Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2762 ggr
[Mia-Li]
2013-11-17 09:06
0

Helt tyst! Vad?

Känner mej som en fjortis när jag skriver detta…men det gnager i mitt hjärta

Ska berätta från början:

Jag satte in en annons på Blocket om att jag var på jakt efter vinterdäck. 5 minuter efter att annonsen kommit ur ringer det en karl. Han vart jättetrevlig och vi satt och snackade om allt annan en bra stund. Visade sej att han bott i samma stad som jag.

Det blev lite sms och så i veckan om däcken…sen bestämde vi att han skulle komma och hämta mina däck på fredagen för att lägga över de andra på fälg.
Han kom fyra…men stannade till halv nio på fika. Vi hade sååå mycket att prata om.
Och han inflikade med att han inte hade nån tid att passa och att han vart singel.
Vi snackade om allt mellan himmel och jord. Och det visade sej att han visste precis vart min mamma bor, vi har många gemensamma bekanta osv.
I veckan som följer sms:ar vi och han ringer mej om kvällarna och vi pratar bort nästan 1½ timme varje gång. Det känns som om vi har nåt på G om man säger så.

Men så nu igår (lördags) så skickade jag han ett sms. Sist jag hörde av honom var tidigt på fredagsmorgonen då han velat komma in på en kopp te men jag hade bråttom till jobbet.
Men jag fick inget svar på det. Det är helt tyst och han är helt väck!
Jag blir konfunderad och undrar vad tusan detta är.
Hade vart en annan sak om vi nu inte haft sådan intensiv kontakt i veckan varje dag. Men nu undrar jag ju.
Eller är jag knasig?

Vad tycker ni om detta? Ska jag ha en misstänksam känsla av att han luras eller ska jag vänta och se vad som händer?

Cazzos
2013-11-17 09:26
1

Han kanske tänkte att med tanke på att du hade bråttom till jobbet i fredags så ville han inte störa dig och att du kanske hade mycket på jobbet. Eller så hade han mycket att göra i fredags? 🙂

[Mia-Li]
2013-11-17 09:36
0

Jo det var i fredags ja…Men att inte svara på sms:et jag skickade i lördags är mysko.
Han som alltid vart snabb med att svara innan.
🤔

Cazzos
2013-11-17 09:43
1

#2 Det kan ju vara så att han hade planer under lördagen och inte riktigt hann med att smsa dig. Eller så kände han sig dissad i fredags och vill leka katt- och råttaleken nu och "dissar" dig tillbaka.

Dvs att han känner att du prioriterade något annat före honom så nu gör han samma sak för att känna någon slags hämnd. 

Jag vet inte hur vanligt det här är bland vuxna men bland många tonåringar inklusive mig så kan det bli så.

Har du inga planer för denna vecka som kommer (eller idag) så kan ju du skicka iväg ett till sms och fråga om han vill göra något 🙂

[Mia-Li]
2013-11-17 09:54
0

Mjaa…jag tror nog inte han leker katt och råtta. Har inte fått den uppfattningen av honom. Och dessutom har man ju ett jobb att sköta vilket han vet.
Tror inte han kör med hämnd.

Jag tror mer kanske på att han har sällskap men inte talat om detta för mej. Av någon konstig anledning. Eller så har något annat hänt.
För det är HAN som ringt varje kväll i 1½ timmes-samtal. Det tycker inte jag man gör annars om det inte finns något intresse.

Cazzos
2013-11-17 09:58
0

#4 Jo du har rätt. Sen kan det ju också vara så att något oväntat hände i hans liv, olycka, mycket jobb etc. Det enda sättet du får reda på det är att du skriver till honom och frågar vad som hände 🙂

[Mia-Li]
2013-11-17 10:01
0

#5 Precis….

För så på som han vart i veckan så tycker jag detta är skitkonstigt, rent ut sagt.
Vi har inte lovar varandra något men man undrar ju vad som hände. 

Han säger att jag får ringa PRECIS när jag vill..att jag inte ska känna att jag tränger mej på….
Så snacka nu om att jag är förvirrad. 🤔

Cazzos
2013-11-17 10:20
1

#6 Haha, tänk inte för mycket på det!

Han skulle ju även kunnat börja tänka att han blev för på, och sen när han föreslog att ni skulle ta en kopp te och du avböjde, så tänkte han att "nej nu måste jag ge henne utrymme" och det kanske är därför han inte hört av sig.

Ring idag annars och bjud hem honom på middag 👍

Gur4m1
2013-11-17 10:32
0

Förstår att du blir förvirrad men det handlar alltås om at than inte hört av sig på något dygn. Så hör av dig igen, det är ganska naturligt att bli lite orolig, men räcker med ett sms; och inga "åh herregud varför hör ud inte av dig …!!" "trodde vi hade något på gång men nehepp" eller liknande. 

Han kanske fick hem sällskap, men det är väl okej? :D Ni är ju inte tillsammans, ni verkar inte ens dejta, ni verkar lära känna varandra så jag skulle försöka få till att börja träffas. Lycka till, hoppas du får tag i honom! ❤️

Jag och en kille i en annan stad fick kontakt över internet, vi höll intensiv kontakt i någon månad. Varje dag, morgon, kväll, telefon, sms, chat och mail. Men sen plötsligt var han borta. JAg tror det var ungefär 8 månader eller ett år senare som han skickade ett smsm till mig från det blå där han förklarade att han bränt mig, att han önskade att han kunde få en andra chans, sen förklarade lite snabbt varför han försvunnit (Blivit allvarligt, akut sjuk sa han) Själv hade jag såklart gått vidare, var tillsammans med en fin kille och hade lagt den där händelsen bakom mig.

Det lärde mig att folk är…ja. Folk gör lite hur de vill.. Den finaste, socialaste, empatiska människan kan fortfarande utan en blinkning kasta bort en annan människas känslor (För jag tror perosnligne inte en sekund på att han behövde skita i att höra av sig till mig pga denna "akuta sjukdom"  för ett år sedan. Med tanke på den relation JAG trott att vi byggt upp, så hade det varit helt i sin ornding att faktiskt höra av sig någon gång under året.

Så sitt inte och oroa dig, hör av dig lite, fortsätte rhan at tinte höra av sig så har han väl säkert en anledning, om den är så nobel är däremot en annan fråga. En del är för rädda att avsluta något de påbörjat om de fått kalla fötter. Sista och hemskaste scenariot vore ju att han råkat ut för något som gör att det kanske dröjer innan han hör av sig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Mia-Li]
2013-11-17 11:01
2

Nej vi dejtar inte….än…hihihih…Man vet aldrig.

Jag skickade ett snällt sms igen och frågade vad som hänt och om han inte ville vara min vän mer.
Kom ett svar genast…han hade vart på baluns och det blev lite mycket, skrev han. Och han bad om förlåtelse och han vill vara min vän. Han ringer igen ikväll. ❤️
Klart jag förlåter det. Undrade bara vad som hänt….Och jag skrev ett snällt sms tillbaka…

Han måste ju få leva sitt liv utan att jag ska komma med pekpinnar om att han inte hörde av sej.
Men man blir ju orolig att något hänt.

Cazzos
2013-11-17 11:08
1

#9 Vad skönt att det löste sig. Du får hålla oss uppdaterade lite då och då på hur det går mellan er två 😃

Hämtade han någonsin däcken? 😂

[Mia-Li]
2013-11-17 11:11
5

Det ska jag….😉
Hahahah..ja det gjorde han…nu är de nya pålagda på mina fälgar…hihiih..
Ska bjuda in han på te i veckan (han dricker inte kaffe)…så får vi se.
Han är oerhört trevlig och go.
Så håll tummarna.

🌺

Cazzos
2013-11-17 15:35
1

Det ska vi! 👍

OlgaMaria
2013-11-17 19:35
0

Det var väl fint att du skrev som du gjorde. Då fick han veta hur du känner för honom. Han blev säkert glad och smickrad :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Mia-Li]
2013-11-17 19:43
0

Vi har pratat lite i tele ikväll,,,men jag känner mej mest bara deppig…fattar inte varför.

OlgaMaria
2013-11-17 20:17
0

Var det något som hade med telefonsamtalet att göra? Levde det inte upp till dina förväntningar?

[Mia-Li]
2013-11-17 20:21
0

Jag vet inte…han kändes så……mera typ kompis ikväll…Men han körde bli (handsfree) och var väl lite disträ.
Skickade en kram nu via sms och fick en tillbaka iallafall.

OlgaMaria
2013-11-17 20:26
2

Ja, jag tror nog att han inte kunde vara lika närvarande som han varit under era tidigare samtal. Fäst dig inte så mycket vid det. Ska ni ha en fortsatt relation, som vänner eller något annat, så kommer relationen förändras och utvecklas, och ni kommer inte alltid ha djupa och spännande och långa telefonsamtal. :) Ge honom lite tid så han kan ringa dig när han har tid och längtar efter att prata med dig. :)

[Mia-Li]
2013-11-17 20:28
0

Klart jag ger han tid…Han får höra av sej när han känner för det. 😉Sen vad som blir…det blir.

OlgaMaria
2013-11-17 20:30
0

:-) tycker det var en himla härlig historia i alla fall. Tack för att du delade den!

OlgaMaria
2013-11-23 07:45
0

Hur har det gått? :)

[Mia-Li]
2013-11-23 08:23
5

Tack för att du frågar…😃

Jo…vi har sms:at hela veckan. Igår vart jag hos han på fika/dejt…Idag blir det nog en riktig dejt. Hehhehe.❤️
Så det går framåt.

OlgaMaria
2013-11-23 16:24
0

Det låter mysigt! :)

Cazzos
2013-11-23 16:57
0

Vad kul att det går framåt! 😃

[Mia-Li]
2013-11-30 07:25
0

Nu är det helt tyst igen.

Efter att vi setts förra helgen både fredag kväll och lördag kväll och efter en veckas intensiv kontakt där vi ringer och sms:ar, så är det nu tyst igen.
Han ringde mej igår och vi pratade som vanligt och hade kul. Han skulle skruva med bilar sa han och vi kan ses på söndag efter klockan 1.
Jag skickade ett godnatt-sms och nu ett god morgon-sms som vi alltid gör. Men inget svar.

När jag vart hos han förra lördagen så kom det sms. Han svarade inte men jag struntade i det och tänkte inte mer på det. Efter en stund sa han: Om det ringer svarar vi inte.
Näää..jag har inte tänkt att svara i hans telefon.

Men nu…är det min tur denna helgen att sms:a och ringa utan att få svar. Är det någon annan där nu då?
Jag får den känslan. För skulle han bara meka med bilar kan man svara på sms ändå.
Han VET vad jag vill. Så jag tycker detta är taskigt av honom om han kör dubbelspel.

OlgaMaria
2013-11-30 13:55
0

Fråga honom. Även om han skulle svara oärligt så kanske du kan höra på honom om han är ärlig eller inte.

santarc
2013-11-30 15:09
0

Nu hoppar jag in här helt spontant :)
Hur har det gått undrar jag? Vilken spännande historia!

Praefatio
2013-11-30 15:17
5

Jag tycker att du är lite hård mot honom. Ni hördes ju av igår, och ska träffas imorgon. Jag förstår att det känns konstigt att han inte hör av sig eftersom ni pratat så extremt intensivt, men när man ser på det utifrån så är det inte det minsta konstigt att man inte hörs på någon dag. Så brukar det vara, det är helt naturligt. Man måste få ha lite andningsutrymme, få pausa för att tänka.

Om det är så att han träffar någon annan, så måste du tänka så här: Ni är inte tillsammans. Han gör ingenting fel om han träffar någon annan, så du kan inte lägga någon skuld på honom. Det är som att bli tvingad att betala en räkning för en mobiltelefon man är intresserad av men inte bestämt sig för att köpa än.

Däremot behöver du prata med honom imorgon, på ett lugnt och positivt sätt, och säga vad du vill. Att du vill att ni inte träffar andra. Fråga om han tycker att det skulle kännas bra. Var tydlig. Det är ingen av er som gör fel här, inte du heller, du vet ju vad du skulle vilja och det ska du såklart få säga till honom. Glöm inte, när du pratar med honom, att inte (!!) ta upp att han inte svarade eller fråga om han var med någon annan. Eftersom ni inte är tillsammans så kan du inte lasta honom för det, det har du (om man ska vara extremt krass och inte linda in det) egentligen ingenting med att göra. Det förändras när du väl har pratat med honom och berättat hur du vill ha det. Då vet han precis vad som gäller för att få vara med dig, och då finns det på något vis regler.

Men oroa dig inte nu. Han kanske inte alls träffade någon annan, han kanske bara ville meka med bilen och vara för sig själv några timmar, fundera över vad han vill osv. Det måste han ju få.

[Mia-Li]
2013-11-30 16:57
0

Får se om det blir tillfälle till det. Han har trots allt hört av sej och "skylde" på dålig täckning på mobil…Och det kan ju vara sant…men då undrar jag vart han vart.
Jag har ju inte med det att göra egentligen..men sådan intensiv kontakt som vi har annars så undrar jag ju varför han blir helt tyst.

Han hörde av sej. Läs ovan…😉

#27 Självklart måste ha få egen tid. Det vill jag med. Och jag har ju inte med att göra om han träffar någon. Men…..när vi sågs förra helgen, både fredag och lördag, så undrar jag ju då varför han inte vart med sin flickvän isåfall? Och varför han satt och pillade mej i håret länge?
Jag har sagt lite försiktigt att jag vill lära känna honom mer och på ett seriöst sätt. Och det backade han inte på utan hörde nästan av sej mer efter det.

Självklart har jag egentligen inte med att göra om han har sällskap eller inte. Men jag har fattat det som om att han inte har det. Så mycket som vi pratar och sms:ar borde det ha kommit fram på vägen någonstans.

Men…jag ska inte påtala att han inte svarat på det som han alltid brukar svara på. Jag ska heller inte fråga om han har någon. Utan jag ska bara säga att jag vill lära känna honom mer seriöst. Vilket jag redan påtalat.
Men nu hörde han ju av sej idag. Och OM han nu har flickvän….varför kontakta mej då?

Praefatio
2013-11-30 17:15
13

"Han har trots allt hört av sej och "skylde" på dålig täckning på mobil…Och det kan ju vara sant…men då undrar jag vart han vart."
I en byggnad av något slag, i en skog, på en sjö, i en källare… det spelar väl ingen roll var han har varit? Det enda din svartsjuka gör, är att göra dig själv illa. Släpp det. Han får vara var han vill, och att gå runt och grunna kommer äta upp dig inifrån.

**"Men…..när vi sågs förra helgen, både fredag och lördag, så undrar jag ju då varför han inte vart med sin flickvän isåfall? Och varför han satt och pillade mej i håret länge?"
**För att han gillar att umgås med dig och tycker att du är mysig? Innan jag träffade min man var jag i allra högsta grad en sådan som kunde träffa en kille/tjej och mysa med henom på fredagen, och sedan träffa en annan kille/tjej och mysa med henom på lördagen. Så länge vi inte hade pratat om att vi ville vara "exklusiva" (som det ju kallas på engelska) så hade ju inte hen med det att göra. Så länge känslorna inte är så starka att man vill vara ihop så tycker jag att man ska få leva som man vill.

**"Jag har sagt lite försiktigt att jag vill lära känna honom mer och på ett seriöst sätt."
**Då har du ju fortfarande inte sagt att du inte vill att han är med andra. Du har bara sagt att du vill lära känna honom, och det vill han med! Kanon!

**"Men jag har fattat det som om att han inte har det. Så mycket som vi pratar och sms:ar borde det ha kommit fram på vägen någonstans."
**Ja, du har uppfattat det så, men du har ju aldrig frågat! Istället sitter du och mår dåligt för att du undrar. Sluta tortera dig själv och lägg skuld på honom, och prata med honom när ni ses!

**"Jag ska heller inte fråga om han har någon. Utan jag ska bara säga att jag vill lära känna honom mer seriöst."
**Då kommer du inte få svar. Då kommer du få undra och må dåligt. Det kommer inte vara hans fel, utan ditt, eftersom du inte ser till att få svar. Det är inte fult eller dåligt att fråga "träffar du någon annan just nu?" Det är en totalt normal fråga, den signalerar ingen svartsjuka eller liknande. "Träffade du någon annan då och då, vid det och det tillfället?" är däremot inte okej, det kan klart uppfattas som snokande och svartsjuka.

**"Men nu hörde han ju av sej idag. Och OM han nu har flickvän….varför kontakta mej då?"
**Nu tror jag visserligen inte alls att han måste ha en annan tjej, jag tror att det är dina hjärnspöken och försöker bara få dig att antingen acceptera tanken eller fråga. Det är fullt möjligt att han bara har varit borta, mekat med sin bil, haft en kväll med en kompis eller vad som helst. Men du måste faktiskt fråga. Det är inte snällt varken mot dig eller honom att gå runt på det här sättet.