Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 621 ggr
Henrique
2013-12-26 15:15
0

lite tankar

Hej! Ska man dra upp gamla sår? Har en granne som jag var vän med för några år sedan som slutade lite dåligt kan man säga. det är ett sätt att se på det. ett annat är att hon inte behandlade mig bra och det slutade med att hon inte ville prata med mig mera, men det här hände som sagt för några år sedan och har glömt vad det handlade om faktiskt och har aldrig haft någon tanke på det riktigt. men det är klart, ett par gånger då man träffas utanför busshållplatsen undrar man om man ska gå fram till henne eller inte. det är väl mest för att det känns konstigt att två människor inte kan tala med varandra. men har aldrig gjort det eftersom har respekterat det. det känns bara som att en del saker inte verkar finnas någon logik i. och det har inget med att jag har några större känslor kvar för henne, det försvann ett bra tag sedan. lite tankar som kom upp nu.

Maria
2013-12-26 15:31
3

Låt det vara.

Du har inga känslor kvar för henne skriver du och egentligen så verkar tankarna bara komma upp när ni ser varandra på busshållplatsen.

Du har ju t.om glömt vad det hela handlade om och hur ska man då eventuellt "reda ut" något?

/Maria

Henrique
2013-12-28 16:02
0

ja du har nog rätt i det du skriver. jag får väl bara den känslan då att det känns dumt att inte kunna tala med varandra på grund av gamla dispyter. det känns som att man blickar bakåt under tiden man går framåt alltför ofta och det känns meningslöst att göra så ibland.

[Olärd]
2013-12-28 16:07
0

Jag hälsar inte ens på gamla klasskamrater som inte var schyssta när vi gick i skolan, man behöver inte vara vänner med alla och tyvärr kan det nästan bli komiskt då en av dem nästan överdrivet visade upp sig så jag skulle säga något, total ignorerade faktumet.