Fars dag
Ska ni fira er Far imorgon på Fars dag?
Hur i såfall?
Blir det presenter och tårta? Eller ett litet sms kanske?
Eller struntar ni helt i sådana dagar?
Kommer skicka grattis till pappa eller ringa 🙂
Vi bor 6 mil emellan varandra och kan inte åka ner imorgon.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Struntar i det. Finns inga fäder värda att fira här. Kanske gör en fika för att jag är en fantastisk mam-pa och min son är lika fantastisk alla dagar.
Nej. Min pappa är inte mycket att fira.
Her bli d som vanlit, ja å barna jör mysfrukost,sen spring barna in å veker pappa, dom jer varsin egenjord present i form av tekning eler nåt å ja ha köp en liten symbolisk sak som visar vår upskatning at Ha just han i vårt liv :) Sen ring ja min egna pappa oså en sveng :)
Jag tänder ett ljus på pappas grav
Vi äter middag hos svärfar
Jag lär med största sannolikhet inte göra det. Har varken pappa, farfar eller morfar i livet. Och inga gravar att gå till. Så nä. Känns meningslöst på något sätt.
Ska åka till min morfar och fira honom och till pappa blir det ett sms då han bor lite för många mil bort för att bara hälsas på under dagen :)
Åkte igår för att fira. Blev Tacos och efterrätt. Han fick ett modellflygplan och ett kort av mig. Inte mycket men han blev glad :)
May the Gerbils be with you :3
Ska ringa och höra av mig till min far 🙂

Ja vi firade svärföräldrarna igår och ska fira sambon o min pappa idag
Jag skickar ett sms eftersom han ska åka till sina svärföräldrar och fira =)
Sambons barn är hos oss och sambons föräldrar kommer över på lunch så det blir mat och till efterrätt en tårta som svärmor bakat =)
Och så tänker jag föra ett ljus till farfars grav och skicka ett sms till morfar =)
På eftermiddagen har jag väl tråkigt ensam hemma eftersom sambon ska åka med barnen på bio… Han har lite problem med att se mig som en del av familjen och som barnens plastmamma när dom är här så han åker ensam på bio med sina barn och jag blir utanför…
Men jag ska iaf försöka hålla humöret uppe tills dess =)
Firar inte min pappa då vi inte har någon kontakt.
Däremot är det första året för min man att få bli firad. Har bara köpt en liten grej från vår dotter och han har önskat att vi äter våfflor idag så så blir det :)
/Christine
Jag lånar bil och åker till pappa, han bor ca 5 mil ifrån. Mina syskon med familjer brukar också komma. Han bjuder på fika och jag har nån liten sak med mig tex trisslott. Det är ju under jakten så det är sällan som pappa är hemma på fars dag men i år är han faktiskt hemma.
Egentligen är han väl inte mycket att fira. Hade nog hellre firat min pojkväns pappa som jag har betydligt mer kontakt med.
Jag försöker reparera en ganska trasig relation till min pappa, men har inte möjlighet att åka ner idag. Jag bad mamma köpa en bukett blommor till honom igår om hon får tid över istället 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Till pappa blir det ett sms, han är inte mycket för sånt ändå men lite uppskattning brukar han tycka om.
Till sambon som firar sin första (Bebis är fortfarande på jäsning men jag anser att han är pappa ändå) så köpte jag en sån där grej som man kan lyssna på bebisens hjärta med. Ikväll tänkte jag baka en liten tårta eller något annat gott att ha till kvällsmyset :)
Min pappa kan jag tyvärr inte fira för har ingen kontakt med honom. Men har en låtsas pappa som är som min pappa. Dock kan jag även inte fira farsdag till honom för har råkade ut för en stroke igår och är inlagd på Akademiska. Ingen vet hur illa det är och har inte pratat med honom sen igår natt då han var tvungen att åka in.
Aja får fira farsdag med honom antingen på sjukan eller när han kommer hem.. ❤️
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Jag gav honom ett kort och gjorde en hemmagjort stressboll 🙂
Önskar jag kunde fira min pappa men vi bor rätt långt ifrån varandra och jag hade inte möjligheten att fira honom idag. Han kommer få resenär när jag åker hem nästa gång så idag får det tyvärr räcka med att ringa till honom.
Skickade ett sms till honom.
Svängde förbi honom en sväng med en blomma och choklad, och så blev det en liten pratstund. Räcker gott och väl.
Struntar i fars-dag :) Min far har inte funnits i mitt liv på över 10 år drygt. Men saknar att fira denna dag helt klart!