Killen beter sig konstigt
Min pojkvän har betett sig lite annorlunda till och från de senaste månaderna. Vet inte riktigt vad det är egentligen, trots att jag frågat honom och han har svarat typ att det är stressigt osv, vilket jag förstår för det håller jag med om… mycket plugg oså (båda går gymnasiet).
Och dessutom har han fått för sig att vi inte borde mysa lika mycket, eller nåt. Han har börjat säga ibland 'jag tycker inte om att mysa speciellt mycket'… aha visst, känner jag då. Vi har alltid 'myst' förr (och vi myser ju nu med såklart, men inte alls som förr)
Med mysa menar jag kramas, hålla om varandra, pussas (ah ni fattar nog? Menar inte grovhångla framför publik, utan bara de små vardagliga grejerna typ), speciellt är detta ett problem bland folk. Vi håller handen o så oftast, men jag känner av att han stöter bort mig.
Kanske är det bara jag som är lite för på. Jag gillar närkontakt. Jag kanske bara överreagerar. Men det känns ju lite skumt när det inte varit såhär innan… vi har ändå varit tillsammans i nästan 1 år.
Hur har ni det i er relation? Har ni också problem med att den andre inte vill mysa/ vill mysa för mycket?
(Haha jävla mysa, hatar det ordet snart, blivit så uttjatat senaste tiden hehe..)
Jag är ledsen att behöva säga det men det låter som om han kan ha blivit intresserad av någon annan. Myser han med dig känner han sig skyldig och han vill inte vara för tydlig med att ni hör ihop när ni är ute bland folk.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Det är inte alls ovanligt att mysfaktorn sjunker när man varit tillsammans ett tag, behöver inte betyda att han är intresserad av någon annan eller slutat vara intresserad av dig.
Ge det lite tid och se vad som händer är mitt tips. Han kanske har gått in i "vardagsrutiner" och lämnat "ny kärleksbettendet" lite tidigare än dig bara.
Jag tror och hoppas inte att han gillar någon annan…. Men ah, man känner sig ju väldigt påträngande och jobbig när han visar att han inte vill eller säger ifrån, så får man liksom dåligt samvete och aaah kaos haha. Men men, får väl försöka acceptera detta och låta det vara. :S
Jag tycker du kan ta upp det på ett smidigt sätt! Till exempel fråga när han drar sig undan att det verkligen känns som att det är något, att du känner dig orolig och att du känner att du behöver veta om något förändrats i och med att du älskar honom så mycket.
Säger han fortfarande att det inte är något får du väl se hur länge du "står ut", för det är väl klart att man ska få mysa i sitt förhållande. Att det bara drastiskt går ner sådär bara efter ett år tycker jag verkar lite märkligt.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
#4 Ah jag får ta och göra det… får försöka hinna träffa honom i helgen och ta upp ämnet. Kommer börja lipa till 100% för har blivit sjukt känslig på senaste tiden hehe, men då kanske han förstår att jag verkligen tycker att detta är jobbigt så det är väl lika bra att få det överstökat.
Tack så mycket för hjälpen hittills iaf <3