Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 826 ggr
[Sajberlena]
0

Läste någonstans...

…uttrycket "Vänskapens dörr är svår att öppna men ack så lätt att stänga".

Så rätt, så rätt…

/Sajberlena

[SharpMissy]
0

Va? I vilket sammanhang då? Ska du stänga dörren framför näsan på mig nu då? *orolig*

Jag skulle nog säga att det faktiskt kan förhålla sig tvärtom också, det kan vara svårt att stänga dörren med, för det finns människor som envist håller en fot emellan. Fot i munnnen

Nanneman
0

Sajberlena!

Det stämmer så väl!

[Sajberlena]
0

Du vill väl aldrig mena att jag har stora fötter? Glad

Men absolut, jag håller med! Ibland kan "vänskap" vara enkelriktad och bli en energitjuv. Men handen på hjärtat - pratar man om vänskap då?

[SharpMissy]
0

Nej man pratar inte om vänskap. Man pratar bara om vänskap när det blivit till ovänskap. I form av "skitsnack".

Vilket är otroligt SYND. Hur ofta säger man om någon annan "jag älskar min väninna för hon är bara BÄST" och hur ofta säger man det TILL den det berör? Nej, för sådant blir så känsligt.

Men min "gamla bästis" från min gamla hemort, hon och jag kunde verkligen berätta för varandra hur mycket vi tyckte om varandra. Fastän vi var så olika.

Och sen kan jag säga det till DIG med, Sajberlena. Fast inte öga mot öga för då bryter du ju ihop. Men du är BÄST!

[Sajberlena]
0

Gråter

Musse07
0

Det stämmer så jävla lätt men det är ännu lättare att rädda vänskapen om man hade ett innan det blev problem!

zeretki
0

Det är säkert olika för olika människor. :) Själv har jag inge problem att hitta vänner, människor som man kan utbyta tankar med.

En närmre vän är kanske svårare men det tar tid, det är inget man får gratis hur som helst. :)

Och jag har mycket svårare för att hävda mina gränser och göra slut med vänner, än jag har att hitta dom.

jn84
0

Jag tycker uttrycket stämmer väldigt bra. Det är ju inte alltid man måste stänga dörren frivilligt, men det är så lätt att den skjuts igen utan att man menar det…

Sessan1
0

Det finns ju falska människor oxå som man 2kanske" har trott gott om tyvärr Gråter Det har jag fått uppleva många ggr i mitt liv :( Man kan INTE lita på många :(    Man blir sååå  besviken efteråt.    Bättre då att inte bry sig om just dom, vilket jag har slutat med.

Pussiluska
0

Jag har stängt dörren till vänninnor. Vänskap ska inte vara åt ett håll utan å båda. En gjorde inte annat än pratade sin sjukdom så jag blev sjuk i hennes närhet. Hon stal all ensergi jag hade. Den brytningen ångrar jag inte en sekund, det bästa jag gjort.

Bättre få men nära och goa vänner