Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 835 ggr
JapanPewdie
2013-11-27 14:24
0

Problem 1

Jag gillar egentligen inte att skriva om kärlek men har ingen Annan att prata med om detta. Jag gillar en kille i skolan (går i nian) men jag vet inte hur jag ska Göra för att prata med han, har massor med problem: 1. Jag är väldigt blyg 2. Jag var mobbad innan så har svårt att ta kontakt med personer 3. Han verkar inte ett dugg intresserad Och ja… så jag undrar om någon har haft liknande problem? Det kommer inte funka med att jag börjar säga hej.. som sagt är jag ju Blyg och vet inte hur jag ska prata med en kille typ, ingen kille har nånsin gillat mig eller pratat med mig varje dag så jag behöver råd? (Förlåt för denna långa texten, brukar nt prata om sånt här Men jag klarar inte längre att vara tyst)

jeppe131
2013-11-28 07:29
1

Roligt att höra du gillar något så lite extra. Du kanske på ett sätt ta kontakt eller vissa att du är intresserad för att han förstår. Sen kan du bara försöka bli vän med honom det kan hjälpa. Du lär känna honom bättre och förstår vad han är för person. Du kan det så han blir intresserad eller vågar ta det första steget så du slipper. Berätta göra mer så jag kan för stå hur det ser ut! Med vänlig hälsning, jeppe

JapanPewdie
2013-11-28 07:37
1

jeppe131: Vet fortfarande inte hur jag ska ta kontakt med honom, han är oftast med sina vänner och så har jag inte fb längre, fick inaktivera det för en sak.. Men jag kan alltid försöka göra vissa saker så han blir mer intresserad, och vad ska jag berätta mer om? C: Tack för kommentaren ~

Gur4m1
2013-11-28 12:27
1

Vet hur det är att vara blyg, kanske de tär vad du ebhöver jobba mer på?  Blughet är ofta något vi skyller på, de tär bekvämt och tryggt att kunna äga "Jag kan inte, jag är blyg" istället för att göra som alla andra gör varje dag-- lämnar sin bekväma zon och utforskar, utmanar och vågar! :D Mod min vän!

Skaffa mod! :D

Idag är jag inte blyg, jag kallar mig fö introvert på sin höjd, men i din ålder var jag superduper-MEGAblyg och jag ånfrar alla chanser som gick mig förbi på grund av detta.

Det är inte alltid lätt att förstå att någon/om någon gillar en. De kanske också är blyga. Själv blir jag nästan anit mot personer som jag faktiskt attraheras av. De skulle ALDRIG fatta att jag var intresserad av dem. Jag var jätterädd för att visa sådant när jag var ung.

Men vägen är at thelt enkelt bara TA kontakt. Är han ALLTID med sina vänner? Börja med att gå fram till honom och säg hej bara. an ju ta upp något osm är aktuellt för din skol eller så. "Ska du vara med på innebndy cupen?" eller "vem röstade du på som lucia" osv. Egentligen kan man säga ungeäfr vad som helst när man är dne som vill ta kontakt, att VISA intresse för en person är jättebra. Han kanske knappt vet vem du är idag men visar du honom uppmärksamhet några gånger så kanske han blir nyfiken på dig också.

Tänk så nervös du är, så är det för oss alla i princip. Man är bara väldigt olika bra på att tränga bort det och dölja det för andra. Att vara nervös när man ska ta kontakt med någon ny är naturligt och heeeeeeeelt okej! :)

Kanske du själv har någit intresse ellerskolarbete där du kan fråga om han vill hänga med/hjälpa till med? Eller liknande. Folk tycker om att känna sig behövda.

Men iallafall….gör något, för om 10 år kommer du annars att sitta där och fundera över vad som kunde ha hänt om du bara vågat ta steget och chansa. Han måste inte vara intresserad av dig nu, det värsta som händer är att han inte vill umgås med dig (och den chansen är nog rätt liten). Kär i dig är han nog inte om ni knappt känner varandra som det är nu, men du måste börja lära känna honom för att de ska kunna bli ni. Även ett nej är bättre än ovissheten, att alltid undra "Tänk om…"

Och jo, gör detta själv, dra inte med ett helt fnittrigt tjejgäng som måste "stötta dig" eller något sånt.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

JapanPewdie
2013-11-28 16:06
1

Gur4m1: Tack för den långa kommentaren :3 det finns vissa minuter då han går ifrån sina vänner, vi brukar ha ögonkontakt men det är nog bara för att han vill se vem som kommer gående eller att jag tittar på han xD jag ska försöka att säga hej eller ta tillfällen då om han kanske råkar tappa nåt eller annat :3 uppskattar den fina kommentaren :D

Exxozzie
2013-11-28 16:08
1

Jag tänker att du kanske ska försöka "skapa ett naturligt tillfälle" att ta kontakt. Alltså se till att du hamnar bakom honom i matkön, råka hamna bredvid honom när du tagit mat och därifrån säga hej eller fråga vad det är för mat etc. Det kanske känns bekvämare än att gå raka vägen fram till honom?

Jag var förtjust i en kille en gång och då frågade jag en lärare om hon kunde se till att vi hamnade i samma arbetsgrupp. Han var så klart helt ovetande och läraren sa ingenting till honom. Hon förstod nog hur det låg till. Men jag fick som jag ville och var överlycklig över det. 😃

JapanPewdie
2013-11-28 16:43
0

Exxozzie: Jag ska försöka :3 vore häftigt men tyvärr går han i en annan klass.. Men vi går på samma tyska :D