Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2467 ggr
[Emmis1984]
0

Han blir slapp!!

Det är så att vi ska försöka att få barn i närmaste framtiden och jag slutade med mina p- piller för ca 2 månader sedan. Främst för att jag vill få tillbaka min normala menscykel igen. Men nu är det så här att jag vill inte börja försöka bli med barn än och då förslog att vi skulle köra med kondom ist sålänge tills vi väl börjar. Vilket han inte visade något emot men det var allt en lögn. Han kan alltså inte behålla ståndet när vi väl ska på med kondomen. Vi har alltså inte kunnat fullborda en hel sexakt sen jag sluta med mina p- piller. Detta tär enormt både på honom och mig då han inte tar tag i saken och försöker bli kvitt med sina spärrar som han uppenbart har i huvudet. Jag vet inte vad mer jag kan göra. Jag har börjat tappa min sexlust nu också då det jämt slutar med att han blir på dåligt humör då han blir slapp. Nån som har varit med om nått liknande?

[Olärd]
1

Jag har svårt att bli våt när gummi åker fram pga att det är jäkligt oupphetsande, han kan ha liknande problem men är omedveten om problemet. För mig räcker det med att känna kondom lukten.

Gur4m1
4

varför inte bara köra på? Eller jag förstod inte riktigt varöfr du slutade med piller men sedan kör med kondom? :) Är nog en vanesak.

Gör kondompåträdandet till en del av akten är mitt tips (som ni kanske redan testat), T.ex i smaband med att du smeker honom där nere och trär på den, eller utför oralsex.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
41

Jag tycker du gör fel som anklagar honom för att han blir slak av kondomen, det är säkerligen inte hans fel. Och han behöver inte ha någon spärr i huvudet och han har antagligen inte ljugit för dig!

Det är en vanesak, det är helt enkelt skillnad på med och utan kondom. Hjälp honom istället för att anklaga honom, det är ni som ska ha det mysigt tillsammans!

Kimji
6

Ja jag har upplevt samma problem med min förra sambo. Inget konstigt tycker jag. Det går att lösa bara man ser till att behålla stämningen och inte låta frustration eller stress ta över. Sex ska alltid vara kul och avslappnat.

OlgaMaria
1

Nu verkar det ju som att ni bara behöver hitta tillbaka till varann för det första. Ni kanske kan köra avbrutet, eller oralsex, eller hjälp honom med kondomen och gör en härlig grej av det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tigerjonis
0

Kondom kan tyvärr få dessa följder. Men det går att hantera. Gör påsättandet av kondomen som en del i alten. Du kan tex hjälpa honom med det när du suger honom (om du gör det). Eller rulla på den när du runkar hans k*k.

_Fisken
2

Det är otroligt mycket psykologi i detta. Har du som kille fått detta i huvudet så är det svårt. Det räcker med att nudda vid tanken "snart slapp" så händer det - med automatik. Då måste man acceptera det och börja om akten. Tills sist börjar han lita på att hans partner gillar läget ändå och vill fortsätta. Efter en tid så ändras tankarna i hans huvud till "om jag blir slapp spelar det ingen roll". Jag tror detta händer alla män och parrelationer under vissa perioder.