Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 3284 ggr
ChristianK
0

Dejtingsajter

Hej!

Har varit singel nu snart ett år..börjar bli skapligt trött på det 😕 Vad svårt det är att få kontakt med tjejer på dejtingsidor, är medlem på 3st, match.com t.ex. 

Förstår att de flesta tjejer får många mail per dag, men nu börjar det kännas löjligt, knappt fått svar av någon på några veckor nu, haha ^^

Verkar röra sig mest tjejer här på relationssidan, så kom gärna med lite tips på vad som kanske känns tråkigt/ointressant i min profiltext. Bilder på mig finns på min profil här.

" Jag: Lugn, humoristisk, stark. Vill träffa en tjej som är laidback och "naturlig". En Paris Hilton wannabe är inte min stil.

Tror de flesta upplever mig som lite försiktig, men ändå välkomnande, lättsam, om du förstår vad jag menar, vill nosa lite på dig först :) Har ett jämnt humör överlag, de få gånger jag ilsknar till, är när någon behandlar mig el någon annan respektlöst, nedvärderande. Sånt tål jag inte.

Kan nog påstå att jag har öga för detaljer, är noggrann med det mesta, inredning, städning, matlagning, you name it. Gillar kreativitet och tycker det är kul att skapa egna inredningsdetaljer, lösningar hemma t.ex. 

Lugn, skojfrisk, pålitlig, tekniskt duktig, "kan lite om mycket" ungefär :) gillar äventyr, roadtrips, ingen soffpotatis, vill resa mycket i framtiden. "

Mycket nöje med att såga min profiltext 😃

Aleya
6

Jag personligen tyckte den liknade ett personligt brev till en jobbansökan. Kan du inte göra den lite mer humoristisk?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristianK
1

Mmm, det gör den faktiskt ^^ Vet inte vad jag skriva riktigt om mig själv. Jag är väldigt humoristisk som person, men har svårt att få fram det i text, lätt att det ser löjligt ut istället om man brer på för mycket.

Sen en annan sak, jag brukar börja med att fråga om en tjejs intressen, skämtar lite ibland om jag ser nåt tillfälle till det, men det brukar inte gå hem det heller. Trevlig och nyfiken verkar inte funka som öppnare hittills iaf.

ramm5tein_
1

Jag tyckte den var bra och informationsrik!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Sweelin
1

Jag tycker också den är bra 🙂 Jag tycker texten är personlig och lättsam med lagom humor.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Caroline L
5

Tycker du beskrivit dig själv bra men jag hade gärna sett mer vad du söker hos en tjej, hur du ser på förhållanden o dina mål o tankar osv.

Anna4077
1

Håller med #5. Lite mer om vad du söker, Din syn på förhållanden, framtiden, jobb. Du låter väldigt försiktig i din text. Det enda som är lite motsägelsefullt är och du säger att du vill ha en lättsam tjej men det låter som att du inte vill ha någon "soffpotatis" heller. Jag skulle omformulera just det litegrann.

Anna och taxen Max

Gur4m1
2

Gillade din presentation, hade helt klart nappat om jag varit singel och yngre. ^_^ Som andra också säger- vad man söker är bra att ta med. Mål vet jag inte om det har någon betydelse. Men visst, vet du redna nu att du absolut INTE vill gifta dig eller ha barn, så kanske man ska ta upp sådant. Men vill du ha barn och gifta dig känns det som sånt man kan ta upp när…man typ börjar snacka via PM. Grejen med presentationer är att många inte ens läser dem, och många läser inte långa presentationer och jag tycker du fått med vad du söker och själv har att ge relationen rätt fint (eftersom du själv inte är en soffpotatis och vill resa så ANTAR jag att du inte söker en depperimerad, asocial tjej med torgskräck som hatar att motionera och avskyr allt du precis räknade upp att du tycker om). Så att berätta om sig själv säger ganska mycket om vad man söker också. Du får kanske slänga upp fler bilder. Folk älskar bilder…

Lättsam tjej måste intevara en soffpotatis så kör på den :P

Man kan vara energisk och äventyrlysten och vara lätt att umgås med, talivet med en liten klackspark.

Tror helt enkelt att du får vara uthållig och ha tålamod.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristianK
1

#3 & #4 tack :)

#5 Jepp, ska tänka på det ;)

#6 Mja, när jag säger "en lättsam tjej" så tänker jag på humöret, hur hon är i sättet typ. Lättsamma Kvinnor är väl inte per automatik soffpotatisar el? ;)

#7 Jaså, du flörtar lite med meeej? 😃 Haha, tack för dina tankar, låter vettigt det du skriver.

Anna4077
0

#6 klart inte :) tänkte bara att det vore bra att förtydliga. Det var liksom något jag reagera på.

Anna och taxen Max

Xristina
3

Jag jobbar på en dejtingsajt, så jag kan ju ge lite tips om det kan vara något :)

Det bästa är att vara ärlig. Flera här ger rådet att skriva vad du söker, men det bör inte vara största fokus. För att få Kvinnor intresserade i din profil, skriv något som skiljer dig från mängden, nånting som får dem att vilja ställa frågor.

Att ha en bra bild kan göra väldigt mycket också, alltså inga suddiga eller mörka bilder.

För störst möjlighet att få svar, kan jag rekommendera att du läser igenom personens profil innan du skriver, så du har några frågor att ställa. Det är tyvärr inte alltid personer som skriver "Hej, hur mår du" får något svar, då det verkar som ett massutskick, och inte något genuint intresse.

Du kan höra av dig till mig om du behöver flera tips :)

ChristianK
0

#10 Tack! Snällt av dig :)

Xristina
1

#11 Ingen orsak, man är ju i den branchen av en orsak ;)