Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2080 ggr
Anonymtjej
2

Tror att jag är bi...

Hej!

Jag är en tjej på 14 år. Jag tror att jag är bi… Kanske till och med lesbisk ibland. Är det för tidigt att veta det när man är 14?

Sen så är det en tjej. Jag har berättat om mina tankar för henne,och hon har sagt att hon också är bi. Jag blev typ kär i henne (Är fortfarande förvirrad typ) 

Jag tror att hon gillade mig också,hon sa att hon gillade en tjej men ville inte säga vem. Men för några dagar sen blev hon tillsammans med en kille :(

Är jätteledsen… Ska träffa henne imorgon. Vet inte om jag kan hålla mina känslor i styr längre..

MsSofieG
4

Självklart kan du veta din läggning när du är 14. Sedan finns det ju de som kan tänka sig testa med båda könen för att sedan bestämma sig och så har vi dom som vet rätt och slätt från början att de är bi, hetero, gay eller annat så 14 är inte för ungt att veta.

ChristineL
3

Försök att inte sätta någon stämpel på dig själv, det spelar ju ingen roll vem/vilka du gillar :) Huvudsaken är att du trivs med dig själv!

Praefatio
5

Klart man kan veta om sin läggning när man är 14 år gammal, det är många som i efterhand inser att de inte har varit hetero sedan de var små barn. Däremot är det så att läggningar kan förändras med tiden! De måste absolut inte göra det, men de kan:

Jag var 100% hetero fram tills jag skulle fylla 18 och plötsligt blev handlöst förälskad i en tjej - fatta vad förvirrande! En kompis var öppet bisexuell från din ålder men insåg när han blev vuxen att han hade "vuxit ifrån" tjejer helt och bara gillade killar. För andra är det tvärtom, man experimenterar lite med båda könen men "växer ur det" och lever resten av livet med motsatta könet. En bekant gick hela livet och undrade varför hon aldrig kände sig lycklig med sina män, innan hon insåg att hon egentligen var homosexuell. Då var hon nästan 50 år gammal! Nu lever hon med en kvinna och är för första gången oerhört lycklig.

Så det finns precis alla varianter 🙂 Vad jag försöker förmedla till dig genom att berätta det? Sätt inga stämplar på dig själv, det behövs faktiskt inte! Gör precis som du vill och ha så kul du kan på vägen. Vad det hela leder till i slutändan är faktiskt helt oviktigt så länge du accepterar dig själv, dina känslor och andras känslor. Blir du förälskad i och vill ha sex med en tjej som vill ha det med dig med, ha det då! Det är ingen stor deal. Vill du istället ha sex med en kille som vill ha det med dig, så kör på det! Det finns inga rätt eller fel när det kommer till sex mellan två människor som båda vill. 

Glöm dock inte att trots att du inte kan bli gravid av tjejsex, så kan du dra på dig precis samma könssjukdomar som med en kille. Skydda dig därför alltid! Med killar med kondom, med tjejer med slicklapp.

Anonymtjej
2

Åh tack så jättemycket! Det hjälpte enormt mycket <3 #3