pratat om otrohet,,,,
Hallåj,,,,, i går satt jag och en vän till mej och pratade om otrohet,
nja kanske inget kul samtalsämne men det är ju lite intressant att se hur olika alla är.
om jag tex, är gift som jag är oxå iofs,, men om jag träffar en annan kille på låt säga krogen och kysses med honom så anser ju jag att jag är otrogen mot min man. sedan kan man ju såpklart vara otrogen på olika vis,,, absolut hade det varit värre om jag hade haft 6 med denna andra kille men tillräckligt illa om jag kysser en annan man än den jag är gift med.
Min kompis frågade då men är det samma sak om du skulle kyssa en kvinna eller om din man skulle kyssa en man? Eeeeemn jag blev mycket ställd av frågan men började fundera.. vad skulle jag tycka, om min man kysste en annan kvinna eller om han kysste en man, vore det skillnad?? och i såfall vad för skillnad?
Om jag utgår ifrån mej själv(svårt såklart iom att jag inte tänkt tanken men om jag försöker) jag tror inte att jag skulle känna mej lika otrogen om jag var med en tjej som om jag var med en annan kille,, eller jag kanske är ute och cyklar helt i det blå nu,, men bara nåt jag fick för mej när jag satt och tänkte.
Någon som funderat och kommit fram till något?
mvh L
Är man heterosexuell kan det vara svårt att tro att ens partner skulle kunna ha känslor för en av samma kön. Därför känner en del att samma kön inte är ett hot på samma sätt.
För mig är det ingen som helst skillnad. Är det inte ok att kyssa en annan person än den man är ihop med så är det inte ok att kyssa en annan person.
Men jag har förstått att det finns personer som tycker att det inte är lika allvarligt, i alla fall om det är en tjej som kysser en tjej (en del verkar däremot tycka det är ännu värre om en förmodat heterokille kysser en annan kille, det är en helt annan typ av gränsöverskridande för många). Jag antar att man då har utgångspunkten att när två tjejer kysser varann är det inte riktigt på riktigt. Lite som konceptet som finns t.ex. i viss mainstreamporr att två tjejer kan hångla och kåta upp varann, men riktigt sex blir det först när en man kliver in i bilden. Vissa har väldigt svårt att ta in att två tjejer ibland kan både kyssas, hångla och ha sex för att de är tända på varann på gammalt hederligt sätt och utan att ha det minsta intresse av att framkalla reaktioner hos ev. män i närheten eller i syfte att få dem att komma svängandes med kuken och "save the day".
Ok, det var en liten utvikning, men det är den typen av föreställningar jag tror ligger bakom idén att det inte räknas om en tjej är otrogen om den hon är det med också är en tjej.
Jag tycker att det räknas som otrohet om min man väljer att kyssa eller ha sex med en kvinna exakt lika mycket som om han skulle göra samma sak med en man. Vi har lovat att vara varandra trogen och då spelar det ingen roll vilket kön som kommer "ivägen" Jag skulle känna mig lika sårad oavsett om det var kvinna eller man.
Jag skulle bli ännu mer sårad om min kille kysser en annan kille än om han kysser en annan tjej.
Därför att då är det två svek.
1. Han är otrogen
2. Han har ljugit om sin sexuella läggning för mig i alla år, eftersom han alltid sagt att han är heterosexuell.
Otrohet är otrohet oavsett med vilket kön och det är inte okej för mig.
Tror dock på något underligt sätt att det skulle kännas värre om min kille var otrogen med en annan tjej, än om det var med en kille.

ok, kul att många svarar. :-)
men #4 så behöver det ju inte vara, jag menar att han ljugot om sin sexualitet, det behöver han ju inte gjort.
Det jag kanske ev kan tänka mej är ju att om min man skulle var otrogen med en annan man så är det ju rent krasst så att en man kan ge saker jag inte har en suck att ge, medans en tjej skulle jag kanske lätt kunna jämföra mej med, vad har hon som jag inte har….
men erkänn att det är en ganska svår fråga?!
jag kan inte ens föreställa mej hur det skulle vara om min man var med en annan man, men jag vet hur det känns om han är med en annan kvinna (mitt ex var otrogen ett flertal ggr)
Jag hade tagit mycket mer illa upp om min pojkvän var otrogen med en tjej, än en kille 😐
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

#7 för att?
Jag (tjej) och min kille är överens om att det inte är otrohet eller fel att kyssa någon av samma kön. Jag vet inte varför jag inte ser några problem med att han skulle kyssa en kille men skulle bli jättearg och sårad om han kysste en tjej, men det är så jag känner… Och det är likadant för honom.
#8 För mig är inte killar någon konkurrent. Förvånad hade jag blivit, självklart. Men nära tjejkompisar kysses hel vilt på fester (vissa) utan att det är något att haka upp sig på. Så jag antar att det kan vara liknande synsätt jag har gällande killar som kysser varandra? Jag har märkt bland vissa "vänner" jag har att det börjar bli lite mer populärt.
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag kan pussa mina tjejkompisar och min kille hade gärna fått pussa sina killkompisar, om han inte vore bisexuell.. Men klart hade jag mött en kille som absolut inte vill att jag ska pussa någon alls hade jag låtit bli ;)
Jag håller med Sweelin.
Hade min man varit otrogen med en annan man så hade jag inte känt mig lika ratad. Jag kan ju liksom inte ens konkurrera.😃
Jag hade känt det som ett mycket större svek om han valt en annan kvinna framför mig.
/Maria
Nej, jag hade inte blivit lika arg. Jag är helt säker i min läggning som heterosexuell och min kille likaså, men det har hänt någon gång på krogen att jag kysst mina tjejkompisar och det har min kille sett eller att jag sagt det åt honom. Han bryr sig inte om det och jag skulle inte bry mig om han kysste sina killkompisar. Men skulle han ligga med en kille skulle jag bli riktigt förvånad, vet inte vad jag skulle göra!
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Jag undrar varför man skulle kyssa någon av samma kön om man är heterosexuell?
Jag skulle bli lika illa till mods om det hade varit en kille, tjej eller transperson eller vilket kön personen än har. Det är ju en överträdelse av de i förväg och gemensamt uppsatta ramarna. Men då är det inte sexet eller intima delen som är otroheten eftersom vi är poly. Utan snarare om min fru hållit det hemligt.. Då ser jag det som otrohet, för då finns det en anledning att dölja det. Men är man ärlig och öppen så är det fine med mig :). Jag har blivit bedragen 2ggr förrut så jag vet hur det känns.
Det skulle vara lika illa oavsett om det gällde otrohet med en annan kvinna eller en annan man.
Det är självklart lika mycket otrohet om han är med en man. Könet kvittar.
Efteroms min kille och jag är heterosexuella så skulle jag därmed inte känna en manlig kyss som ett hot, eller se mig själv kyssa en kvinna, som mer än lek och bus. Dvs inte "på riktigt". Skulle min kille vara bisexuell så skulle jag söra mig lika mycket på om han kysste killar som om han kysste tjejer, men allmänt- som Hera påpekade, som heterotjej ser jag inte killar som ett hot (eller ens någonting jag skulle kunna konkurera med om det nu var så).
För mig kvittar det om det var en kyss eller sex, eller bara intimt prat- frågan är hur känslorna bakom det hela är. T.ex så skulle jag ha lättare att förlåta idiotin att min partner följer med en främling för en natt av sängtumlande i fyllan och villan, under en svår period i vårt eget förhållande- och det är första oc enda gången på flera år som vi varit ett par. Det kan jag relatera mer med, och även förlåta (men det skulle vara otroligt jobbigt och svårt). Däremot skulle jag kanske aldrig kunna förlåta en långtgående affär, där de planerat möten och träffats flera gånger, eller där han uppfattar att han är osäker på sina känslor för att "fler alternativ" dykt upp, vi har vår överrenskommelse. Eller återupprepade otroheter, även om det bara är "idiotiska" händelser som händer i stundens hetta (då visar ju personen prov på att man inte kan lita på denna, vi vill olika saker). Då skulle jag säga "bye bye", been there, done that så tack och hej!
Jag och min kille vet var vi står och vi har haft motgångar men inga otroheter än så länge. Vi har pratat om det varit något och jag litar på honom och han på mig. Skulle han kyssa en kille å skulle jag mest bli förvånad och faktiskt tycka att det var lite kul, eftersom det skulle vara så brytande mot hans karaktär i övrigt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Bara för att både jag och min kille är heterosexuella så är det ju verkligen inte okej att ngn av oss kysser eller gör andra sexuella handlingar med personer av samma kön. Ingen av oss skulle kunna kyssa typ en kompis för skojs skull utan det skulle i allra högsta grad vara "på tiktigt" med kyssar.
#6 Jo, han skulle ljugit isåfall eftersom vi talat om saken en hel del och han sagt att han äcklas av tanken på att göra ngt sexuellt med en kille. Så skulle han kyssa en kille skulle jag se det som ett stort svek.
För mig är inte själva kyssen som är otrohet, det är det att gå bakom ryggen på sin partner oavsett om det gäller en man, kvinna eller internet.
/Christine
#19 precis. Jag och min kille är helt okej med att pussa/kyssa amma kön, för vi vet båda att det inte betyder någonting alls för oss, känlsomässigt eller fysiskt. Efterosm vi är hetero skulle vi inte göra "andra sexuella saker" med samkönade, där går gränsne för både jag och honom. Han är inte det minsta intresserad av att pussa killar men är okej med att andra gör det, och att jag gör det med tjejer- vilket jag inte gör, men skulle kunna göra…i teorin.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com