Definiera kärlek?
Om man ska gå på beskrivningarna i sagorna om kärlek så har jag aldrig varit kär på riktigt. Jag tror ju att jag är kär nu, jag har svårt att se ett liv utan min sambo men jag skulle ju inte gå under ifall det skulle ta slut. Jag trivs med henne och saknar henne oftast när hon är borta med ibland så är det faktiskt skönt. Ju mer jag tänker på det vet jag inte om det är elakt av mig att vara med henne när jag inte känner det där starka draget.
Måste det vara som i sagorna för att vara "äkta kärlek"?
Sagor är just sagor. Ingen verklighet utan bara en massa fina ord som används för att dra in läsaren. Det är lätt att få en falsk bild av vad kärlek är om man börjar referera till sagor eller filmer.
Känslorna går ju upp och ner och fram och tillbaka. Ibland känner man sig riktigt förälskad och ibland kan man känna sig riktigt hatisk till och med. Äkta kärlek är väl att besluta sig för att vara med en person och älska den trots känslor som går hit och dit. Det tycker i alla fall jag.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag håller med #2 om att kärlek är ett beslut, på sådant sätt att man bestämmer sig för att den här personen är värd att vara med. En fråga som kan vara bra att ställa sig på vägen (istället för "Vad är kärlek?") är "Det jag känner för den här personen, är det så jag vill att kärlek ska kännas?".
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
JAg vet inte, jag skulle må skitdåligt (mår dåligt) om min pojkvän dog eller for illa. Däremot är det skönt att han är borta ibland, att man får egen tid. Jag tycker du låter kär, i sagornas värld tycker jag ofta att personern snarare beter sig besatt :P Men så tänker man också i äldre sagor så handlar kärlek, dne där starka, värd att ta risker för, att dö för- om förbjuden kärlek. Typ en gift man eller kvinna, eller två familjer i fejd- som inte får vara tillsammans, ändå attraheras och träffas och det uppstår kärlek! Som äkta?
Det är lltid fint och galet och svårt för utomstående att förstå och hänga med, i början av en relation. Men det är inte så för ALLA i början av en relation. En del landar i en balans gansk direkt. Det är svårt att definiera kärlek, jag vet bara att "Är det bra, känns bra, gör gott…så är det bra" ;P
Jag vet att jag vill vara med min pojkvän. Vill han vara med mig så får han vara det. Men han måste inte känna att han måste vara med mig 24/7 för att vara värdig min kärlek :P
Sen, som någon annan startade en tråd om här: "kärlekens fem språk", kolla upp den. I filmer tycker jag att de ofta framhåller kärlek som är väldigt fysisk, verbal eller t.ex med gåvor. Men kärlek kan alltås vara mycket mer och i olika kombinationer. Jag ser romantiska filmer för vad det är- underhållning, inte en handbok i hur en relation ska fungera. Precis som jag inte börjar springa runt och skjuter rånare efter att jag tittat på dödligt vapen. Hängeru me? :D
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Det finns förmodligen lika många definitioner som det finns människor.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jag tycker det är skönt att vara själv hemma utan sambon ibland, egentid är viktigt för mig.
Kärlek för mig är att veta att stöd finns i alla väder, i både medgång och motgång. Men jag vill också dela på det. För kärlek kan jag känna till familj, barn, kollegor, vänner och partner.
Men sen finns förälskelse då jag känner en pirrande känsla, saknad när vi inte är tillsammans, att vilja planera sitt liv ihop osv.
Sedan finns passion: det kan vara till en pudding som jag blir attraherad av. Det kan vara en spännande person som jag vill veta mer om men som jag inte nödvändigtvis vill leva med.
Kerlek e inte at hita den du vil liga med utan vakna up med, kerlek e ner du titar på din partner å kener tryghet kerlek e ner du kener at Du kan tala om presis alt fö din partner kerlek e ner du kener at d e hel ok at hon/han åker iveg nåra dagar fö hon/han komer tilbaka Kerlek e ner din partner e alt til dej din tryghet,besta vän,elskare,hatobjekt (emelan åt) ,jer dej alt du behöver å vil ha! Jag elskar dom vekor som min sambo jobar Dag å ja e selv hel dagar men d e för at ja vet at på kvelen komer han å barna hem å alt bli som vanlit,Ala behöver egentid å de e en del i at va i et föhålande!