. Då får man allt lov att tåla lite svett och dylikt!
Fiser och rapar gör vi regelbundet, haha. Rakar benen gör jag regelbundet men mest för min skull, jag vill känna mig fräsch.. men såklart det blir stubb och det får han tåla, haha. Mjukisbyxor/pyjamasbyxor slänger jag på mig så fort jag kommer hem eller hem till han. ;) Att ligga i sängen framför en film i jeans är inte min melodi. Fast ska vi iväg så är det aldrig mjukisbyxor, jag vill som sagt känna mig fin och mjukisbyxor är mer mys än fin, hehe. Fast jag arbetar i mjukisbyxor och känner mig inte så fräsch om vardagarna men äh, det får gå an.
Att bajsa med öppen dörr går nog fett bort.. vidrigt!
Jag är en väldigt bekväm person av mig men jag börjar inte se åt fanders ut med tiden, jag vill ändå känna mig fin även om jag har partner eller inte, det ligger lite i min natur. 😃
Om min partner slutar duscha och stinker svett varje dag skulle jag tycka det var jobbigt, ja. Hygienen ska man ju ta hand om.
På tal om hygien.. idag ska han få se mig första gången sjuk, haha. Inte för att det gör nåt. En röd, öm, sårig och snuvig näsa står han nog allt ut med. 😎
Han är nog mer bekväm än mig. Det är inte alltid han duschar varje dag och han brukar inte orka raka sig så ofta längre, sånt som han var rätt nogrann med i början ;) Jag är nog ungefär likadan, skillnaden är kanske att det ibland kommer perioder när man inte orkar raka benen på ett par dagar eller så.. Mjukis har jag haft från dag ett, och det har han aldrig brytt sig om.
Fiser gör vi inte inför varann och toadörren är alltid stängd, men rapar gör vi.
Vi har vart tillsammans i ett år och nio månader och är sambos sen tio månader tillbaka.
Duschar med öppen dörr och kan kissa med dörren på glänt, eller gå in och kissa nrä han duschar….men då får han inte titta ut genom draperiet. Han gör samma sak, blir lätt så när det bara finns en toalett (i samma rum som badrummet! Egentligne väldigt opraktiskt!). Men bajjar gör jag helst ensam!!
Han kommenterar alltid om jag fiser eller rapar så jag försöker åta bli, ppenbart stör det honom eftersom han alltid noterar det.
Själv rapar och pruttar han så det står härliga till…detta är faktiskt en jämlikhetsfråga för mig och jag har tagit upp det med honom att jag int är bekväm med att han ska göra mig så medveten om min egen minsta prutt eller rap (som man GÖR AV NATUREN och behöver få kunna göra- om man t.ex bor ihop periodvis) medan han kan släppa väder när han känner för det, iblnd rent av när vi ligger i sängen.
Så….jag gör det av jävulskap ibland :P
Han rakar sig, men han tycker det är skönt. Han vill/gillar att jag rakar mig där nere men jag har slutat för det var att antingen fortsätta rakar sig där nere eller kunna ha sex :P
Benen och under armarna rakar jag när jag känner för det. Rakar mer sällan än ofta, på sommaren rakarjag benen för att kunna bli brun (nu låter det som jag har tät benbehåring, men det är ljust hår så …det blir konstigt bara) och under armarna mer sällan, efterosm jag inte tycker det är fult eller äckligt men vet att många andra gör det…så även där vill jag bara jävlas med folk, för de ska fan inte bry sig om mina armhålor.
Men jag är bekväm med min pojkvän… och anser det inte vara "förbekväm", jag gör mig fin och vill vara fin för honom också, men att sluta prutta, bajsa och rapa…bara för att man har en pojkvän i huset, funkar inte för mig.
Sen är han kanske ..skum, men han ÄLSKAR att kramas och gosas när jag är nytränad och svettig. Skull gärna haft sex om han fick, men jag är sällan sugen direkt efter träningen. Mitt ex var likadan, de älskar hur jag luktar och tycker det är jättesexigt, trots mina gamla träningkläder… Själv vill jag bara duscha och byta kläder för jag tycker det luktar apa och jag är…ja..svettig.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag är nog den som fiser i det här förhållandet, efter förlossningen släpper jag mig väldigt lätt. Toalettdörren hålls för det mesta stängd här, vi båda älskar mjukiskläder när vi är hemma.
/Christine
För bekväm med varandra är det inte möjligt att bli, enligt mig. En partner som har åsikter om ur jag ska styra ut mig och hur jag ska bete mig på min fritid i mitt eget hem göre sig icke besvär. Om lukten blir besvärande kan hen få klaga, däremot 😉.
Vi är rätt bekväma. Vi fiser rätt mycket båda två, han med sin laktosmage (vägrar att ge upp det han "alltid ätit") och jag som är i början av en graviditet. Mina tarmar lever sitt eget liv ibland känns det som. Bättre att få ut det tänker jag.
Mjukiskläder har vi ibland men för det mesta är vi nakna hemma, fast det är kanske att vara ännu mer bekväm? :P
Toalettdörren stängs vid nummer två, annars står den för det mesta öppen.
Vi är nog väldigt bekväma med varandra men en sak vi aldrig tummar på är personlig hygien, vi är båda noga med att lukta gott och vara fräscha. Sen doftar man väl inte alltid rosor men det är i alla fall inte värre än att man utan problem står ut med det.
För bekväm vet jag inte. Visst önskar jag att han kunde sluta rapa så hela Sverige hör det (konstigt nog bara när vi är ensamma som det "bara kommer") han rakar sig mindre, fniss i somras frågade hans mamma om jag behövde hjälp att hålla fast honom :p. Det stör mig inte så mycket. Jag rakar inte benen lika ofta typ bara om någon kan se mina ben eller det blir väldigt långt. Älskar rakade ben men har liksom annat att göra. Jag avskyr också det där evigt kliandet på pungen. Den sitter fast jag lovar! Om jag råkar fisa, vilket bara händer väldigt sällan låtsas vi som ingenting :) älskar honom för det. Om jag rapar berömmer han mig typ :p eller ja han säger "så du får rapa men inte jag" efter som detta också händer väldigt sällan och jag själv blir väldigt stolt av det ser jag att han uppmärksammade det som beröm :). Jag brukar ha toadörren på glänt, väldigt lite om han råkar vara i samma rum. Har så liten toa att jag blir klaustrofobisk. Fast ska det göras nummer 2 är den stängd och råkar sambon vara i samma rum får han lyssna på musik eller något :p lite mystik vill jag att ha och jag vill ha lugn och ro. Sen finns det säkert andra saker men jag va ganska tydlig med redan från början att han fick ta mig som jag är. Jag sminkar mig inte ofta, går inte i fina kläder eller fin i håret. Nu när jag köper kläder tycker jag det är viktigt att han gillar dom men då snackar vi jeans och linne/tshirt. Visst har jag andra kläder men det används sällan. När vi träffades hade jag bara mysbyxor som såg hemska ut. Hade väldiga komplex för min kropp. Är det något vi inte gillar säger vi det, är det något som är väldigt viktigt ändrar vi på det men vi båda var ganska tydliga. Det man såg vad det man fick liksom.
Anna och taxen Max
Fniss, jag har en radio på toa som jag sätter på på hög volym om det är dags för nummer två, eller så får sambon sätta igång stereon ;)
#17 fniss då är det inte bara jag :p killar har ju inte lika mycket problem med det men brukar ge honom samma hövlighet :) tycker det är såna ljud jag klarar mig utan :p
Anna och taxen Max
😃
För mig var det helt annorlunda. Jag har aldrig gillat att raka mig, men har gjort det mycket när jag var singel. Klädde alltid upp mig, sminkade mig och hade parfym.
Sen träffade jag sambon, och när vi blev tillsammans så uppmuntrade han mig snarare till att SLUTA raka benen då jag hatar det och han inte bryr sig. Jag fick gärna ha mjukiskläder (vilket är min favorit) bara vi klär upp oss ibland. Parfym går fetbort tyckte han då han tycker allt luktar illa. Så ja…
Ingen av oss duschar varje dag, ibland går det alldeles för lång tid emellan men då puttar man bara in den andra i duschen. Problem solved.
Jag skiter ganska mycket i vad andra tycker är fint. bryr mig desto mer om vad som är skönt. Och nu har jag en man som tycker att allt utom möjligtvis någorlunda regelbundna duschar är överflödigt. Det är VÄLDIGT trevligt!
Kissa och duscha med öppen dörr. Bajsa med stängd, vi är helt överrens om att vi inte vill träffa varandra då…
Jag rapar nästan vart som helst. Det är okej, har jag lärt mig. Det visar att maten var till belåtenhet.
Fiser gör jag ytterst ytterst sällan, det är nästan så det blir en grej av det faktiskt. De fick stå för köttätarna hemma, de pruttade hela tiden och gick med byxorna uppknäppta. Jag har IBS och ballongmage vid gluten & kolhydrater - men den luften vet jag inte var den tar vägen. Tysta fisar kanske.
Toa vill jag alltid gå på själv. Det är privat. Och en sak jag aldrig kommer dela med mig av. Men jag bryr mig inte om min karl slår en drill, medans jag står i duschen t ex. Eller måste gå till en buske efter krogen.
Rakar mig gör jag alltid. Det går på rutin och jag känner mig obekväm annars.
Sedan kan jag gå hemma i myskläder och osminkad utan problem.
#21 Eller så visar det på dålig matsmältning och sura uppstötningar.

#18 Min kille har problem med det! Jag blir förvisad till sovrummet med sstängd dörr och han sätter igång duschen.;-)
#22 Nej. Har aldrig haft halsbränna eller sura uppstötningar. Inte ens som gravid. Magkatarr dock. Men det var mer hugg.
#23 Nu fattar jag inte, sätter igång med vad i duschen? 😮 Behöver man bli förvisad till ett rumt långt långt bort (räcker det inte bara med att den andre inte är på toan samtidigt?) om man ska göra sitt behov eller prutta?
Kanske förstod fel, men jag och min partner har varit tillsammans i 3 månader och inte behöver någon av oss förflytta oss längst bort i lägenheten för att nån ska göra nummer två eller släppa en brakare! Så pinsamt är det väl inte? Hade snarare tyckt det var ännu mer skämmig att be honom sätta på något ljudlig för "nu ska gå och bajsa"… hmm. Väljer att helt enkelt inte säga vad jag ska göra på toa. Tror inte han ställer sig mot dörren och lyssnar direkt heller.
#25 Tja man säger väl inte så. Jag brukar mer hinta om att det vore uppskattat om han gick tillbaka till tvn en stund eller själv sätter på något. Han har inga problem med det men jag har väldiga problem med det när jag är ensam och ännu värre om han är i rummet utanför toaletten.
Anna och taxen Max

#25 Han sätter igång duschen skrev jag.
#27 Jaha, förlåt mig!! La till ett ord! Sätter igång i duschen… Ja det hade ju inte varit så fräscht tänkte jag 😃
Stänga dörren till toaletten med 5 katter som vill in där och dricka så fort någon går in där😂. Har vi gäster ja men inte annars.
Vi är rätt bekväma av oss bägge två vill jag påstå😃Men vi har varit gifta i 35 år.
24 vadå nej? Rapar man mycket kan det bero på det jag nämner. Så hos oss rapar man inte när som helst.
Jag är bekväm men inte för bekväm. Fiser och rapar för det mesta inte eftersom jag aldrig varit sån som gör det, tycker inte det är särskilt trevligt med fisar faktiskt.. Vill helst gå på toaletten själv och stänger för det mesta dörren, mest för att jag är van vid att göra det. Har nästan alltid mjukiskläder på mig hemma, rakar benen ibland när jag känner för det. Är inte rädd för att visa mig "ful"/ovårdad, han har sett mig sjuk och ofräsch ett antal gånger..
Hos oss är vi "lagom" bekväma tycker jag. Jag bryr mig om mitt utseende men har nästan alltid myskläder hemma, dock är de inte sunkiga utan fräscha och rena. Pruttande och rapningar förekommer såklart, tycker att det är konstigt faktiskt, med par som aldrig pruttat en endaste gång så att den andra hört. Även om man vill vara diskret så kan det ju komma ut lite luft ändå liksom🙂Men men, så länge båda är nöjda med hur man har det på den fronten så är det ju toppen!
Bajsning skulle dock aldrig ske med öppen dörr hos oss, och ska nån av oss kissa så skjuts dörren alltid till innan. Men skulle den andra komma in medan den ena kissar så gör det ingenting.
/Christina
32 jag råkar aldrig fisa, jag har full kontroll över mina utsläpp.
#33 Även i sömnen? 😃
/Christina
33 hittills har sambon inte hört mig fisa i sömne, så inte ljudligt. Men syftar på vaket tillstånd. Då kan väl de flesta utan mag/tarmsjukdomar faktiskt hålla sig. Har svårt att tro annat. Bara undanflykter för att fisa när man vill ;)
Vi är bekväma till den grad att vi kan ligga i mjukisbrallor och lukta svett medans vi spelar tvspel helt utan problem, men det är bara på softardagarna, vilka dagar jag älskar.
Sen det här med att fisa, rapa och bajsa.
Vi kissar med dörren öppen ibland. Men bajsar, nej tack. Då är och förblir den stängd. Och jag vill nog inte påstå att jag rapar mycket, kan vara när jag drcker öl, då blir de nog en rap eller två=)
Och sambon har aldrig hört mig fisa under dessa fem år och kommer inte göra det heller. Fisar låter inte bara otrevligt, de kan lukta otrevligt också.
Men han fiser! För glatta livet, fast han har lärt sig att man inte får fisa i sängen på morgonen (Kul när man nyss har vaknat att behöva springa för livet) och helst inte i samma rum som jag.
=)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
JAg har råkat fjärta så det hörs, typ när man är så fjärtig att man MÅSTe prutta, annars gör det ont. De tär inte bra att hålla inne pruttar, och det är fullt normalt att prutta minst 10 gånger om dagen. det betyder inte att man har en tamrsjukdom. Grejen är att om man lever osm samos så är det mer ….svårt, att undvika sådana situationer.
Men ja, jag har råkat fjärta när jag lyft något, eller trott att jag kna "msygfisa" ;D Och i sömnen har min pojkvän hört mig prutta…:D Och jag är inte på något sätt inkontinent eller "utan kontroll" över mitt rövhål. But a girl gotta do what a girl gotta do…
Då föredrar jag att hellre avdramatisera fjärtar inför sin pojkvän. Bajsa gör man kanske en gång om dagen, och man har ett rum enkom för att kunna göra det i lugn och ro- men börjar man springa på toan för att fjärta varje gång så börjar man nog undra vad man är för nån. :D
37 för mug är det naturligt att gå in till toan eller ett rum där sambon inte är i om jag behöver släppa väder. Brukar dock inte få ont om jag inte gör det. Självklart fiser alla. Skilnaden lugger i var man gör det.
Intressant ämne detta! Tycker det är rätt konstigt med par som varit ihop i flera år, att t.ex den ena aldrig hört den andra prutta! Faschinerande.
/Christina
#39 Håller definitivt med dig! Varför göra en så stor grej av att det är äckligt? Alla VET ju att det är naturligt. Om man är sambos KOMMER man såklart behöva prutta fastän man bor ihop med någon. Nej jag springer nog inte in på toa om jag behöver släppa en liten fis, kanske går undan, men jag tror han skulle gapflabba åt mig om jag plötsligt sprang iväg för att prutta i badrummet, sen kommer jag tillbaka 20 sek senare! Han skulle då definitivt fatta vad jag gjorde! hellre då att jag kanske går in i köket för att hämta något samtidigt eller så. Jag tycker det är skönt då man nått stadiet att det är okej ifall en rap eller fis slinker ut :) samma som med ens bättre vänner eller så. Kan ju snarare bli ett litet humormoment. Skulle bara kännas krystat för mig om jag skulle leva låt säga flera år fast beslutsam om att "han ska aldrig få se mig prutta!!" Man är väl en människa och hade jag bott ensam hade jag inte gått in på toa för att dölja ett ljud. Nu släpper jag varken ljudliga eller vidare illaluktande fisar, men ändå. (trevligt samtalsämne..)
#39 i fall #38 handlar det inte om flera år (om jag mins rätt nu?)
Men ja #38, jag får ont i magen om jag håller mig en hel dag och just bajsa å kissa kan man göra i tystnad men fjärtar hörs, även på badrummet :) (rätt häftig akustik i helkaklade badrum).
Första året iv var tillsammans, så brukad ejag "gå ut på balkongen" Varje gång jag behövde fjärta men den blev det anturligt, var väl att nån av oss fjärtade och det hördes och vi bar flabbad eåt det. Haft en del prutttävlingar osv. Men ja, jag fjärta rhelt klart mer än ham, jag har laktosintolerans , tog bara ett tag innan jag insåg att jag inte bör dricka mjölk osv ;) Så han klagar på mig…gör det till en stor grej så jag ä mer medveten om mina "vädringar". Själv fjärtar han hej vilt så det står härliga till och jag bryr mig faktiskt inte ett dugg… förutom när det luktar typ…surfjärt.
40 verkar mer som du gör det till en stor grej. Det är inte stort för mig. För mug är det naturligt att gå undan. Bajsa är också naturligt, så varför bajsar ni inte med öpoen dörr? Förstår inte att en del har så svårt för att förstå/acceptera att en del fiser i "tysthet" haha :)
För jag förklarade varför det inte är en stor grej att gå undan 1-2 gånger och bajsa på toan. :)
Fiser du i amma rum, i tysthet? :)
Men nej, för mig är det svårt att förstå…att man rokar göra det i sin "fristad", sitt hem- där ens partner ofta är samtidigt. Jag går t.ex inte runt och fjärtar öppet på min arbetsplats, jag gillar inte att fjärta när jag tränar om andraär där…men ibland måste jag släppa en smygare ändå XD annars sprängs jag. Pruttar vill ju ut av en anledning så att säga.
Att bajsa kräver att jag sätter mig på toaletten, utan underkläder, kanske krystarlite…vem vet :P Och garanterat- inte luktar rosor.
43 mitt svar var inte riktat till dig. Nej, inte smygare heller. Jag går som sagt undan om jag verkligen behöver. Har inget behiv av att fisa framför min partner. Bajsa är ändå naturligt, oavsett krystningar. Fisar kan lukta de med. Då får det väl vara svårt att förstå. Precis som det är svårt för mug att förstå hur människor kan reagera så på att en del väljer att inte fisa öppet.
Stänger alltid dörren till toan både vid nr 1 och nr 2.
Självklart har det hänt att vi råkat fisa mitt framför den andra. Vore konstigt annars efter att ha bott ihop över 15 år. Men känner jag i förväg att jag måste göra det så går jag gärna undan. Behöver inte vara att springa in på toan i 20 sekunder men går undan iaf och står inte mitt framför honom och släpper en brakare. Nu är ju min mage rätt "lugn" så det är inget problem direkt
#40 Du läser mina tankar ju! 😃
/Christina
40# Man behöver inte tycka att det är äckligaste grejen att prutta bara för att man inte tycker att det är speciellt trevligt.
det är fullt naturligt och alla gör det. Men man borde inte behöva göra det inför andra om man inte vill.
Och bara så ni vet som är så förundrade över hur jag har klarat mig i fem år. Jag har inte mycket gaser i magen och fiser väldigt sällan och när jag gör det så går jag undan.
jag tycker det är otrevligt med både ljudet och lukten och jag kan inte ändra andras beteende men jag kan fortfarande göra något åt mitt eget beteende.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#47 du säger ju själv att du inte fjärtar i princip- väldigt tyst, doftfrittoch väldigt sällan. Sen säger du att du inte kna ädnras andra men ditt eget beteende- men du ha rju inget beteende att "ändra på" tycker jag att du precis skrev.
Om du inte jsälv har behov av att fjärta regelbundet för att må bra så kan du ju inte sätta dig in i hur vi som behöver det känner :) och att vi inte gör det av "lathet" eller "respektlöshet". Kort och gott, jag anser inte att undvika fjärtar är ett finare eeller bättre beteende än när man låter isg släppa ibland. En del par är helt okej med att släppa sig mycket tillsammans :)
#48 Har någon av oss som inte fiser öppet sagt att vi är finare än er som gör det? 🤔 Eller det är något du själv känner?
nej men hon fick det att låta som att jag har bestämt mig för att han aldrig ska få höra mig fisa, vilket inte riktigt är sant. Fallet är inte så.
Nej men min sambo fiser, och jag vet att han inte gör det av "respektlöshet" eller "lathet". jag har adlrig påstått att någon gör det av dom anledningarna så jag vet inte riktigt vad du är ute efter?
Jag anser att det är ett trevligare beteende att gå undan. Men det betyder inte att du eller någon annan måste tycka som jag =) .
jag gör det jag tycker verkar trevligast, och du gör det du tycker verkar trevligast=)
"det är fullt naturligt och alla gör det. Men man borde inte behöva göra det inför andra om man inte vill. " Sammanfattade det jag ville ha sagt och tycker att det räcker att säga. Ja,jag "känner" att ni anser er finare, de tär känslan man får när man läser om att du t.ex minsna har kontroll över dina pruttar osv :D
#50 Jo men det är ju jävligt illa om du skulle uppleva MIG som otrevlig om jag inte gick undan när jag pruttar, då pruttar band folk oftast är "olyckor". T.ex när man ställer sig upp, blir tillknuffad, osv.
Jag har varit med om rätt traumatiska saker kring pruttar XD haha. Där folk betett sig helt sinnessjuka. Börjat "VEM VARE!?"ungefär om någon råkat klämma en fjärt. Antingne är fjärtar naturligt, eller så inte. :)Med naturligt menar jag "Saker maninte höjer ögonbrynet åt", inte "naturligt ska kunna göras kors å tvärs utan hämningar". Men ja, det finns folk som faktiskt vill bajsa och även urinera inför folk. Jag vill inte det, vill inte heller utsättas för det, …vet inte om det är lagligt heller… Men jag skulle inte säga "ja jag tycke rinte det är en sån stor sak att gå på toa och skita" (som underförstått säger att om du kan så kan alla andra ).
Men ja, det är känslan jag fått och därmed blev allt jag sa bullshit. Men sorry då.
#51 Så du tycker inte att man behöver fisa om man inte vill?
Det framgick inte förut utan jag fick uppfattningen om att det var konstigt att inte göra det.
51# Jag anser mig inte finare än någon annan.
men kom igen, är det värt att göra en diskussion av att jag inte fiser lika mycket som andra? Eller att jag inte fiser alls ibland folk?
Jag ber om ursäkt om du känner dig illa berörd av att jag inte fiser lika mycket som du. Haha :D
Min sambo är väldigt bekväm "för" bevkäm med mig och det blev han väldigt tidigt tycker jag redan 2månader in.
Han fiser rätt friskt och jag som är uppvuxen i ett hem där jag inte ens kan minnas att jag någonsin hört mina föräldrar/syskon fisa tycker det är rätt jobbigt. Hans familj är rätt öppen med sånt där så det var är omställning för mig.
När vi är själva brukar jag be honom gå in på toa och släppa väder eller i alla fall in i ett annat rum, det gör han ibland.
Själv så rapar jag rätt öppet, han rapar med och det stör jag mig inte på.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#54 Hur kan rapar vara okej men inte fisar..?
#55 Jag säger inte att det ena är okej och det andra inte det men det är väl så jag är uppvuxen bara fisar var någonting man skämdes över att man gjorde men rapar var vi lite mer öppna med.
Sen tycker jag att fisa är väldigt mycket mer äckligt än att rapa varför har jag svårt att förklara.
#56 Okej. Mjo, det kan vara rätt svårt att komma ifrån sådant man är uppvuxen med.
55 det ena kommer från anus och det andra från munnen ;)
#58 Det kvittar väl, rapar kan lukta minst lika illa som fisar. Vart luften kommer ifrån bör väl inte spela någon roll direkt.
59 jag har då aldrig varit med om att en rap kan lukta lika illa som en fis. Dessutom följer det med bajspartiklar ut ur gumpen. Så för mig är det stor jäkla skillnad vill jag lova.
#59 Hera förklarade bra tycker jag. Tycker att fisar luktar väldigt mycket mer illa än rapar, sen luktar ju inget av det smultron men så känner jag i alla fall.
Jag håller också med Hera. Skulle ha skrivit likadant om jag hade skrivit det själv.
#52 nej varöfr skulle jag ha ngot emot att andra inte pruttar, det viktiga är min frihet att få kunna prutta, för mig :) utan att bli dömd som det. Däremot för mig som pruttar, och har de tbehovet är det såklart märkligt att tänka på et tliv utan pruttar, om du hänger med. Toxic: De tär jus tden där responsen jag ogillar. Att du fått för dig att jag tar illa upp av att du inte pruttar, att jag skulle tycka du är bättre för att du inte pruttar lika mycket, att jag önskade att jag kunde prutta mindre. Det är som att börja önska att jag är högerhänt, men nu är vänsterhänt- och nöjd med det, även om det tydligen, enligt alla högerhänta ska vara jävligt obekvämt att vara jsut vänsterhänt- men de tär mitt liv, jag vet inget annat :P Precis som ni som inte fjärtar.
Men det där om att BAJSPARTIKLAR följer med när man pruttar? Alla får inte fartränder när de fiser lixom, aldrig hänt mig. Mins att nån film, tror det är i "icestorm" så spelar han från "spiderman" en emonörd som är mobbad i skolan och pratar om hur han gillar att gå på toa och spola, eller prutta- för då får hans klasskompisar äta hans skit- eftersom de andras in hans bajspartiklar. :D Jag tog upp om det med mitt ex och min nuvarande pojkvänner och de tyckte att det var ren, skär, bullshit. (no pun intended). Varför bryr jag mig om dera såsikter? Vet inte, mins inte ens argumenten för att det inte är så enkelt att man går runt och får i sig andras bajspartiklar om någon pruttar. Lukten kommer av gas, inte av att man med luftströmmar fjärtar ut en massa partikel-bajs.
En gång trodde jag att jag ville prutta men då kom det…bajs. Men då var jag typ 7 år och magsjuk.
63 bajspartiklar följer med jo, vid varje utsläpp,det syns inte. Såvida du inte gjort lavemang och tarmen är helt ren. Fartränder är inte bajspartiklar, det är ren bajs. Lukten kommer av gas ja. Du verkar faktiskt ta illa upp av npgon konstig anledning? Förstår inte hur du kan se detta så allvarligt? Vi har som sagt inte sagt att vi tror vi är finare eller bättre. Vi bara väljer att inte göra det öppet eftersom VI inte trivs med det.

Vid nr 1 är dörren på glänt, nr 2 stängd. Duschar han kan jag kissa, inga problem. Jag har ibs-mage så att det kommer gaser kan jag tyvärr inte påverka så mycket. Försöker gå undan för att han ska slippa men det går inte alltid. Snyggar till mig lite då och då för gubben. Tycker själv det är kul att se bra ut ibland och inte bara gå runt i mysbyxor.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Tycker det är fel att beskriva fis-frågeställningen som "bekvämlighet". Handlar väl mer om vad man trivs med, hur ens mage är och om respekt. Om nu båda tycker man ska fisa när man ska och inte är störda av varandras fisar så är det ju enkelt att bara fisa på. Om någon tycker det är jobbigt/störande/äckligt då är det istället respektlöst att bara fisa på i dennas närhet.
Och det gäller resten av ts exempel också tycker jag. Att det är individuellt vad man tycker är jobbigt och hur man därför behöver göra för att visa respekt och för att det inte ska bli "för eländigt". Mina gränser: Jag tycker man ska plocka undan sin disk och torka bordet efter sig i köket. Stänga dörren till toan när man gör nr2 och om det luktar mycket ska man öppna fönstret innan man lämnar badrummet av hänsyn till de som kommer efter. Inte slänga smutstvätt på golvet. Tvätta sig dagligen, borsta tänder och ha rena underkläder. Om man av någon anledning har stinkfisar så går man undan o fisar av hänsyn till andra, men annars kan man braka på.
#66 ja :)
#Hera jag vill vet avad du grundar på, att pruttar = Bajspartiklar (far runt i rummet eller hur menar du?) För du bryter väl inte trosor eller sätter dig på toan och fiser? Eller det kanske du gör, jag vet inte hur du gör. Men tänker, om pruttar för med sig bajspartiklar så borde ju en del ävne fastna i kläderna?
Men ja, för min egen skull vill jag gärna höra var du läst/källan till det om att pruttar = Bajspartiklar.
Och därför kan jämföras med att bajsa, typ.
Jag blev mest upprörd över det, inte över att folk pruttar eller inte. men när folk reagerar "åh usch fyy,,va dÄCKLIGT!" å blir det skammligt och jävulskt pinsamt…
Och det är sällan det förtsa man gör när man kommer hem till någon eller får gäster "prutta på abra, ajg bryr mig inte/Gå gärna på toa å prutta, jag hatar pruttar, respektera det!" :)
Nu tror jag inte att ni agerar så om en vän råkar släppa sig eller era partners (kanske?) men jag har som sagt råkat ut för det, inte bara en gång, men jag tänker inte längre plåga mig själv för det heller…genom att hålla tillbaka. Nu pruttar jag på toa hos vänner men hemma…tänke rjag inte ränna skytteltrafik på toa varje gång jag vill släppa ut gaser. För mig är det inte ett alternativ.
67 jag har inte sett sådana reaktioner i tråden. Jag uppgav bara varför jag gör skillnad på rapar och fisar.
Rapar tycker jag är äckligt (beroende på hur man rapar) men vissa (som mina bröder) kan sitta vid matbordet och mitt i middagen bara rätt ut över bordet RAAAP… "ursäkta" säger dom ofta sen men vad hjälper det när dom gör så jämt när dom sitter och äter och oavsett hur många som sitter med runt bordet.
Det är okej att rapa men man kan faktiskt göra det lite diskret tycker jag.
Mina bröder är f.ö inga småungar som inte fattar bättre utan äldre än mig, dvs 30+
för mig är rapa lite som hicka ibland, det kommer av bara farten, inte alltid under kontroll därheller. värst är då man får hicka- och även börjar apa, omöjigt läge att hindra rapen :( jag tycker rapar låter otrevligt vid matbordet. Jag börjar alltid rapa och hicka av tex kolsyrat…till maten.
"Better out than in"
/Christine
Jag har bara kunnat fisa men inför min första kärlek.
Killen jag träffar nu, har jag rapat inför. (har nyss börjat rapa, och känner inte på mig när den ska komma) Och sen äääääälskar jag mjukis. Han gillar inte de om vi är ute (alltså om vi ses och sitter och pratar/tar en cigg bara) Men de går an ! ^^
67# En del människor tycker att det är otrevligt att fisa inför sin partner eller någon annan .Och de som tycker att det är otrevligt, (så som jag), vi går undan när vi fiser. =)
Get over it.
#73 lika trevlig som alltid, vad får dig att tro att jag bryr mig så enormt? Jag diskuterar, jag har väl samma rätt som du att uttrycka mig?
OK!? Så om du tnte tillhörd e jag nämner (efterosm ajg redan hållit med något av dina inlägg) så ser jag inte varför du tar åt dig.
# Angående bajspartiklar i PRUTTAR: Direkt felaktigt.
Doften av en prutt är bland annat Metangas. En snabb googling så får jag veta att i ett avsnitt av " Fråga Anders och Måns" som gick på TV förut, så fick de jus tden frågan och man kom fram till att en prutt inte lultar/innehåller bajspartiklar. Annars kan man ju läsa på wikipedia; http://sv.wikipedia.org/wiki/Prutt
Ville bara klargöra att en prutt kna låta och lukta illa men det är inga bajspartiklar som "yr runt" när man pruttar, det är svavelgasen som luktar.
74 Det är inte det viktiga. Jag finner helt enkelt fisar otrevligare än rapar eftersom dom kommer från anus, och anus är en äcklick sak enligt mig. Angående partiklar så vet jag det jag vet, och det är knte viktigt för mug att bevisa. Var och en får tro vad de vill om mysteriet kring fisar ;)
Och sen angående fisar så tycker jag det är genant att fisa inför folk. Inte bara min partner utan även föräldrar syskon vänner och arbetskamrater. Jag vill gärna gå undan men grejen är att jag sällan hinner det.
Känner jag när jag sitter ner på en stol att jag behöver fisa så KAN det gå att hålla mig om jag fortsätter sitta ner och knipa allt jag kan. Står jag upp så måste jag slå knut på benen och knipa ihop skinkorna. Men att gå några meter till ett annat rum det går inte. När jag sätter fram ena foten så slinker det ut en prutt (ofta ljudlig) och jag blir illröd i ansiktet.
Jag kanske är löjlig men jag är rädd för att folk ska tycka jag är respektlös. Men jag VILL ju inte fisa inför folk, ändå blir det bara så ganska ofta. Och jag tycker det är obehagligt att vara på ställen där det är väldigt tyst. Då tänker jag hela tiden på att nu måste jag hålla mig, vad ska andra tänka osv. Rätt jobbigt :(
#75 men nu är det inte direkt religion vi talar om- du får tycka fisar är ärckliga men jag säger att ditt ttalande och "tro" om att fisar är bajspartiklar som flyger i luften är direkt felaktiga. Vetenskap är inte något man tror på, det är alltså saker som är fakta. Den mängd "partiklar" man kan tala om är då det blir "fartmärken" i brallan eller "atomer" men _allt_ är atomer så jag skulle inte kalla atomer från bajs för bajspartiklar, de tär inte partiklar som gör att man känner en äcklig doft av en prutt osv.
Ville emst säga det för att andra också läser tråden och kan få en direkt felaktig uppfattning om vad en fjärt faktiskt är. Det är gaser…oftast ingenting mer. Så du får _tro_ vad du vill, själv vill jag veta saker.
#76 mm känner igen känslan, då blir det inte bättre av att folk säger "men en prutt ska man kunna hålla inne", och att man sprider falska påståenden om att pruttar är "äckligare" än vad de faktiskt är (T.ex att en prutt är fylld emd bajspartiklar -_- ). Jag är inte peronsligen det minsta upprörd över att folk som inte vill, inte pruttar. Jag är upprörd över dne självgoda tonen över att "antingne pruttar man eller inte, men att prutta inför folk är en fråga om respekt"- Tolkat.
Testa tanken på en värld där folk kan strunga i hur andra gör gällande fjärtar. En förrymd prutt skadar ingen, garanterat (däremot om det flög runt bajs när man pruttade hade situationen avrit annorlunda). Precis som man själv väljer om man ska raka sig eller vara oskuld tills man gifter sig- man är vakrne bättre eller sämre, anser jag.
Hade det varit så att det flög runt bajspartiklar efter man pruttat, och att det var allmänt känt, tror jag man hade blivit uppfostrad som liten att "gå undan när du pruttar!! det blir väldigt äckligt annars i och med bajspartiklarna!" Och jag själv har aldrig hört påståendet förr…?