Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvärföräldrar
Läst 1165 ggr
linasvovvar
0

Min blivande mans far !

Jag och min sambo ska gifta oss om mindre än en månad och jag har funderat massor på hur jag ska bemöta hans far efter vigslen osv. Jag och denna man går inte ihopa, han funkar inte med mina föräldrar el min sambos föräldrar (skilda sedan över 20 år) Nu är min fråga vart ska jag placera hans riktiga pappa ?? Jag vill inte ha honom på honörs bordet och jag vill inte att min mamma ska behöva sitta brevid honom.

Vad gör man ???

CBA
0

OJ vilket dilemma!!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, är så dålig på detta med korrekt palcering av folk vid ett bröllop.

Ni har inte någon annan av gästerna som klarar att hantera din blivande makes fars "fel och brister"…en person som antingen inte bryr sig eller som kan väga upp hans sätt att vara?

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Lauth
0

Har han tackat ja till inbjudan än?

Om så är fallet skukle jag placera honom 2:a bordet från honnörsbordet. Vad säger din blivande man? Hur mycket kontakt har han med honom? Om kontakten är minimal kan även en placering vid 3:e eller tom 4:e bordet från er vara lämplig (för alla parter?)

jn84
0

Oj, vad svårt. Om han är lite speciell lär ju han själv tycka att han borde sitta på "sin" plats som brudgummens far..  Och gör han inte det lär det bli liv i luckan.

Lättast i sånt fall vore ju att gå ifrån hela den tradionella bordsplaceringen och hitta på en ny variant..

Inlägget är låst för nya kommentarer