Hur göra slut?
Är ihop med en kille som är perfekt på alla sätt, kommer inte träffa nån bättre. Vi bråkar aldrig. Problemet är att jag inte tänder på honom trots att han är snygg, fräsch, gör allt "tekniskt" rätt o.s.v. Vi har bara varit ihop några månader så det är inte det att gnistan försvunnit efter massa år, men det känns som bäst lite mysigt när vi hånglar, inte som det "ska" kännas. Men ville ändå ge honom en chans, i hopp om att det skulle växa fram, och alla (inkl min psykolog) tyckte jag skulle göra det just p.g.a. hur bra han är…
Men nu känner jag att det inte funkar längre.
Men hur ska jag göra slut på schysstast sätt??
Mår asdåligt över att jag är så feg, och jättedåligt när jag tänker på hur han kommer reagera… Jag känner även att jag INTE vill säga just det med att jag inte tänder som ett problem, känns som det vore för sårande och i så fall borde jag sagt det dag 1. Det är alltså inte ett alternativ.
Hur förbereder jag på bästa sätt? Tycker så mycket om honom. Vill inte bara säga rakt upp och ner imorgon, så det kommer som en blixt från en klar himmel, eftersom jag själv vet hur mycket mer traumatiskt det är. Så inga såna råd, tack, då hade jag inte bett om hjälp här:). Vill ta det lite mer gradvis. Hur omoraliskt det än är, kan jag tänka mig nån vit lögn bara för jag måste komma ur denna situation och även om en vit lögn inte är optimalt, känns det som att jag får jobba med min feghet senare (går hos psykolog), just nu måste jag bara få ett avslut på det akuta…
Vilken jobbig situation 😕 Det bästa att säga är att du helt enkelt inte har kärlekskänslor för honom. Säg sanningen - att han är perfekt på alla sätt och vis, men tyvärr finns inte kärleken där. Det finns tyvärr inget bra sätt att göra slut på, oftast blir någon sårad och ett break up är aldrig kul. Men det måste göras och jag önskar dig lycka till!
Förstår inte varför du ska gå och ljuga för honom? Varför kan du inte bara säga det på en gång? Inte så svårt att säga att du bara har vänner-känslor för honom :) / fredrikalidman.blogg.se
Vad har du för erfarenhet av relationer tidigare? Känns det som att det här problemet sitter i att han inte får dig att tända, eller kan det vara så att problemet sitter hos dig? Du kanske har låg sexlust, eller får problem med sexualiteten i den här trygga stabila miljön? (Kan bli så om ens tidigare erfarenheter av sex är kopplade till otrygga situationer och killar).
Tycker annars #1 ger bra råd. Det räcker att säga så, och det är ingen lögn.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#0 På häxor.ifokus så skriver du ju att det är en tjej du varit ihop några månader med?
http://haxor.ifokus.se/discussions/52309ec4ce12c42ed6001065-bli-attraherad-foralskad
#4 Känns ju som en lite onödig grej att påpeka kan jag tycka.
Faktiskt lite som detta inlägg jag just skrev! Doh!
#5 Jag tycker snarare det är onödigt att hitta på två olika scenarier i två olika trådar.
# 4 och 5, ja kan fatta att det verkar onödigt men blev på nåt långsökt sätt nojig att hon skulle läsa här, så bytte ut tjej mot kille.
Men tack för påpekandet;).
#1, #2 och #3 tack så jättemycket! Tack för ni är mindre dömande än jag förtjänar!
Och #3, nej detta är inget problem som går igen i andra relationer, just det med attraktionen alltså.
#7 kan det inte vara det som är problemet då? Att du inte är säker i din sexuella-läggning? Att du skämma över att du är intresserad av tjejer? / fredrikalidman.blogg.se
#8 Fast i din andra tråd skriver du att detta problem inte är nytt. Du skriver:
"Om detta vore första gången, vore det en sak, men i hela mitt liv har det varit så att dem jag passar bra personlighetsmässigt ihop med känner jag svag attraktion till och tvärtom."
Tänder du på både tjejer och killar eller bara tjejer?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#9 Nej har varit med många tjejer, och är helt öppen med det, men förstår hur du tänker:).
#10 Joo, det stämmer, så brukar det tyvärr vara. Menade dock att jag inte har låg sexlust generellt.

Det är väldigt svårt att förbereda någon för ett uppbrott. Om du vill göra slut är det bästa att bara säga det rakt ut och sen ge personen chansen att ställa frågor. Lycka till!