Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 7042 ggr
Yeitso
0

Vad ska jag göra?

Hej!

Jag har för c:a 1,5 år sen blivit sambo med världens skönaste kvinna. Har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar henne.

Men för c:a 6 månader sen så erkänner hon för mig att hon sexchattar med män på nätet regelbundet och hon förklarar också för mig att det inte är så att hon är inte nöjd med vårat förhållande utan älskar spänningen att chatta med okända män. 

Jag sa då till henne att jag inte alls tycker om detta, detta känns för mig som ett svek.

Jag är förvisso ganska öppen i min sexualitet och tycker trekanter och sexorgies är helt ok. Men just grejjen att hon chattar med andra män utan mig känns inte rätt.

jag frågade henne om det inte är nått som vi skulle kunna göra tillsammans istället och utforska lite extra spicad sex men de ville hon inte. Däremot så säger hon att hon är sugen på att träffa andra män och är för sex utanför relation eftersom hon inte ser sex som nått bara två som älskar varandra gör. 

För mig blir detta lite fel eftersom jag är lite mer restriktiv i mitt tänkande och skulle inte alls kunna tänka mig ha sex med en annan kvinna utan min tjejs vetskap.

Jag la då ut frågan om vad hon skulle tycka om jag sexchattade med folk utan hennes vetskap, hon tycker givetvis detta är ok och tycker att jag borde testa det. Eftersom jag inte är intresserad av detta så gör jag det inte.

Efter att ha tänkt efter och pratat ett tag om varför hon har det tänket om sex och relationer så sa jag att jag inte vill att hon ska träffa folk och eventuellt ha sex utanför våran relation men om hon vill sexchatta med folk så får hon göra det men jag sa också att hon bör vara försiktig och inte skriva för öppet så nån kan ta reda på vem det är.

Så min tjej fortsätter att sexchatta endast. Dock så har hon nu lagt till nån slags chat-client på sin telefon så nu behöver hon inte sitta vid datorn och chatta. Det blev lite störande då hennes telefon får meddelanden stup i kvarten (speciellt ljud med denna klient). Till och med när vi sitter och äter, eller umgås med kompisar så tar hon upp telefonen och svarar på dessa sex-meddelanden. Jag frågade henne om det var så många män som var intresserade och fick höra att hon hade c:a 30 män som skickat bilder på deras snoppar och att hon är lite nyfiken på hur en riktigt grov penis skulle kännas. Hon vill inte ha nå mycket längre än min då om jag trycker längst in så är de på gränsen till att de inte blir skönt längre.

Efter 5 månader så stod jag snart inte ut nå mer, jag klarar inte av tanken att andra män runkar till tanken på min tjej.

Så jag berättade för henne att jag har de jätte jobbigt med det beslutet som vi tog och att jag mår jätte dåligt av det. Vi diskuterar ett tag men kommer inte fram till så mycket mer än att hon säger att hon älskar mig jätte mycket och att de finns ingen annan hon kan tänka sig älska men som sagt kopplar hon inte sex med relation.

Nu 6 månader efter detta så känner jag att trycket inne i mig blir för mycket och tänker, ja men jag går väl in på chattsidan där hon håller till å kikar vad hon har skrivit om sig själv osv för att förvissa sig om att hon inte är ute efter nått annat än bara sexchattning. Väl inne så hittar jag ganska snabbt hennes profil. (hon har varit ärlig om allt för mycket i mitt tycke.) När jag kommer in på hennes profil så blir jag chockad, där ligger hon. Min älskade spritt språngande naken på sin profilbild. Bilden är avskalad så man inte ser något huvud men jag vet att det är hon för det är jag som tagit bilden. Går in i album och ser att hon också lagt upp en bild på hennes vagina också.

Allt detta får mig att må jätte dåligt, jag ser då texten som förklarar vad det är hon söker. Där står de Anonymt-sex och älskare.

Jag brister nästan ut i gråt. Hon vill alltså inte alls att bara sex-chatta, utan hon vill ha någon annan att ha sex med. 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag älskar denna kvinna mer än allt annat i denna värld och vill spendera resten av mitt liv med denna person.

Varför jag inte lämnat henne är för att som sagt jag vet inte om jag klarar det och att hon trots allt var så ärlig med mig att hon berättade om detta från första början. Tycker detta visar att hon faktiskt tänker på mina känslor och kanske går att komma till någon lösning på problemet.

Vad skulle ni gjort?

Karmatarerskanise
14

Är det att tänka på dina känslor när hon faktiskt letar efter älskare trots att det inte var ok för dig? Är det att visa respekt att ALLTID sitta på chatten så fort någon skriver? Atthon inte ser sex som samma sak som kärlek ska inte få henne att vara respektlös.

OlgaMaria
3

Jag tycker det är ett respektlöst beteende av henne. I en relation behöver man vara överens om vad som är ok och inte ok, och respektera varandras gränser. Är man inte överens så sliter det enormt på relationen, som det har gjort för er. 

För de flesta är det ganska enkelt att ändra ett beteende om man är övertygad om att det är rätt att göra det. Men hon tycker nog själv att det inte finns något problem, och därför fortsätter hon. Om jag var du hade jag inte accepterat det. Hennes beteende säger mycket om hennes värderingar och hur hon ser på er relation. Jag tror absolut att ni båda älskar varandra mycket, men det här är en grej som bara kommer förstöra för er förr eller senare om ni inte tar itu med det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gur4m1
2

Gör slut så hon får testa hur en grov kuk känns och hitta de där "älskarna", så kan du under tiden hitta en ny kvinna att dela ditt liv med. 

Du har redna gjort det du kan- du har sagt hur D ser på det- hon säger att hon ser annorlunda på det. Jämför det lite såhär: Jag vill inte ha analsex, men min kille anser att ÄKTA kärlek innefattar analsex. Ska jag då behöva ha analsex`? Nej… jag gör slut :P Såvida jag inte tycker att det är värt att offra min anal till min älskade…

Grejen är att man nog inte är rätt för varandra om man upplever det som en så stor uppoffring.

Du säger att hennes förslag om sex med andra inte är intressant för du vill inte ha sex med andra om hon inte vet? MEn hon vet ju? :) Men jag förtår att du känner så, det är inte lätt när man är med någon som verkar ha en helt annorlunda, grundläggande syn på sex och kärlek.

Jag skiljer på sex och kärlek, inte fn sitter jag och sexchattar eller kräver att få ha sex med andra för det. Jag har tagit upp det med min partner- han gillar inte idén- då får jag välja "Klara rjag mig utan det eller?" och göra slut eller stanna.

Du måste göra samma sak, antingne be henne sluta eller så går du- men då också vara redo för att det kommer att ta slut- eller så får du bita ihop och"uthärda" vilket jag tror är förödande för dig i längden och kommer att bli negativt för er båda.

Säg som det är till henne, rakt på bara. Sen lämnar du henne om ni inte kommer fram till ngot som passar dig också. Just nu gör ni bara som hon vill, ja förutom att hon "offrar sig" och är trogen mot dig, fysiskt.

angående "söker älskare" i profilen skulle jag inte gråta över- det handlar ju om rollspel och om att locka till sig killar- det betyder alltså inte att hon någonsin haft tanke på att faktiskt träffa dem utan ditt medgivande (Då hon ändå verkar ha varit väldigt ärlig mot dig, trots allt!).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

fruktgumman
5

Jag hade gjort slut då jag ser sexchatt och att skicka nakenbilder som otrohet

ru4real
2

Kort sagt; dumpa henne.

Längre förklaring, du har ju redan snuddat vid detta själv och om jag läser dig rätt har du sagt hur du känner och tycker om hennes beteende. Att hon då väljer att fortsätta gör det hela till ett underligt förhållande i mina ögon. Hur man än väljer att ha sin relation på, bör man respektera varandra och varandras önskemål. Och att ha en person som sitter och svarar på mess överhuvudtaget när man äter är väö väldigt respektlöst (även om vi alla antagligen syndar lite på den punkten).

Släpp henne, gå vidare. Hon respekterar ju inte dig som jag ser det.

JoySurrender
5

Oavsett vad det gäller - äta vitlök, sexchatta, köra för fort - om det är något som är väldigt viktigt för ens partner att man inte gör, så får man ta och respektera det, och fundera på om det är något man kan vara utan. Om man inte kan det, ja då får man säga det så att partnern kan besluta om hen vill fortsätta relationen. Ingen ska behöva göra våld på sig själv.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Anna4077
1

Jag chattade en hel del när jag träffade min sambo. Och det blev en hel del sex chat även om det inte bara va det. När jag träffade min sambo slutade jag med allt sex prat men han gillade ändå inte att jag pratade eller chattade så jag slutade. Om du inte tycker det är ok så får du vara sann mot dig själv. Du säger att du älskar henne över allt annat. Gäller det även dig själv och din hälsa? Älskar du henne så mycket att hennes sexuella behov är viktigare än dina värderingar och dina behov i ditt förhållande? Jag tycker det är såna frågor du ska ställa dig Faktumet att hon använder en bild som du tagit, använder chatten på telefon så att du blir medveten om när hon sexchattar trots att hon vet att du inte tycker om det.. Tja jag tycker det säger mycket om henne. Jag menar. Jag vet att min sambo kollar på porr. Men hade han "gnuggat in" varje gång han gör det så hade jag blivit väldigt upprörd. Hade jag tex fått se bilder på hans telefon eller hans telefon pep till varje gång han sökte stimulans utifrån så hade jag blivit tokig. Det är helt enkelt respektlöst. Hur du vill göra får du själv avgöra. Alla sätter själv gränser i sina förhållanden. Tänk igenom hur du vill ha det i ett förhållande och hur långt du är villig att kompromissa. Det är mitt enda råd till dig.

Anna och taxen Max

Sarah
0

Alltså, det där med mobilen, det verkar ju ha blivit ngn typ av beroende hos henne. Att hon inte ens kan göra det avskiljt och privat, utan måste gnugga in det (nu när du först sa ok) och göra det inför dig medan ni sitter och äter eller liknande. 30 män som skickar bilder… nivån är inte rimlig lixom.