Hur vet man?
Jag har träffat en kille nu under ett par månader och känner att jag vill veta vart vi står. Vi uttrycker ofta våra känslor för varandra, både på sms och när vi träffas och vi sover över hos varann varje gång vi träffas och vi har även haft sex. Vi har senaste dagarna tjaffsat lite om ett missförstånd där han trodde att jag trodde att han låg med någon annan, vilket jag självklart inte gör då jag litar på honom. Hur missförståndet uppstod är en lång historia, men jag var full och uttryckte mig klantigt. Han blev sårad över att jag "trodde" det, och det borde ju betyda att vi är exklusiva iallafall? Hur har ni gjort? Han ni frågat rakt ut eller visste ni det bara? Jag känner att jag skulle kunna fråga rakt ut då jag känner mig väldigt trygg med honom men ni kanske har nån bra ide?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Om du känner dig så säker så tycker jag att du ska fråga rakt ut. För det låter ju som att ni är ett par. Om inte annat låter det som att han vill det i alla fall, genom att han reagerade så.
När jag blev ihop med min kille så var jag väldigt osäker. Men han uttalade trots det att han ville vara med mig mer än som kk, eller vad vi var. Det kändes bra för mig att veta att han ville det, även om jag inte kände samma riktigt. Så någon månad senare när jag kände mig mer säker, så visste jag ju redan hur han kände, så då var det bara att jag sa att jag ville göra ett försök. Och det har ju gått bra, det var tre år sen :)
Så det bästa, enligt min mening, är nog som du säger. Att vara rakt på sak, och inte slingra runt det. Lätt att det blir fel då!
Lycka till!!