Singel...dejt??
Hej! Är en som varit singel alldeles för länge typ sju år och jag har velat träffa någon. Har en sida på mötes platsen och för lite sedan var det en kille som skrev att han kände igen mig och jag kände faktiskt igen honom vi har skickat lite fram och tillbaka och idag när jag gått in på mötesplatsen undrade han om en dejt… Lite panik eftersom dejt har inte funnits på många år och kanske hade jag velat snacka lite längre. Har inte svarat än men kanske ska jag våga det är ju ingen so Säger att det ska bli vi men vad är en dejt enligt er??
Har själv aldrig gått på "dejt". Eller det kanske jag har? oavsett så har jag aldrig velat kalla det dejt för är lite smått rädd/allergisk mot det ordet. Vet inte varför.
Iaf, en "dejt" för mig är att gå ut på resturang o äta, fika på ett café o lära känna varandra bättre, ha det mysigt med lite picknick någon stans efter en lång fin promenad i naturen eller bara sitta hemma o lära känna varandra bättre med lite fika o kanske någon film eller musik :)
Vill du skriva lite mer med honom så självklart, säg det till honom att du gärna vill vänta lite. Man ska aldrig gå för fort fram enligt mig för det kan gå sååå fel. Om det om några dagar/veckor känner dig redo för att träffa honom eller gå ut på dejt så ska du absolut göra det men vad du än gör, gå inte på bio för det är det mest osociala du kan göra med någon.
Önskar dig ett STORT lycka till och en värmande lyckokram ❤️
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
Det är klart du ska säga ja till en dejt!
Jag har varit på dejter som varit allt från att bara gå på stan till tjusig trerätters på restaurang, så definitionen är ganska bred ;) Jag kan säga att jag har en dejt inbokad med min kompis och då gör vi sånt som vänner gör, går på stan, fikar, bio, filmkväll eller vad som helst :)
/Christine
Det bästa är nog att tänka avslappnat kring denna "dejt". Blås inte upp det i dina tankar. Det är helt enkelt att träffas och det kan vara en promenad eller en helikopterflygning. :) Nu var det ju han som föreslog. Jag tycker du ska svara typ - ja gärna, det vore jättekul, vad vill du hitta på? Han ville träffas så då kan du ge honom en chans att visa vilken nivå han tänker sig.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

En dejt för mig är att hänga :) De bästa första dejterna jag varit på har varit avslappnade, vi har tagit en öl, spelat biljard eller liknande, ngt där man kan prata. Ingen bio eller stel restaurang, utan eftersök en avslappnad miljö.
Efter en liten stund så svarade jag killen på mötesplatsen att det skulle vara kul…svaret jag fick var "förlåt men jag pratar men en annan jättegosig tjej och vill se hur det går" snacka om att man känner sig låg när man varit singel så länge och är tveksam till en dejt…sedan tycker jag att han inte behövt skriva utan han kunde låtit bli att svara…

Känns kanske pissigt just nu att han svarade så men ändå ärligt och i längden funkar det alltid bäst. Nu har du med dina funderingar ändå kommit över en tröskel, du har kunnat tänka dig en dejt! Nästa gång slår du till och för att inte göra det för stort se det som träning. När du dejtar rätt kille så är du redo! Lycka till!